Skip to main content
Beantwoord

Geen optie op website of in app om vervangende SIM te activeren

• May 11, 2026
  • 23 reacties
  • 348 Bekeken

• is een Master Poster

Wat is dit nu weer voor een onzin. Heb een vervangende sim in mijn handen die ik moet activeren. Zowel bij begeleidend schrijven, als op de website, als de chatbot wordt vermeld dat ik via de odido portaal de vervangende sim kan activeren maar er is NERGENS een optie te vinden om dit te doen. OOK niet bij Instellingen en dan de SIMkaart. Daar zie je de oude, kan je die blokkeren etc maar NERGENS een knopje nieuwe SIM activeren dus… HOE?

Beste antwoord door Anouk van Odido

Hi Jezr, speciaal voor jou heb ik direct een nieuwe simkaart naar je opgestuurd. Dit heb ik ook kosteloos voor je gedaan, omdat vorige keer niet duidelijk was dat er een geldigheidsdatum aan verbonden zit. Je ontvangt deze binnen 3 werkdagen bij je thuis, houd er rekening mee dat Pinksteren voor de deur staat. Maandag worden er dus geen simkaarten bezorgd en verzonden. 

Natuurlijk wil je je simkaart zo snel mogelijk activeren, zodra je hem hebt ontvangen! Dat doe je eenvoudig via Mijn Odido. Op dit moment is simkaart activeren alleen mogelijk met iDIN. iDIN is een veilige manier om je te identificeren via je bank. Lees hier meer over hoe iDIN werkt.
Lukt het niet om je simkaart via iDIN te activeren? Ga dan langs een Odido Shop. Neem je legitimatiebewijs mee, dan helpen mijn collega’s je daar graag verder. Een Shop bij jou in de buurt vind je op onze website.

Via dit kanaal kunnen we je simkaart niet activeren, omdat we hier extra zorgvuldig mee omgaan.

Geef je een update in dit topic als je de sim hebt ontvangen en hebt geactiveerd? Dan weet ik zeker dat het is opgelost voor je! 🏵️

23 reacties

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hi Jezr, goed bereikbaar zijn is een absolute must en daar heb je natuurlijk een werkende simkaart voor nodig! Je simkaart activeren doe je eenvoudig via Mijn Odido. Hier moet je een knop zien staan ‘Simkaart activeren’. Op dit moment is een simkaart activeren alleen mogelijk met iDIN. iDIN is een veilige manier om je te identificeren via je bank. Lees hier meer over hoe iDIN werkt. 

Lukt het niet om je simkaart via iDIN te activeren of is de knop niet zichtbaar? Ga dan langs een Odido Shop. Neem je legitimatiebewijs mee, dan helpen mijn collega’s je daar graag verder. Een Shop bij jou in de buurt vind je op onze website. Mijn collega's kunnen dan je simkaart juist koppelen aan je telefoonnummer en direct activeren. Zo ben je binnen no-time weer bereikbaar. Hoe fijn is dat?

Via dit kanaal kunnen we je simkaart niet activeren, omdat we hier extra zorgvuldig mee omgaan. Dank voor je begrip! 🏵️

Laat je het aan mij weten in dit topic als je een bezoek hebt gebracht aan de Shop? Dan weet ik zeker dat je weer optimaal kan genieten van onze diensten.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • May 12, 2026

Hi Jezr, goed bereikbaar zijn is een absolute must en daar heb je natuurlijk een werkende simkaart voor nodig! Je simkaart activeren doe je eenvoudig via Mijn Odido. Hier moet je een knop zien staan ‘Simkaart activeren’. Op dit moment is een simkaart activeren alleen mogelijk met iDIN. iDIN is een veilige manier om je te identificeren via je bank. Lees hier meer over hoe iDIN werkt. 

Lukt het niet om je simkaart via iDIN te activeren of is de knop niet zichtbaar? Ga dan langs een Odido Shop. Neem je legitimatiebewijs mee, dan helpen mijn collega’s je daar graag verder. Een Shop bij jou in de buurt vind je op onze website. Mijn collega's kunnen dan je simkaart juist koppelen aan je telefoonnummer en direct activeren. Zo ben je binnen no-time weer bereikbaar. Hoe fijn is dat?

Via dit kanaal kunnen we je simkaart niet activeren, omdat we hier extra zorgvuldig mee omgaan. Dank voor je begrip! 🏵️

Laat je het aan mij weten in dit topic als je een bezoek hebt gebracht aan de Shop? Dan weet ik zeker dat je weer optimaal kan genieten van onze diensten.

Dit is dus helemaal niet waar. Er is helemaal geen optie in de portaal om dat te doen. Ik heb net gebeld en ook te horen dat het wel kan maar het mag simpelweg niet. De enige optie is om langs te gaan in de winkel. En dat kan ik voorlopig niet. Zeer slechte zaak dus. Zowel via de klantenservice kan het niet en in de online portaal ook niet, ook niet via IDIN. Ik heb dus niks aan mijn abbo en ga die niet verlengen ook. Ik moet nu, om deze week gebruik te kunnen maken van een abonnement, een nieuw abo afsluiten maar zal dat uiteraard elders doen. Binnen een dag heb ik dan een werkende sim van bv vodafone in huis. Helaas de enige optie omdat jullie zelfs de IDIN optie uit de portaal hebben gehaald.

Wil je dus ook de aanmerking dat je reactie het beste antwoord is weghalen? Het antwoord is helaas incorrect. Wie heeft dat antwoord trouwens als beste antwoord aangemerkt? Ik niet, zou niet alleen de vraagsteller dat moeten kunnen doen?

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • May 13, 2026

Goedemiddag Jezr, ik zie natuurlijk niets liever dan dat je snel een werkende simkaart hebt. We hebben de optie om je simkaart te activeren via iDIN niet weggehaald. Daarom kijk ik graag met je mee waarom jij deze optie niet ziet.

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd om je gegevens te verifiëren. Zodra de verificatie is afgerond, praten we verder in dit topic. Zo staat er altijd een collega voor je klaar. Ik zie je privébericht graag tegemoet!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • May 14, 2026

Jullie hebben de optie wel weggehaald. Volgens de telefonische klanten service en verschillende afdelingen waar die het heeft nagevraagd omdat sinds februari alle vervangende simkaarten uitsluitend in de winkel geactiveerd mogen worden. Telefonisch of online mag het niet meer.

Ook na aangeven dat zowel de FAQ, de chatbot etc aangeven dat het via de portaal kan was er niks mogelijk en werd gemeld dat dat nog aangepast moet worden. Wel hebben ze het dus al volledig uit de portaal gehaald zeiden ze en is het dus niet en nooit meer mogelijk.

Achterlijk iets uiteraaard. Ik kan niet naar de winkel voorlopig dus maw, Odido wilt mijn simkaart niet activeren en ik moet naar een ander provider

Bij aangeven dat ik niet naar een winkel kan was er als nog niets mogelijk, ook niet na het navragen bij collegas, vraagbaken en andere afdeling.. enige optie was abo opzeggen want ik betaal voor iets wat Odido mij niet laat gebruiken.
Ik kan overigens wegens medische redenen niet naar een winkel en dat odido blijkbaar dat voor alle klanten tegenwoordig verplicht ga ik dit aankaarten bij een rechtswinkel want odido schrijft wel gewoon 50 euro abonnementskosten af, odido schrijft ook kosten af voor het bestellen van een vervangende simkaart maar odido weigert deze te activeren.

Er is dus volgens de klantenservice, en alle afdelingen waar die het hebben nagevraagd geen mogelijkheid meer. En dat is volgens mij juridisch best een probleem want dit staat zelfs niet in de algemene voorwaarden dat je verplicht wordt naar een winkel te gaan en als je dat niet kan mag je je abonnement niet gebruiken waar je wel gewoon dik 50 euro per maand voor betaald.

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hi Jezr, je bent toe aan duidelijkheid en een oplossing. Snap ik. Daar wil ik ook echt aan bijdragen. De optie iDIN is nog steeds beschikbaar en deze hebben we niet verwijderd, ik wil dan ook graag uitzoeken waarom het bij jou niet werkt. We begrijpen dat niet iedereen de mogelijkheid heeft om op korte termijn een bezoek aan 1 van onze Shops te brengen, vandaar dat activatie via iDIN ook niet uitschakelen. 

Stuur je daarom alsnog de antwoorden op de vragen naar ​@Demy van Odido of naar mij? Op die manier kunnen we samen naar een passende oplossing kijken voor het activeren van je simkaart.

Geef je ook een seintje in het topic wanneer het is gelukt?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • May 17, 2026

Dat heb ik net gestuurd.

Maar waarom zegt de telefonische klantenservice dan iets heel anders dan jullie?

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • May 19, 2026

Hoi ​@Jezr, dat gaan we uitzoeken! Ik heb je een verificatiecode per e-mail gestuurd. Wil je de code hier met mij delen? 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • May 19, 2026

Hier publiekelijk de verificatie code delen??

Ik heb het per pb gestuurd. Maar wat een ontzetten omslachtig systeem. Dit slaat allemaal nergens op. Ik wil een vervangende simkaart activeren. Als dit is hoe het gaat bij odido met rare onzinnige constructies dan ben ik sowieso weg ook als het jouw wel lukt om de simkaart te activeren. Het slaat echt helemaal nergens op.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • May 20, 2026

Hi ​@Jezr, de verificatiecode die wij sturen is een willekeurige code die we genereren. Deze sturen we naar je bekende nummer of e-mailadres als laatste controle. Met deze code kan niemand iets doen. Dit is puur om jouw gegevens en abonnement goed te beschermen. We vragen je ook om deze code in het topic te delen, zodat elke moderator kan zien dat je verificatie compleet is. Op die manier blijft je topic “open” staan en kan iedere collega je verder helpen. Ik ben namelijk niet elke dag aanwezig op de community. Zo zorgen we er samen voor dat je zo snel mogelijk geholpen wordt.

Ik heb met je meegekeken en ik zie dat er de laatste tijd geen actieve aanvraag voor een nieuwe simkaart staat. De laatste aanvraag was op 26 januari. Deze is verlopen, omdat een vervangende simkaart binnen 2 weken geactiveerd moet worden.

Heb jij deze simkaart nu in je bezit? Dan verklaart dat waarom het niet lukt om deze te activeren.

Ik kan het direct voor je oplossen door kosteloos een nieuwe simkaart te regelen. Je kunt kiezen uit:

* eSIM, die je direct ontvangt en meteen kunt activeren
* fysieke simkaart, die je binnen 3 werkdagen thuis ontvangt

Laat me weten waar je voorkeur naar uitgaat, dan maak ik het meteen voor je in orde!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • May 20, 2026

Okay maar hoe activeer ik dan die nieuwe fysieke simkaart als de hele IDIN optie ontbreekt?

Het gaat nu namelijk niet fout met het activeren, er is geen optie om te activeren dus zover kom ik niet eens

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • May 21, 2026

Hoi Jezr, het systeem ziet dat je op dit moment geen vervangende simkaart hebt aangevraagd. Daarom zie je de optie om de simkaart te activeren nu ook niet.

Pas zodra je een nieuwe simkaart hebt aangevraagd en ontvangen, verschijnt de activatie-optie weer. Dit doen we voor de veiligheid: we sturen altijd een simkaart die aan jouw aanvraag is gekoppeld. Zo voorkomen we dat iemand zomaar een simkaart koopt en probeert jouw nummer daarop te activeren. Als extra beveiliging kan activeren daarom alleen als er in de afgelopen 2 weken een nieuwe simkaart is aangevraagd.

Zal ik de simkaart voor je aanvragen? En wil je dan liever een fysieke simkaart of een eSIM?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • May 21, 2026

Hmm oke.

Een fysieke simkaart en alleen als het kosteloos is want voor de vorige heb ik betaald en toen was dit nog helemaal niet aan de orde en die is nu dus blijkbaar onbruikbaar terwijl er geen tijdslimiet was toen.

Graag dan ook wel extra goed controleren dat het voor het juiste nummer wordt gedaan en niet voor mijn andere abonnement.

Dus de fysieke vervangende simkaart moet dan worden aangevraagd voor het nummer wat in DM besproken is.

Anouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Mobiel
  • Antwoord
  • May 22, 2026

Hi Jezr, speciaal voor jou heb ik direct een nieuwe simkaart naar je opgestuurd. Dit heb ik ook kosteloos voor je gedaan, omdat vorige keer niet duidelijk was dat er een geldigheidsdatum aan verbonden zit. Je ontvangt deze binnen 3 werkdagen bij je thuis, houd er rekening mee dat Pinksteren voor de deur staat. Maandag worden er dus geen simkaarten bezorgd en verzonden. 

Natuurlijk wil je je simkaart zo snel mogelijk activeren, zodra je hem hebt ontvangen! Dat doe je eenvoudig via Mijn Odido. Op dit moment is simkaart activeren alleen mogelijk met iDIN. iDIN is een veilige manier om je te identificeren via je bank. Lees hier meer over hoe iDIN werkt.
Lukt het niet om je simkaart via iDIN te activeren? Ga dan langs een Odido Shop. Neem je legitimatiebewijs mee, dan helpen mijn collega’s je daar graag verder. Een Shop bij jou in de buurt vind je op onze website.

Via dit kanaal kunnen we je simkaart niet activeren, omdat we hier extra zorgvuldig mee omgaan.

Geef je een update in dit topic als je de sim hebt ontvangen en hebt geactiveerd? Dan weet ik zeker dat het is opgelost voor je! 🏵️

• Auteur
  • is een Master Poster
  • May 24, 2026

Simkaart ontvangen, helaas werkt het niet.
Er is nu wel een IDIN optie. Die voer ik uit. Het simkaartnummer komt overeen met de nieuwe kaart.
Ik doe de IDIN verificatie, verstuur de gegevens naar Odido en rond het af. Vervolgens gebeurt er niks.
Oude simkaart staat nog steeds in het overzicht en de IDIN verificatie optie is er ook nog steeds. Nogmaals de verificatie gedaan en alles verstuurd. Zelfde probleem. Oude simkaart blijft actief staan. 
Volgens mijn bank zijn mijn gegevens wel degelijk verstuurd naar betreffende partij, Odido dus. Er gaat dus aan mijn kant of van de bank mbt IDIN niks fout. 
Volgens de chatbot zou de nieuwe kaart direct actief moeten staan.

Jullie zullen toch via een escalatie of wat dan ook hier iets mee moeten gaan doen. Iemand, waarvan je weet dat die niet fysiek in staat is om naar een shop te gaan, vragen om dit wel te doen is totaal ongehoord en tevens contractbreuk. Nergens is dit namelijk een verplichting.
Anders stel ik voor dat jullie mijn contract kosteloos annuleren, restitutie bieden voor alle maanden dat ik het niet heb kunnen gebruiken.
Je kan niet iemands contract gijzelen en die afgesproken diensten niet leveren en achter eisen gaan stellen die niet haalbaar zijn.

In dat geval mag mijn contract kosteloos ontbonden worden met volledige restitutie van de betaalde abonnementskosten waarin geen gebruik is geweest.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Jezr, fijn om te lezen dat je de simkaart hebt ontvangen die Anouk voor je heeft besteld. Minder fijn dat IDIN-verificatie niet werkt en dat je niet in staat bent naar 1 van onze Odido Shops te kunnen gaan. Zoals Anouk eerder aangaf kunnen we via de community je nieuwe simkaart niet activeren. Maar gelukkig kunnen mijn collega's van de telefonische klantenservice een uitzondering voor je maken. Bel (morgen) naar 0800-0092 en kies vervolgens optie 3. Geef dan duidelijk aan dat je:

• Een nieuwe simkaart hebt ontvangen
  • IDIN-verificatie niet werkt
  • Je niet in staat bent naar een Odido Shop te gaan 

Mijn collega's helpen je dan graag verder. Laat je het me weten of het is gelukt?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • May 25, 2026

Hoi Marciano,

Het lijkt mij ook dat dit, ter uitzondering, telefonisch gedaan moet worden in deze situatie echter die weigeren dat en dat is ook de reden waarom ik dit topic heb aangemaakt omdat de afdelingen die telefonisch hierover gecontacteerd zijn hebben aangegeven geen uitzonderingen te kunnen (kunnen is uiteraard willen) maken en dat ik, ook al ben ik fysiek daar niet toe in staat, toch gewoon langs een winkel moet en anders pech. Natuurlijk kan er telefonisch een simkaart geactiveerd worden en in het systeem ingevoerd worden. Wat ze in een shop kunnen, kunnen ze ook op de helpdesk maar ze weigeren dat simpelweg tot nu toe waardoor feitelijk Odido alle plichten niet nakomt zoals in het contract staat tot het niveau dat ik 0 diensten geleverd krijg waar ik wel al honderden euros voor betaald heb.

Ik doe dit ook niet voor mijn lol. Als ik naar een shop kon deed ik dat maar dat kan niet. Er is geen enkele geldige reden dat daarom odido al zijn plichten niet nakomt en niet levert waarvoor ik contractueel betaal.

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • May 27, 2026

Goedemorgen ​@Jezr, ik ben druk voor je wezen navragen hoe we je kunnen helpen. Je hebt de simkaart binnen en natuurlijk wil je die activeren. Aangezien je fysiek niet in staat bent om naar de Shop te gaan, mag je hiervoor telefonisch contact met ons opnemen (0800 0092). Ik heb bij je nummer duidelijk een uitleg gezet in casenummer 82547249. Hierin staat beschreven dat we een uitzondering maken en hoe mijn collega’s je moeten helpen. Kan dus niet missen! Gaat dit zo lukken?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • June 5, 2026

Helaas niet gelukt.

De medewerker eist dat ik de medische reden bekend maak waarom ik niet naar de winkel kan.
Dit is prive en mag geen vereiste zijn. Ik hoef mijn medische dossier niet te delen met Odido. Dit zou überhaupt nooit gevraagd mogen worden.
Vervolgens wilt de medewerker dan ik dan software ga installeren en een webcam oid ga aanschaffen of wat dan ook om mijn handicap op beeld te laten zien.

Dit is ongehoord, asociaal en totaal van de pot gerukt!
De medewerker heeft dan ook nog eens "het lef" om te melden dat ik niet mee werk en dat ik dan toch maar gewoon naar de winkel moet.

Uiteindelijk heb ik moeten op hangen want de medewerker begon een lofzang over zichzelf over hoe goed hij mensen helpt en ik moet maar gewoon meewerken endoen wat er gezegd wordt want anders is het mijn schuld. 
En uiteraard werd dat gesprek geen leuk gesprek want en heb ik maar opgehangen want ik ben uiteraard boos en dat persoon kon alleen maar vertellen hoe goed die zelf was en dat het allemaal aan mij ligt want ik moet naar de shop of blijkbaar mijn medisch dossier vrijgeven. Dus toen er weer herhaald werd dat ik dan maar naar de shop moet heb ik gemeld dat dat persoon zich diep moet schamen en heb ik opgehangen.

Ook bevestigde deze dat alle klanten getekend hebben in hun contract voor de wijzigingen die afgelopen februari zijn gedaan na de hack mbt o.a. simkaart activatie.
Dit is helemaal niet waar!  

Dus weer dezelfde conclusie. Ik moet naar de shop, of medische informatie delen en anders moet ik mijn abonnement maar opzeggen (op eigen kosten).

Zo werkt het natuurlijk niet en juridisch ook niet. Odido weigert mee te werken niet ik. Een simkaart kon altijd gewoon telefonisch geactiveerd worden zonder dit soort gedoe. Dit is nieuw sinds februari en daar hebben klanten niet voor gekozen of getekend.

Indien jullie niet meewerken en blijven weigeren de simkaart te activeren dan wil ik niet alleen maar mijn abonnement opzeggen maar ook restitutie voor ALLE maanden dat er geen gebruik heeft kunnen plaats vinden door toe doen van Odido.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Jezr, allereerst mijn excuses voor het telefoongesprek dat je hebt ervaren. Dit is niet de service die je van ons mag verwachten. Wat mijn collega precies heeft gezegd kan ik niet terugvinden. Er is namelijk geen log achtergelaten. Wat ik erg spijtig vind. 

Ik wil wel meteen door om je zo snel mogelijk aan een geactiveerde simkaart te helpen. De enige 2 opties blijven nog steeds in de Odido Shop of telefonisch bij hoge uitzondering. Maar ik geef je hier wel graag duidelijkheid over, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Vanwege recente gebeurtenissen zijn de regels erg streng. Vooral met simkaarten. Om toch telefonisch de simkaart te laten activeren moet je aan de volgende voorwaarden voldoen:

• Je gaat ermee akkoord om via Liveshare te videobellen voor ID-verificatie
  • Je bent bereikbaar op een mobiel nummer met camera 
  • Je bent in staat een geldig ID te tonen (je BSN-nummer moet afgeschermt zijn)

Je hoeft dus zeker geen fysieke beperkingen te bewijzen of laten zien. Enkel aan bovenstaande voorwaarden te voldoen. Ik hoop dat je snapt waarom de regels streng zijn en dat je hiermee voldoende duidelijkheid hebt. Ik wil je vragen nogmaals te bellen, voorbereid met bovenstaande punten, en dan moet het helemaal goedkomen.

Laat je het me weten of het is gelukt?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • June 8, 2026

Ik heb geen webcam dus dat houdt al op.

Odido kan wel alles eenzijdig aangescherpt hebben, toen ik mijn eerste vervangende simkaart bestelde waren die regels niet aan de orde en was de instructie dat ik hem gewoon zonder dit gedoe telefonisch kon activeren. Dat hadden we afgesproken. 
In de tussen tijd allemaal andere regels verzinnen waar ik als klant niet aan kan voldoen kan en mag nooit reden zijn om dat maar te zeggen oké pech dan leveren we ook de diensten uit je contract niet.

Ik kan dus niet aan jullie nieuwe verzonnen regels voldoen. Wel betaal ik elke maand 50 euro abonnementskosten en krijg ik geen diensten geleverd omdat jullie afspraken en regels eenzijdig wijzigen.

Er mag anders ook een medewerker langs komen hier hoor met een laptop en dan de sim activeren. Anders zal toch mijn abonnement kosteloos geannuleerd moeten worden en de maanden dat er geen gebruik mogelijk was door deze ongevraagde wijziging volledig terugbetaald moeten worden.

Die keuze laat ik dan aan Odido. Jullie wijzigen feitelijk voorwaarden waardoor contracten dus eigenlijk onbruikbaar worden en eisen dan het onmogelijke om dat te herstellen. Dat is volgens mij niet alleen moreel ontzettend verkeerd maar ook wettelijk niet in orde.

Wat is overigens jullie post adres? Ik heb inmiddels contact opgenomen met de telecom geschillencommissie en na uitleg van deze situatie konden ze eigenlijk het eigenlijk niet geloven hoe jullie dit aanpakken en adviseerde mij eerst schriftelijk een klacht in te dienen alvorens het door te zetten naar hun.

Dus indien Odido gepaste medewerking blijft weigeren en blijft weigeren de diensten zoals in mijn contract staan te leveren dan heb ik een adres nodig waar schriftelijk klachten ingediend kunnen worden. De medewerker van de commissie raden mij volledig af telefonisch een klacht in te dienen. (wellicht is de werkwijze van odido klantenservice zoals jij al bevestigde van het niet achterlaten van een log bij hun bekend en moet het daarom schriftelijk van hun)

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Jezr, ik heb uitgelegd waarom de regels strenger zijn geworden. Dit is alleen maar goed voor je eigen veiligheid. Dankzij de uitzondering blijft het voor iedereen mogelijk om toch nieuwe simkaarten te activeren als je niet in staat bent om naar de Odido Shop te gaan. Videobellen is een logische en eerlijke manier om deze verificatie te doen. Het is hetzelfde als in de Odido Shop, maar dan op afstand. Maar om van deze uitzondering gebruik te maken hebben we wel echt medewerking nodig. Ik snap dat het lastiger is dan voorheen, maar daar kan ik niks aan veranderen. Dat gezegd hebbende heb ik wel meteen gekeken of er toch nog iets ander is dat ik voor je kan doen en ik heb een alternatief gevonden. 

In overleg met mijn collega mag ik een flinke uitzondering maken om videobellen over te slaan. Hiervoor heb ik dan een medische/doktersverklaring nodig. Deze kan je per e-mail naar me sturen. Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd om je gegevens te checken, zodat ik je een mail kan sturen waarop je kan reageren met de verklaring. Ik zie je bericht graag tegemoet!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • June 9, 2026

Dus toch vragen naar een medisch dossier? Ik denk dat jullie een beetje de weg kwijt zijn. Dus om weer gebruik te kunnen maken van mijn abonnement, voordat jullie diensten willen leveren moet ik een medische verklaring toe sturen per mail naar een bedrijf die al alle gegevens op straat heeft gegooid? 
Jullie blijven dus mijn abonnement gijzelen. Ik heb al gezegd, mijn medische informatie is prive en dat is een wettelijk recht en op jullie mogen mij niet uitsluiten, discrimeneren of geen diensten meer leveren op basis daarvan.
Het niet willen delen van medische informatie met een commerciële instantie staat niet gelijk aan niet willen meewerken.

Dit wordt alleen maar meer bizar. Wat is het adres/afd voor officiele schriftelijke klachten? Odido bied geen oplossing dus de geschillencommissie is nog het enige waar ik terecht

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, ik merk dat je niet wil meewerken om je simkaart te activeren. Ook verdraai je mijn woorden. Ik leg het graag nog 1 keer uit. Uiteraard moet je je abonnement kunnen gebruiken en daar helpen we je graag bij. Echter gelden er strenge regels om simkaarten te activeren. Dit doen we om je gegevens (en kosten) te beschermen.

De opties om een nieuwe simkaart te activeren zijn: 

• Via IDIN-verificatie via Mijn Odido
  • Werkt iDIN-verificatie niet? Dan kan dit in de Odido Shop op vertoon van een geldig legitimatiebewijs
  • Kan je niet naar de Odido Shop? Dan kan er telefonisch een uitzondering gemaakt worden. Ook op vertoon van geldig legitimatie tijdens een videocall. 
  • In dit geval wil/kan dit laatste ook niet bij je. Ik heb geregeld dat we nog een flinke uitzondering willen maken door alleen een medische verklaring op te vragen.

Er is geen andere mogelijkheid. 

Je kan je brief sturen naar:

• Odido Netherlands B.V.
  • Waldorpstraat 60,
  • Postbus 16272,
  • 2500 BG, Den Haag

Goed om te weten: ik weet niet hoelang het duurt voordat je een reactie krijgt op een brief en ik kan deze ook niet inzien om je verder te helpen. Ik wens je uiteraard wel veel succes!