Skip to main content

Net gisteren mijn samsung galaxy 5 pro smartwatch binnen gekregen. Nu wilde ik via de app multisim aanzetten, maar dat kon niet. Gebeld en na verschillende mogelijke oorzaken kwam eruit dat er een it probleem is waar ze niet van weten hoe lang het duurt. Wat ik kwalijk vind is dat jullie nog steeds smartwatches aanbieden met multisim op de website zonder de melding dat het nu niet mogelijk is. Dit zorgt voor teleurgestelde klanten en voelt als misleiding. Ik hoop dat er snel een oplossing komt zodat ik alle functies van smartwatch kan gebruiken. Uit verschillende topics zie ik dat dit al meer als een jaar speelt.

Hallo @NLdutchie, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je de Samsung Galaxy Watch 5 Pro hebt ontvangen, goede keus en ik wens je heel veel plezier hiermee! Het klopt dat er momenteel wat IT-issue's zijn voor klanten die een Multisim willen bestellen voor Android. Op dit moment zijn ze nog hard bezig om het op te lossen, maar er is gelukkig wel een tijdelijk workaround mogelijk om het alsnog te bestellen. Alleen wij kunnen deze voor je bestellen en klaarzetten in je Mijn Odido account (dit is momenteel niet mogelijk door jezelf). Je kunt daarna zelf inloggen en de Multisim koppelen aan je Watch. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***8092, kan dat kloppen? Daarbij zie ik een Mijn Odido account gekoppeld. Kan ik voor dat nummer een Multisim klaarzetten in je account? 

Ik verneem het graag van je! 😄


Dat klopt idd. Als dat mogelijk is graag. Dan kan ik mijn horloge ook ,onder telefoon gebruiken.

 

Bedankt voor de reactie


@NLdutchie no problem! Ik heb zojuist een Multisim voor je klaargezet in je Mijn Odido account. Open onder het kopje Extra Simkaarten de optie “Mijn Smartwatch”. Vervolgens ontvang je een verificatiecode per SMS (zodat we je indentiteit kunnen checken) en volg daarna de stappen om je Multisim te activeren. Dan moet het helemaal goedkomen! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik hoor het graag! 


@NLdutchie no problem! Ik heb zojuist een Multisim voor je klaargezet in je Mijn Odido account. Open onder het kopje Extra Simkaarten de optie “Mijn Smartwatch”. Vervolgens ontvang je een verificatiecode per SMS (zodat we je indentiteit kunnen checken) en volg daarna de stappen om je Multisim te activeren. Dan moet het helemaal goedkomen! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik hoor het graag! 

Het is gelukt, bedankt voor de hulp.


@NLdutchie Fijn dat het is gelukt! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😊


Net gisteren mijn samsung galaxy 5 pro smartwatch binnen gekregen. Nu wilde ik via de app multisim aanzetten, maar dat kon niet. Gebeld en na verschillende mogelijke oorzaken kwam eruit dat er een it probleem is waar ze niet van weten hoe lang het duurt. Wat ik kwalijk vind is dat jullie nog steeds smartwatches aanbieden met multisim op de website zonder de melding dat het nu niet mogelijk is. Dit zorgt voor teleurgestelde klanten en voelt als misleiding. Ik hoop dat er snel een oplossing komt zodat ik alle functies van smartwatch kan gebruiken. Uit verschillende topics zie ik dat dit al meer als een jaar speelt.

@NLdutchie Fijn dat het is gelukt! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😊

@Pharwin van Odido 

Ik heb precies hetzelfde probleem. Op mijn oude Iwatch 6 van Apple werkte het gewoon. Maar dit horloge is op. Dus heb een Samsung galaxy watch 4 classic gekocht, omdat ik een Samsung A34 heb nu.

Deze wil de ik activeren. Stappen gevolgd, identiteit bevestigd. QR code aangemaakt en via de wear app van Samsung een abonnement toegevoegd.

Proces gaat goed en krijg een app dat het multisim abonnement succesvol is geactiveerd. echter op de watch zelf komt de melding Sim niet geregistreerd.

Op de website staat dan geblokkeerd. Ik heb het gedeactiveerd en het proces weer opnieuw gedaan.

Dan staat er op de website weer geblokkeerd. Toen maar de helpdesk gebeld, omdat ik het niet voor elkaar kreeg. Volgens de medewerker kan ik ook het abonnement van Multisim verwijderen/opzeggen en weer een nieuwe nemen. Dit heb ik gedaan meerdere keren achter elkaar. Het helpt niet. Steeds weer hetzelfde Sim niet geregistreerd en op de website staat dan geblokkeerd. 

Volgens de helpdesk kon ik ook naar een Odido winkel gaan. De medewerker van de winkel vertelde dat zij niks kon doen hieraan en ook niet wat er foutgaat. Ik werd weer doorverwezen naar de helpdesk. Dus weer gebeld. Nu gaf een medewerker aan dat hij een nieuwe multisim gaat klaarzetten.. Hij vertelde dat de overige 3 een maand opzegtermijn hebben en ik dus 15 euro extra moet betalen. 

Nu heeft de medewerker dit direct gecrediteerd. (ja ik draag maar 1 horloge en geen 4) Dus daarna weer opnieuw geprobeerd om de multisim te activeren. Helaas weer de melding  Sim niet geregistreerd.

Een dag later weer de helpdesk gebeld. Deze kon mij helaas ook niet verder helpen en vertelde het door te zetten en dat Odido contact op zou nemen. Het moet gewoon kunnen op de Samsung galaxy watch 4 classic verzekerde hij mij.

 

Vandaag ben ik samen met mijn partner naar de Odido winkel (voor een ander abonnement) 

Ik vroeg hoe lang het ongeveer duurt bij Odido om het probleem te bekijken bij de helpdesk.(ik vertelde kort de casus)

Helaas waren er geen gegevens bekend hiervan en ook niet of er iets van een vraag uitstond. Ik kreeg het advies om een account aan te maken via de community en als het te lang duurt om weer te bellen.

Hoop dus dat u of iemand mij van Odido kan helpen :) 

Concreet:Ik wil zo graag die Multisim werkend krijgen om buiten te gaan hardlopen.

Maar dan wel 1 abonnement. Nu staan er nog steeds 4 in het systeem. :) 

 


Hallo @Rica8791, van harte welkom op onze Community! Als ik je verhaal zo lees, klinkt dat niet als de service die je van ons mag verwachten, excuses hiervoor! Laten we samen naar een oplossing kijken! Zou je kunnen checken in de Watch app welke simkaartnummer/ICIDD-nummer gekoppeld staat (als deze te vinden is)? Bij je 06-nummer zie ik inderdaad 4 Multisims gekoppeld staan. Ik moet even zeker weten welke Multisim er nu gekoppeld staat, dan weet ik welke ik kan verwijderen. Als er geen simkaartnummer/ICIDD-nummer gekoppeld staat, kan ik eventueel alle Multisims ontkoppelen en verwijderen. Je kunt daarna alles opnieuw opstarten en het proces dan opnieuw proberen. Ik verneem graag in welke stap je vastloopt en wat je precies te zien krijgt op je Watch/telefoon. Met de stappen bedoel ik één van de volgende punten: 

Koppelen (start)

  1. Log in op het Mijn Odido account van het mobiele nummer waar je Multisim aan wil toevoegen.

  2. Klik op het telefoonnummer waarmee je Multisim wil gebruiken. Dat doe je zo:
    a. Mijn Odido op de website: klik in de menubalk op Meer (drie puntjes) en daarna op SimToestel en Smartwatch.
    b. Mijn Odido op de app: klik rechts onderin op Meer (drie streepjes) en daarna op Simkaart.

Heb je je Samsung Watch bij Odido gekocht? Of heb je zelf al een Multisim gekocht? Dan staat je Multisim klaar onder Extra simkaarten. Je ziet dan Mijn smartwatch onder Extra simkaarten staan.

Heb je je Samsung Watch ergens anders gekocht? Dan kan je Multisim eerst bestellen onderaan de pagina. Daarna zie je Mijn smartwatch onder Extra simkaarten staan.

Koppelen (vervolg)

  1. Klik op Mijn Smartwatch.

  2. Volg voor de veiligheid de verificatiestap. Hiervoor krijg je een cijfercode op je telefoon. Vul ‘m in om te laten zien dat je het echt bent.

  3. Check of je een QR-code krijgt. Die heb je nodig om Multisim te activeren.

  4. Open de Wear app (Galaxy Wearable) op je telefoon.

  5. Maak verbinding tussen je telefoon en je Samsung Watch.

  6. Gelukt? Klik in de app op Instellingen horloge en daarna op Mobiel abonnementen.

  7. Check of je de knop Code gebruiken ziet. Scan nu de QR-code die op het scherm van je computer of tablet staat.

  8. Klik op Mobiel abonnement gebruiken. Je Samsung Watch wordt nu ingesteld. Daarna kan je Multisim gebruiken.

Ik hoor graag van je! 


@Pharwin van Odido 

Ik las u privé bericht. Sorry ik had die huisregels niet gelezen. Was zeker niet mn bedoeling op buiten de procedure van Odido te gaan! Daarom hier een reactie.

U heeft gouden handen! het werkt opeens! Ik zag nu op mijn laptop dat er bij de 4 multisimkaarten er nu geen 1 geblokkeerd staat. Dit was eerder wel het geval.

Ik had de Samsung smartwatch ergens anders gekocht en zag in op mijn account geen mogelijkheid om een nieuwe multisim aan te maken. Ik denk omdat ik toen per ongeluk al 4 heb staan. Dit is ook het maximale zag ik.

Dus ik heb nu in het proces een swap gedaan (was de enige mogelijkheid) Na het installatie proces stond er weer de melding sim niet geregistreerd op de smartwatch. Maar na een paar keer internet aan en uit gezet te hebben en bluetooth en wifi werkte het opeens en zag ik het netwerk van Odido in de smartwatch.

Ook zag ik bij het afspelen van spotify dat er data verbruikt werd van het Odido netwerk.

De installatie heb ik als volgt gedaan.

  • Op mijn account in mijn Odido op de laptop heb ik bij multisim de eerste gepakt.
  • Hierna dus een swap gedaan.
  • QR code aangemaakt.
  • In email op mijn Samsung A34 gekeken.
  • Van de QR code een print screen gemaakt en in de fotoapp opgeslagen.
  • Nieuw abonnement in de Wear app aangemaakt. Toen hij om een nummer vroeg heb ik de QR code geïmporteerd vanuit de foto app.
  • Nadat installatie geslaagd was heb ik op de website op activeren gedrukt. Tussendoor was er nog controle met SMS.

Wat voor sim ik in de Wearapp zie die gekoppeld is 

Profiel: Odido-477F

simkaartnummer/ICIDD-nummer 8931163113206462477F

                                                     

EID 89043051202200005

222002885731832

Modelnummer: SM-A346B

SM-R895F

 

Ik op mijn account dat alle 4 de multisims actief staan. De creditnota van die foutief aangemaakte 3 overige is verdwenen.

Kunt u die andere dan verwijderen? Ik denk als ik op opzeggen druk dat er weer automatich een maand opzegtermijn geld. Terwijl de medewerker eerder een creditnota heeft gemaakt.

Ik weet niet wat er eerder in het instalatie proces mis ging. Waarschijnlijk stond het nog op mn oude Apple watch geregisterd (deze was bij T-mobile toen gekocht)

Bedankt in ieder geval voor het nakijken, verwerken en de hulp hiervoor!😀

 

 


@Rica8791 Geen probleem, kan gebeuren hoor! Oh wat fijn dat het is gelukt! Zijn m'n handen toch nog magisch haha. Ik heb gelijk even gekeken en ik zie dat de andere Multisims ook zijn opgezegd. Je maakt nu alleen gebruik van één Multisim en ik zie ook dat het de juiste is, gelukkig maar! Dank voor je toelichting, hier zullen anderen zeker wat aan hebben!

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😄


@Pharwin van Odido

Ik las u privé bericht. Sorry ik had die huisregels niet gelezen. Was zeker niet mn bedoeling op buiten de procedure van Odido te gaan! Daarom hier een reactie.

U heeft gouden handen! het werkt opeens! Ik zag nu op mijn laptop dat er bij de 4 multisimkaarten er nu geen 1 geblokkeerd staat. Dit was eerder wel het geval.

Ik had de Samsung smartwatch ergens anders gekocht en zag in op mijn account geen mogelijkheid om een nieuwe multisim aan te maken. Ik denk omdat ik toen per ongeluk al 4 heb staan. Dit is ook het maximale zag ik.

Dus ik heb nu in het proces een swap gedaan (was de enige mogelijkheid) Na het installatie proces stond er weer de melding sim niet geregistreerd op de smartwatch. Maar na een paar keer internet aan en uit gezet te hebben en bluetooth en wifi werkte het opeens en zag ik het netwerk van Odido in de smartwatch.

Ook zag ik bij het afspelen van spotify dat er data verbruikt werd van het Odido netwerk.

De installatie heb ik als volgt gedaan.

  • Op mijn account in mijn Odido op de laptop heb ik bij multisim de eerste gepakt.
  • Hierna dus een swap gedaan.
  • QR code aangemaakt.
  • In email op mijn Samsung A34 gekeken.
  • Van de QR code een print screen gemaakt en in de fotoapp opgeslagen.
  • Nieuw abonnement in de Wear app aangemaakt. Toen hij om een nummer vroeg heb ik de QR code geïmporteerd vanuit de foto app.
  • Nadat installatie geslaagd was heb ik op de website op activeren gedrukt. Tussendoor was er nog controle met SMS.

Wat voor sim ik in de Wearapp zie die gekoppeld is 

Profiel: Odido-477F

simkaartnummer/ICIDD-nummer xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

                                                     

EID xxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxx

Modelnummer: SM-A346B

SM-R895F

 

Ik op mijn account dat alle 4 de multisims actief staan. De creditnota van die foutief aangemaakte 3 overige is verdwenen.

Kunt u die andere dan verwijderen? Ik denk als ik op opzeggen druk dat er weer automatich een maand opzegtermijn geld. Terwijl de medewerker eerder een creditnota heeft gemaakt.

Ik weet niet wat er eerder in het instalatie proces mis ging. Waarschijnlijk stond het nog op mn oude Apple watch geregisterd (deze was bij T-mobile toen gekocht)

Bedankt in ieder geval voor het nakijken, verwerken en de hulp hiervoor!😀

 

 

 


Reageer