Skip to main content

Hallo Odido community

Mijn probleem is dat ik voor mijn 06 abo een account met een outlook adres had en voor het vorige week  aangesloten glasvezel internet een account met een iCloud adres. Ik kon dus niet in de app, waar mijn outlook emaladres actief was, het internet abo toevoegen. Via de helpdesk is vandaag op mijn 06 abo het outlook adres veranderd in mijn iCloud adres. Helaas stond bij mij 2FA aan, en omdat die op het outlook emailadres stond krijg ik nu geen nieuwe 6 cijferige code meer in de verificatie app die ik gebruik.

Hoe nu verder?

Alvast bedankt voor de moeite….

Groet

William

Hi William, uiteraard ga ik je helpen om ervoor te zorgen dat jij zo snel mogelijk weer toegang krijgt tot jouw Mijn Odido omgeving! Begrijp ik goed dat je de verificatiecode ontvangt op een plek waar je er op dit moment niet bij kan? In dat geval lijkt het mij handig als ik de bestaande accounts voor je verwijder, zodat je jouw abonnementen zonder problemen weer kunt koppelen. Mocht je dit een goed idee vinden, dan verneem ik dat graag van je, zodat ik het in orde kan maken. Ik wacht je reactie af en laat het mij gerust weten als je nog vragen hebt!

Hallo Sam.

Ja dat klopt, ik gebruik de MS authenticator app voor 2FA voor de Odido app en website om in te loggen.

De MS app werkt met de account @w****@outlook.com, welke niet meer in jullie database staat omdat dat gewijzigd is in w****@icloud.com.

Ik kan echter in de Odido app of op de website geen nieuwe QR code aanvragen.

Dus zal het wel nodig zijn de bestaande accounts te verwijderen. Als je dat wilt regelen, graag.

Groet,

William

Goedemorgen William, bedankt voor de aanvullende informatie! Ik ben meteen voor je aan de slag gegaan om de abonnementen los te koppelen van je iCloud e-mailadres. Dit is inmiddels gelukt. Ik zou je daarom nu willen vragen om in te loggen op je Mijn Odido account met het e-mailadres van Outlook. Mocht je het bijpassende wachtwoord niet meer weten, dan kun je een nieuwe aanvragen via deze pagina. Laat je mij weten of dit gelukt is? Als je nog vragen hebt, dan weet je mij te vinden!

Goedemorgen Sam. Ik heb via jouw link een nieuw wachtwoord aangevraagd maar krijg geen email binnen, ook niet in spam.

Ook als ik mijn 06 nr invul krijg ik geen email binnen.

Als ik mijn w****@icloud.com gebruik kan ik wel een nieuw wachtwoord aanvragen, heb ik gedaan, na inloggen krijg ik het scherm voor tweetrapsverificatie en moet 6 cijfers invullen maar die weet ik niet omdat ik dit niet in een verificatie app heb staan…..

Hi William! Je deelt je e-mailadressen op dit moment openbaar. In verband met jouw privacy heb ik deze daarom even voor je afgeschermd.

Misschien heb ik het verkeerd begrepen, maar ik dacht juist dat je graag je Outlook e-mailadres wilde gebruiken voor Mijn Odido, omdat deze gekoppeld staat aan je Authenticator App. Ik zie dat je voor dit e-mailadres nog geen bestaand account hebt, mijn fout! 😅 Je kunt een account voor dit e-mailadres aanmaken via deze pagina. Hierna kun je jouw abonnementen koppelen. Laat je mij weten of dit gelukt is? Voor aanvullende vragen weet je mij te vinden!

Yes. Gelukt. 
bedankt Sam!

Hi @William Koelman, super fijn om te lezen dat het inmiddels allemaal weer werkt. Namens mijn collega Sam, geen dank en graag gedaan. We wensen je een mooie dag toe! 

Reageer