Beantwoord

Abbonement koppelen Internet en Mobiel werkt niet


Hallo,

 

Al tijden probeer ik mijn abbonementen (TV + Internet & Mobiel) van Odido te koppelen aan mijn account. In de winkels en via de telefoon wordt gezegd dat het een ‘probleem’ is dat wordt opgelost. Hopelijk kan het hier via deze community worden opgelost.

 

Ik heb totaal geen inzicht.

 

Gr,

 

Quinten Lapré

icon

Beste antwoord door QuintenL 6 March 2024, 16:48

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @QuintenL 

Wat gaat er precies mis tijdens het koppelen, krijg je een foutmelding?

Staan beide abonnementen op dezelfde naam?

Heb je voor het Odido account, mobiel abonnement en internet abonnement hetzelfde email of verschillen deze?

Hallo, beide abbonementen staan op dezelfde naam en onder hetzelfde e-mailadres 

Ik krijg een foutmelding na het ontvangen van de verificatiecodes.

Reputatie 7
Badge +15

@QuintenL 

Dit is een openbare community dus zou je het emailadres kunnen verwijderen?

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @QuintenL, welkom op onze Community, ik help je graag verder hiermee! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en ik zie dat je account nog gekoppeld stond aan een oud/inactief abonnement. Deze heb ik zojuist voor je ontkoppeld en verwijderd. Daarnaast zag ik ook dat de naam van je Internet + TV abonnement niet overeenkwam me je mobiele abonnement. Om ze beiden in één account toe te kunnen voegen, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar. Alleen de naam kwam niet overeen. Bij je mobiele abonnement stonden de initialen vermeld en bij je Internet + TV abonnement niet. Deze heb ik zojuist gewijzigd bij je Internet + TV abonnement. Nu komt alles overeen met elkaar. Als je nu een nieuw account aanmaakt via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren, kun je beide abonnementen toevoegen in één account! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

Hallo @QuintenL, welkom op onze Community, ik help je graag verder hiermee! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en ik zie dat je account nog gekoppeld stond aan een oud/inactief abonnement. Deze heb ik zojuist voor je ontkoppeld en verwijderd. Daarnaast zag ik ook dat de naam van je Internet + TV abonnement niet overeenkwam me je mobiele abonnement. Om ze beiden in één account toe te kunnen voegen, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar. Alleen de naam kwam niet overeen. Bij je mobiele abonnement stonden de initialen vermeld en bij je Internet + TV abonnement niet. Deze heb ik zojuist gewijzigd bij je Internet + TV abonnement. Nu komt alles overeen met elkaar. Als je nu een nieuw account aanmaakt via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren, kun je beide abonnementen toevoegen in één account! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

hoi Bedankt, het is gelukt

Hallo @QuintenL, welkom op onze Community, ik help je graag verder hiermee! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en ik zie dat je account nog gekoppeld stond aan een oud/inactief abonnement. Deze heb ik zojuist voor je ontkoppeld en verwijderd. Daarnaast zag ik ook dat de naam van je Internet + TV abonnement niet overeenkwam me je mobiele abonnement. Om ze beiden in één account toe te kunnen voegen, dient de naam, adresgegevens en geboortedatum overeen te komen met elkaar. Alleen de naam kwam niet overeen. Bij je mobiele abonnement stonden de initialen vermeld en bij je Internet + TV abonnement niet. Deze heb ik zojuist gewijzigd bij je Internet + TV abonnement. Nu komt alles overeen met elkaar. Als je nu een nieuw account aanmaakt via onze website: https://www.odido.nl/my/registreren, kun je beide abonnementen toevoegen in één account! 

Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

Hi Pharwin, ik heb hetzelfde probleem denk ik. Heb gedoe gehad met mijn abbonoment verlengen, had perongelijk een nieuw abbonoment gekocht en ben dus eigenlijk overgestapt van odido naar odido. Sindsdien dit probleem. Zou je mij alsjeblieft kunnen helpen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Wutru2002, ook goed als ik je verder help? 😄 Ik zie inderdaad een oud account aan je nummer gekoppeld staan. Deze heb ik net verwijderd. Geef het systeem 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken en je abonnement te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Hi @Marciano van Odido, bijna lukt het, maar bij het koppelen geeft die een fout melding op het moment dat ik de verificatie code uit mn sms invul. Gaat het wel goed met particulier en zakelijk zo? Het abbonoment op mijn 06 is zakelijk

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @Wutru2002, ah, sorry ik heb dit vorige keer helemaal over het hoofd gezien. Zakelijke abonnementen kunnen niet in Mijn Odido gekoppeld worden aan particuliere abonnementen. Om beide accounts in te zien heb je 2 aparte Mijn Odido accounts nodig.

@Marciano van Odido oke kan je me nog verder helpen? Mijn oude zakelijke account lijkt nu ook niet meer te bestaan..

Als je mijn zakelijke abbonoment over kan zetten naar een particulier abbonoment zou dat ook goed zijn. Eigenlijk is het abbonoment niet meer zakelijk

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Wutru2002, er bestaat inderdaad geen Mijn Odido-account waar je zakelijke abonnement aan gekoppeld is. Er bestond een oude/inactieve waar je niks meer mee kon, dus die had ik eerder al verwijderd. Via Mijn Odido registreren kan je een nieuw account aanmaken en het abonnement toevoegen. Hier op de Community kunnen we je verder niet helpen met zakelijke abonnementen. Maar als je contact opneemt met mijn cllega's van de zakelijke klantenservice op 0800-7112 of via een van de andere kanalen, kunnen zij je hier alles over vertellen en - mits het mogelijk is - in orde maken! 😄

@Marciano van Odido zou je dan wel mijn nieuwe particuliere account kunnen verwijderen zodat ik dat email adres kan gebruiken?

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Wutru2002, als je je klantnummer van je particuliere abonnement/Thuis in je profiel zet, doe ik dit voor je! 😄

Ik heb geen particulier abbonoment. En ook geen klantnummer. Ik heb alleen dat account aangemaakt gister op jouw instructie…

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Wutru2002, uit je eerdere reactie begreep ik dat je zowel particulier als zakelijk had. Ik heb in ieder geval zojuist het laatste account verwijderd. Als het goed is moet het over 30 minuten lukken om je e-mailadres te gebruiken om een nieuw account aan te maken!

,

Hi @Pharwin van Odido & @Marciano van Odido,

Ook ik ondervind problemen bij het toevoegen van mijn Internet+Tv abonnement aan mijn Odido account. Ik heb hier al eens eerder telefonisch contact voor opgenomen maar zijn toen helaas nooit tot een oplossing gekomen.

Zodra ik een abbo wil koppelen krijg ik de foutmelding:
Adres klopt niet - ! Onbekend adres “Het opgegeven komt helaas niet voor in onze systemen”.

Ik ben benieuwd of jullie mij hierbij kunnen helpen.

Thanks!
 

Reputatie 6
Badge +2

@RIES23 Ik help je graag verder! 

Als ik het goed begrijp heb je een bestaand Mijn Odido account, maar lukt het niet om de abonnementen te koppelen, klopt dit?

Wil je mij vertellen of je het Internet + TV abonnement of Mobiel probeert te koppelen? 

 

@RIES23 Ik help je graag verder! 

Als ik het goed begrijp heb je een bestaand Mijn Odido account, maar lukt het niet om de abonnementen te koppelen, klopt dit?

Wil je mij vertellen of je het Internet + TV abonnement of Mobiel probeert te koppelen? 

 

@Teresa van Odido Klopt, ik probeer mijn Internet +TV abonnement te koppelen aan mijn bestaande (mobiele) account. 

Reputatie 6
Badge +2

@RIES23 Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik zie dat jouw gegevens niet overeen kwamen, dit heb ik gelijk aangepast. Wil je nogmaals proberen om je accounts te koppelen? Ik verneem graag of het is gelukt! 

@RIES23 Dank je wel voor je terugkoppeling! 

Ik zie dat jouw gegevens niet overeen kwamen, dit heb ik gelijk aangepast. Wil je nogmaals proberen om je accounts te koppelen? Ik verneem graag of het is gelukt! 

@Teresa van Odido Ik krijg helaas nog steeds de zelfde melding: Adres klopt niet - ! Onbekend adres “Het opgegeven komt helaas niet voor in onze systemen...”.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RIES23, ik kijk ook graag met je mee! De foutmelding klopt in dit geval niet. Het adres komt namelijk wel overeen. Ik zag alleen dat de geboortedatum bij Internet + TV op de verkeerde maand stond. Deze heb ik net gewijzigd. Er stond ook nog een heel oud account aan je e-maildres gekoppeld. Deze heb ik ook verwijderd. Geef het systeem een 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om Internet + TV toe te voegen aan Mijn Odido. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Hi @RIES23, ik kijk ook graag met je mee! De foutmelding klopt in dit geval niet. Het adres komt namelijk wel overeen. Ik zag alleen dat de geboortedatum bij Internet + TV op de verkeerde maand stond. Deze heb ik net gewijzigd. Er stond ook nog een heel oud account aan je e-maildres gekoppeld. Deze heb ik ook verwijderd. Geef het systeem een 30 minuten om dit te verwerken en dan moet het lukken om Internet + TV toe te voegen aan Mijn Odido. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

@Marciano van Odido Ahh top alles werkt weer, Thanks!😎

Reputatie 7
Badge +9

Fijn dat het weer werkt @RIES23 en graag gedaan! 🙌🏻

Reageer