Skip to main content
Beantwoord

Apple account gedeactiveerd, iPhone niet toegankelijk door activatieslot en e-mail ww vergeten

• July 17, 2026
  • 5 reacties
  • 89 Bekeken

Hi,

Wie zou mij kunnen helpen?

Tijdens mijn vlucht naar Thailand heb ik mijn iPhone uitgezet. Na het landen heb ik m'n iPhone weer aangezet maar kreeg ik een slot voor activatie omdat mijn 'zoek mijn iPhone' aan staat.

Ik heb toen in alle haast een aantal keren het verkeerde wachtwoord ingetypt voor mijn Apple account. Die is gelijk daarna gedeactiveerd. Mijn iPhone kom ik dus nu niet meer in. Hij zit helemaal op slot. Dus nu, inloggen via mijn e-mail, maar gezien mijn e-mail open staat in mijn iPhone heb ik dus zolang m'n wachtwoord niet gebruikt dat ik ook deze ben vergeten + gedeactiveerd door Microsoft Outlook. Ook mijn back up account van hotmail. 

Apple geeft ook de mogelijkheid om een sms code te sturen, maar ik kan m'n iPhone niet in dus ik kan niet via deze weg verifiëren.

Geprobeerd email te herstellen, lukt niet. Odido gebeld om te vragen of ze me een nieuwe esim willen opsturen zodat een vriend mijn sim in zijn telefoon kan doen om de sms code te ontvangen. Odido kan dit helaas telefonisch niet voor me doen. Kom ook m'n Odido app niet in.

Ik zit hier nu al twee weken zonder telefoon in Thailand. Kan niet bij m'n bankgegevens, alleen de mensen van wie ik t telefoonnummer uit m'n hoofd wist kon ik bereiken om te zeggen dat ik veilig ben. Ik was namelijk toen al een week van de aardbodem verdwenen. Ik kan helemaal niets zonder telefoon.

Ik wil heel graag bewijzen dat ik contracthouder ben om m'n mailadres te wijzigen.

Pleeease wie helpt mij?

Groetjes Hanne

Beste antwoord door Demy van Odido

Hoi Hanne,

Ik zie niets liever dan dat je je vakantie in Thailand op een mooie manier voort kan zetten! Omdat je momenteel in het buitenland bent, wil ik graag kijken of jouw situatie onder een van onze uitzonderingen valt. Ik kan niets beloven, maar in sommige gevallen kan onze technische afdeling via een beveiligde identiteitscontrole helpen.

Via het Moderator Mobiel-account heb ik je een privébericht gestuurd om je gegevens te verifiëren. Stuur je de gegevens daar privé door? Let erop dat je dit niet in het topic deelt. Na een succesvolle verificatie ga ik meteen voor je aan de slag. Ik zal je vraag daarna in het topic beantwoorden. Op die manier zorgen we ervoor dat de community weer vol oplossingen staat.

Alvast bedankt voor je begrip en de genomen moeite!

5 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 17, 2026

Hoi ​@Hanneelferink ,

Wat ontzettend vervelend. Als je alle paswoorden en beveiliging processen vergeet houdt het een keer op. Maar (e)sim is een ontzettend beveiligd process. Als de esim in verkeerde handen komt zijn 2FA gegevens door hackers te gebruiken. 

Mijn andere advies is ook altijd om geen esim maar een fysieke sim te gebruiken. Er zijn maar weinig voordelen te bedenken en een fysieke sim kan je zo omzetten naar wen andere telefoon.

Als je weer in Nederland bent kan je in een Odido winkel weer een nieuwe sim halen op vertoon van legetimatie. En dan toch wat meer escape mogelijkheden in je Apple account toevoegen. 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • July 17, 2026

Hoihoi Eric,

Dank je wel voor je snelle reactie.

Is er geen mogelijkheid dat ik mezelf kan identificeren via paspoort en/of bankgegevens? Dat een medewerker van Odido alleen mijn mail adres veranderd in de Odido app? Dan kan ik nu in ieder geval dingen betalen en communiceren met thuis.

Gr hanne

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • Antwoord
  • July 20, 2026

Hoi Hanne,

Ik zie niets liever dan dat je je vakantie in Thailand op een mooie manier voort kan zetten! Omdat je momenteel in het buitenland bent, wil ik graag kijken of jouw situatie onder een van onze uitzonderingen valt. Ik kan niets beloven, maar in sommige gevallen kan onze technische afdeling via een beveiligde identiteitscontrole helpen.

Via het Moderator Mobiel-account heb ik je een privébericht gestuurd om je gegevens te verifiëren. Stuur je de gegevens daar privé door? Let erop dat je dit niet in het topic deelt. Na een succesvolle verificatie ga ik meteen voor je aan de slag. Ik zal je vraag daarna in het topic beantwoorden. Op die manier zorgen we ervoor dat de community weer vol oplossingen staat.

Alvast bedankt voor je begrip en de genomen moeite!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • July 26, 2026

Hoi hoi Demy,

Ontzettend bedankt voor je berichtje. Ik heb je inmiddels een privé bericht gestuurd.

Vanaf Thailand doorgereisd naar China en daar helaas geen toegang tot websites zoals de Odido Community. Tot nu nog steeds zonder m'n iPhone :(

Zometeen naar een Odido winkel om te kijken of ze me daar kunnen helpen.

Ontzettend bedankt voor je moeite. Waardeer ik zo erg!!

Groetjes Hanne 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Hanne, ik hoop dat je een superleuke tijd hebt gehad in Thailand en China! Ik lees net je privéberichtje naar Webcare Moderator Mobiel. Ben je inmiddels weer in Nederland en is het gelukt in de Odido Shop? Ik hoor het graag van je!