Skip to main content
Beantwoord

geen sms ontvangen voor verificatiecode


  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Na meer dan een uur (en 9 gesprekken met klantenservice/technische dienst etc) maar deze weg… Ik ontvang GEEN sms van jullie met verificatiecode voor inloggen in het mijn odido account. 

Ontvang wel gewoon sms-en van andere partijen / heb simkaart in andere tel gestopt en gekeken of dat werkte / mobiele data al een keer aan en uit gezet etc etc.

 

Heb ondertussen 10+ pogingen ondernomen.

 

Vervolgens heb ik ook een nieuw account moeten aanmaken om hier een bericht te posten omdat mijn normale accountgegevens niet werden herkend.

Ben er wat klaar mee.

Graag jullie actie / reactie.

 

Mvg 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemorgen ​@IWWW dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb gelijk gekeken en ik zie bij je account dat er geen 2FA-nummer staat ingesteld. Ik vermoed dat dit de reden is dat je ook geen code ontvangt bij het inloggen. Is het mogelijk om alsnog de 2FA in te stellen? Of kun je nu helemaal niet inloggen? 

Ik kan eventueel het gehele account voor je verwijderen, zodat je een nieuw account kunt aanmaken en je abonnement opnieuw kunt koppelen (dus ook de 2FA). Zou je dat willen? Let me know, dan maak ik het daarna meteen voor je in orde! 

Bekijk origineel

9 reacties

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 18 april 2025

Volgend de technische dienst zou ik via deze weg ‘direct’ een reactie krijgen. 

Heb iig nog geen bevestiging gehad / gezien. 

 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@IWWW, van harte welkom op onze Community! Wel zo fijn als je de verificatiecode binnenkrijgt, laten we samen naar een oplossing kijken. Wat alvast goed is om te weten: we helpen iedereen die op volgorde bij ons binnenkomt, dat is wel zo eerlijk tegenover de rest. Wegens de drukte is de verwerkingstijd op onze Community 24 -48 uur. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het overzichtelijk voor ons en kunnen we iedereen ook zo goed mogelijk helpen! 

Heel goed dat je zelf al wat zaken hebt gebrobeerd. Als je je simkaart in een ander toestel plaatst, komen de sms'jes dan nog steeds niet binnen? Ook niet als je je toestel daarna opnieuw opstart? Graag kijk ik met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je abonnement en of er geen bijzonderheden te zien zijn. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 21 april 2025

Goedemiddag, Ik ga al deze gegevens op een openbare plek in deze community zetten?

 Graag je/een emailadres zodat de antwoorden op deze controlevragen kan doorsturen.

 

Mvg

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8975 reacties
  • 21 april 2025

Je zet dat in je profiel van je forumnaam. Daar kunnen alleen moderators in kijken. Email is er niet, dus als je dit niet wilt, bel dan de telefonische klantenservice. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 21 april 2025
eric schreef:

Je zet dat in je profiel van je forumnaam. Daar kunnen alleen moderators in kijken. Email is er niet, dus als je dit niet wilt, bel dan de telefonische klantenservice. 

 

Daar heb ik 9 (!)x mee aan de telefoon gezeten afgelopen vrijdag…..  En het bekende kastje en de muur (en ook al 9x antwoord op dergelijke vragen gegeven...)

Heb overigens een nieuw / ander account moeten aanmaken om in deze Community te komen. Mijn reguliere accountgegevens werkte niet…

Ik zal profiel bijwerken.

En nota bene….. Ik wil mijn facturen bekijken… Niet heel spannend. 

En ben er ondertussen ook wel erg klaar mee. 

 

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 21 april 2025

gegevens bijgewerkt.

 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3767 reacties
  • Antwoord
  • 22 april 2025

Goedemorgen ​@IWWW dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb gelijk gekeken en ik zie bij je account dat er geen 2FA-nummer staat ingesteld. Ik vermoed dat dit de reden is dat je ook geen code ontvangt bij het inloggen. Is het mogelijk om alsnog de 2FA in te stellen? Of kun je nu helemaal niet inloggen? 

Ik kan eventueel het gehele account voor je verwijderen, zodat je een nieuw account kunt aanmaken en je abonnement opnieuw kunt koppelen (dus ook de 2FA). Zou je dat willen? Let me know, dan maak ik het daarna meteen voor je in orde! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 22 april 2025

Als ik geen toegang heb tot mijn account dan kan ik neem ik aan ook geen 2FA-nummer instellen? En waarom is dit niet standaard je eigen telefoonnummer (of begrijp ik het verkeerd)?

En als je het account gaat verwijderen dan ben ik ook alle facturen / historie kwijt?

 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@IWWW dat klopt. De reden waarom dit niet standaard je telefoonnummer is, heeft te maken met dat er ook een app-methode kan worden ingesteld. De 2FA-verificatie wordt dan verstuurd naar een authenticatie-app. Deze kan naar eigen keus worden ingesteld. Het zijn dus altijd 2 mogelijkheden. Of via een sms-verificatie naar je eigen nummer. Of middels een authenticatie-app. 

Geen zorgen, als ik je account verwijder, gaat er niets verloren. Alles blijft uiteraard in je account staan. Je dient alleen zelf dan een geheel nieuw account aan te maken (kan met hetzelfde e-mailadres) en je abonnement opnieuw te koppelen. Je kunt dan ook meteen je 2FA opnieuw instellen. Daarna kun je weer van alles inzien! 

Laat maar gerust weten of je dit zou willen! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen