Skip to main content

eSIM resetten

• July 21, 2026
  • 10 reacties
  • 116 Bekeken

Hallo,

Ik probeer mijn Esim te activeren voor het buitenland, maar geen geluk. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb momenteel helemaal geen bereik/service.

July 21, 2026

Hallo ​@tgemen 

Welke iPhone heb je en is het misschien een internationale iPhone?

10 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 21, 2026

Hallo ​@tgemen 

Welke iPhone heb je en is het misschien een internationale iPhone?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • July 21, 2026

Hi ​@Waqqas 

Ik heb de IPhone 15 plus en is een Nederlandse telefoon.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi tgemen, van harte welkom op de community! Leuk dat je voor eSIM wil gaan. Heb je iets meer informatie voor me over de situatie:

• Ben je op dit moment al in het buitenland?
  • Had je al een eSIM of ga je nu voor het eerst over vanaf een fysieke simkaart?
  • Heb je de eSIM via Mijn Odido.Odido app besteld? Of probeer je deze vanaf je oude iPhone over te zetten?

Ik heb je zojuist ook een DM gestuurd. Reageer je daar op me? Dan kijk ik graag met je mee naar de mogelijkheden!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • July 22, 2026

Hi ​@Marciano van Odido 

Ik ben op het moment al in het buitenland (buiten EU)

Ik had al een fysieke sim en ging over naar een Esim voor het reizen

Ik heb de Esim via de Odido app besteld

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • July 23, 2026

Hoi tgemen, wat gaaf dat je in het buitenland bent. Ik ga je helpen zodat je snel weer bereikbaar bent! Ik heb je een verificatiecode* per e-mail gestuurd. Wil je de code hier met mij delen? 

*(De verificatiecode is een eenmalige code die we naar je bekende nummer of e-mailadres sturen als laatste controle. Met die code kan niemand iets doen; het is alleen om je gegevens en abonnement te beschermen. We vragen je om de code in het topic te delen, zodat elke moderator ziet dat de verificatie is afgerond. Zo blijft je topic actief en kan een collega je snel verder helpen, ook als ik er niet ben.) 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi tgemen, bedankt voor de verificatiecode en je antwoorden. Laten we snel kijken naar hoe je een nieuwe eSIM werkend kan krijgen. Je huidige eSIM staat actief in het systeem, dus het lijkt ergens mis te gaan. Wil je het volgende proberen:

Lukt het om een nieuwe eSIM te bestellen via de Odido App?

1. Open de Odido App en login met je account.
  2. Klik op het abonnement waarvoor je eSIM wil bestellen.
  3. Ga naar ‘Instellingen’ en dan ‘Sim, toestel en smartwatch’.
  4. Klik op ‘Bestel een eSIM' om eSIM te bestellen.

Om de eSIM te activeren moet je in Mijn Odido kunnen. Als het goed is ontvang je geen verificatiesms, omdat je eSIM nu niet werkt. Je zou dan eenmalig via iDIN kunnen inloggen op Mijn Odido, zodat je de eSIM toch kan activeren. Op deze pagina lees je alles over iDIN. Laat je het me weten of dit lukt? Ik kan de eSIM namelijk niet op afstand voor je activeren, anders had ik het graag voor je gedaan. Maar het kan alleen via de Odido Shop of in Mijn Odido.

Lukt het niet om in te loggen op Mijn Odido, bel dan snel met mijn collega's op +316-24001200. Zij mogen je bij uitzondering in het buitenland helpen om de nieuwe eSIM te activeren. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 😊

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • July 26, 2026

Hi ​@Marciano van Odido,

Heb nog geen succes helaas. Zie bijlage:

Ik probeer hier de eSIM te installeren maar 10-15s stopt hij er mee en gebeurd er niks.

Ik kan ook helaas geen nieuwe eSIM bestellen.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi tgemen, bedankt voor je screenshots! Lukt het je om vandaag (via de telefoon van iemand anders) te bellen met mijn collega's op +316-24001200. Zij kunnen je dan verder helpen. Vanwege strenge regels mag en kan ik geen nieuwe eSIM voor je bestellen. Laat je het me weten of het via mijn collega's is gelukt? Ik blijf graag op de hoogte tot het voor je werkt!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 5, 2026

Hi ​@Marciano van Odido,

Ik ben nu weer terug in Nederland. Echter is het nog steeds niet opgelost. Ik ben nog steeds niet verbonden met een satelliet dus kan niet bellen/internetten.

Mijn gok is om een nieuwe SIM kaart te bestellen of naar een winkel te gaan.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 5, 2026

De winkel is de beste oplossing. Neem legetimatie mee, dan mogen ze met je een nieuwe Esim regelen.