Ben daar mijn oude telefoon kwijt geraakt. Heb een nieuwe gekocht en wil nu esim erop activeren.
Website geeft aan ga naar de app om een QR/code op te vragen, maar de app werkt in buitenland niet op WIFI. Als ik app start schakelt hij over naar een soort website versie waar ik niet verder kom.
Kan natuurlijk niet op netwerk, omdat ik eerst moet activeren en daar dus een code voor nodig heb. Waar ik ben is het bijna niet te doen om te bellen naar de klantenservice.
Hoe kan ik aan e-sim QR code komen? Zodat ik ook app gewoon kan gebruiken.
Beste antwoord door Nora van Odido
Hi @JeffreyVer, zonder werkende simkaart is het inderdaad niet mogelijk om in het buitenland een nieuwe eSIM te activeren. Wel kunnen er in uitzonderlijke gevallen zoals die van jou, een uitzondering gemaakt worden wat via een andere afdeling verloopt. Als je graag gebruik wil maken van deze uitzondering, wil ik je vragen om contact op te nemen via +31624001200. Mijn collega's kunnen je via die weg aangeven wat de voorwaarden hiervoor zijn en je doorverbinden naar de juiste afdeling. Zij kunnen je hier vervolgens mee verder helpen, zodat je nog steeds gebruik kan maken van jouw abonnement!
Krijg echt net een twijfelantwoord waar ik helemaal niks aan heb …….
“Wat tof dat je voor een langere tijd in het buitenland verblijft, geniet ervan! Ik moet je eerlijk bekennen dat het momenteel alleen mogelijk om is een eSIM te bestellen via de Mijn Odido App of in 1 van onze Shops. Ik moet je daarom vragen om een nieuwe eSIM aan te vragen zodra je in Nederland bent.
In de tussentijd kun altijd gebruik maken van een tijdelijke eSIM via: t.co/aMp86fBZ9m. Je koopt een data-only bundel voor 1 dag, een week of een maand. Zo heb je geen onverwachte roamingkosten en geen nieuw abonnement. Superhandig dus!
Zo activeer je de eSIM: 1. Download de SimWallet app -> Beschikbaar in de app stores. 2. Kies je bestemming en databundel 3. Kies hoeveel dagen je online wilt zijn, bijvoorbeeld 24 uur, 7 dagen of 30 dagen, en welke bundel bij je reis past. 4. Installeer je eSIM ->Volg de stappen in de app om je eSIM toe te voegen aan je toestel. 5. Activeer op elk gewenst moment -> Schakel je eSIM in, zet datagebruik aan voor de eSIM en je bent direct online.
Je kan eventueel bekijken of het mogelijk is om de App te betreden als je bent verbonden met het netwerk via de eSIM.”
Wat een service ………………………
Maar even proberen om wat te bestellen om mogelijk te laten werken. Terwijl ik gewoon op pc kan inloggen dus alle gegevens bekend.
Anders even 1,5 jaar lang losse databundels kopen is de oplossing…. terwijl ik een abonnement heb.
Een (e)sim gekoppeld aan jouw 06 nummer is een belangrijk security element bij MFA. Daarom is de uitgifte van een (e)sim van je 06 nummer zeer goed beveiligd. Alleen via de met 2fa beveiligde app omgeving of in een winkel met legitimatie kan dit worden vastgesteld. Even bellen voor een sim is dus absoluut niet mogelijk en daar zou je blij om moeten zijn . Simwallet is een prepaid data product waar geen MFA aan gekoppeld is.
Inloggen via een website op een provider is ook gekoppeld aan een 06-nummer. Het is niet mogelijk om een 06 onder meerdere profielen te hebben toch.
Dus zeggen “daar zou je blij om moeten zijn” is niet van toepassing.
Naja dan alles maar opzeggen heeft toch geen zin om dit te blijven betalen
Ook bij ioggen op de website is 2FA ter beveiliging van het account. Bij de recente datahack zijn deze encrypted gegevens niet weggehaald, de netwerk security is veilig.
Hi @JeffreyVer, zonder werkende simkaart is het inderdaad niet mogelijk om in het buitenland een nieuwe eSIM te activeren. Wel kunnen er in uitzonderlijke gevallen zoals die van jou, een uitzondering gemaakt worden wat via een andere afdeling verloopt. Als je graag gebruik wil maken van deze uitzondering, wil ik je vragen om contact op te nemen via +31624001200. Mijn collega's kunnen je via die weg aangeven wat de voorwaarden hiervoor zijn en je doorverbinden naar de juiste afdeling. Zij kunnen je hier vervolgens mee verder helpen, zodat je nog steeds gebruik kan maken van jouw abonnement!