Skip to main content
Beantwoord

2fa op authenticator kwijt

• August 8, 2025
  • 11 reacties
  • 173 Bekeken

Goedendag,

Ik ben van telefoon overgestapt en nu heb ik de Odido account in mijn Authenticator app vergeten over te zetten. De oude telefoon is inmiddels gewist en nu kan ik niet meer inloggen op mijn Odido account. Ik ben al twee keer naar de Odido winkel geweest, maar daar zeggen ze dat ze het niet kunnen resetten en de helpdesk zegt dat ik naar de Odido winkel moet gaan. Kastje naar de muur dus. 

Wat moet ik nu doen om in te kunnen loggen?

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Arjen, van harte welkom op de community en altijd leuk om naar een nieuwe telefoon over te stappen! Niet leuk om te lezen dat mijn collega’s in de Shop hebben gezegd dat ze het niet voor je kunnen resetten. Zij zijn namelijk de enigen die dit juist wel voor je mogen doen op vertoon van je legitimatie. Telefonisch en hier via de community mogen wij dit niet doen vanwege strenge regels. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik graag met je mee of ik toch iets voor je kan doen. Maar houd er rekening mee dat de kans groot is dat ik je toch moet vragen naar de Shop te gaan. Geef je me een seintje als je je profiel hebt ingevuld? Dan kijk ik eerst graag met je mee! 😊

11 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Arjen, van harte welkom op de community en altijd leuk om naar een nieuwe telefoon over te stappen! Niet leuk om te lezen dat mijn collega’s in de Shop hebben gezegd dat ze het niet voor je kunnen resetten. Zij zijn namelijk de enigen die dit juist wel voor je mogen doen op vertoon van je legitimatie. Telefonisch en hier via de community mogen wij dit niet doen vanwege strenge regels. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik graag met je mee of ik toch iets voor je kan doen. Maar houd er rekening mee dat de kans groot is dat ik je toch moet vragen naar de Shop te gaan. Geef je me een seintje als je je profiel hebt ingevuld? Dan kijk ik eerst graag met je mee! 😊

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 11, 2025

Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik hoop dat je er iets aan kan doen, want ik ga niet voor de derde keer naar de Odido shop (Zoetermeer) als ze daar bij hoog en laag beweren dat ze dit niet kunnen resetten.

• August 11, 2025

als ik op internet aanlog op mijnodido dan staat er onder het scherm een mogelijkheid:

Heb je geen toegang tot de authenticatie-app? We helpen je verder >

Dan krijg ik de mogelijkheid om aan te loggen via idin. Heb je die geprobeerd?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 11, 2025

als ik op internet aanlog op mijnodido dan staat er onder het scherm een mogelijkheid:

Heb je geen toegang tot de authenticatie-app? We helpen je verder >

Dan krijg ik de mogelijkheid om aan te loggen via idin. Heb je die geprobeerd?

Die optie krijg ik niet. Ik zie dit:

• August 11, 2025

dat is bijzonder, ik zie dit:

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Arjen, bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb toch nog eens gekeken en we mogen 2FA echt niet voor je wijzigen. Excuses dat mijn collega’s in de Shop hebben gezegd dat ze dit niet voor je kunnen doen. Deze informatie klopt niet. Ik moet je echt vragen terug te gaan naar de Shop. Desnoords 1 van onze andere Shops in de buurt. Je mag mijn collega’s zeker wijzen op de strenge Mijn Odido 2FA procedure waarin staat dat zij de enige zijn die dit op vertoon van je legitimatie mogen wijzigen. Ik had het graag zelf voor je gedaan en ik wil je niet nog een keer naar de Shop sturen, maar in dit geval kan ik echt niet anders. Je kan mijn collega’s vragen 2FA uit te zetten of te wijzigen naar sms. Laat je het me weten of het is gelukt?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 15, 2025

Ik ga niet meer naar de shop in Zoetermeer, want als ze twee keer hebben gezegd dat ze het niet kunnen, zullen ze het een derde keer niet opeens wel kunnen. Misschien moeten de shopmedewerkers betere training krijgen? 

Ik moet nog zien wanneer ik in de buurt ben van een andere Odido shop. Ik ga hier geen speciale trip voor maken.

Ik laat weten als er vorderingen zijn.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 17, 2025

Nog een kleine update. 

Ik heb geprobeerd een nieuwe account aan te maken (met een ander email adres) en daar mijn internet abonnement aan te koppelen, maar dat werkt ook niet. Ik krijg de melding “De ingevulde gegevens komen helaas niet voor in onze systemen. Controleer de gegevens en probeer het nog eens.”

optimist2
  • is een Top Poster
  • August 18, 2025

Arjen,

Wat vervelend dat je je 2FA code kwijt bent. Mag ik je wijzen op een 2FA authenticator van Proton? Die is gratis, en synchroniseert je 2FA codes naar hun data center (terwijl de gegevens gecodeerd zijn, op je mobiel, en/of PC).

https://proton.me/nl/authenticator

Dat voorkomt dat je in de toekomst openieuw een soortgelijk probleem ondervindt.

Jeroen

rvk01
  • August 18, 2025

Wat vervelend dat je je 2FA code kwijt bent. Mag ik je wijzen op een 2FA authenticator van Proton? 

De standaard Authenticator apps van Microsoft en Google hebben ook cloudbackups. Je moet het alleen wel aanzetten 😉 (hoewel die dan weer niet beschikbaar zijn op pc of Mac).

optimist2
  • is een Top Poster
  • August 18, 2025

Wat vervelend dat je je 2FA code kwijt bent. Mag ik je wijzen op een 2FA authenticator van Proton? 

De standaard Authenticator apps van Microsoft en Google hebben ook cloudbackups. Je moet het alleen wel aanzetten 😉 (hoewel die dan weer niet beschikbaar zijn op pc of Mac).

Dat mag zo zijn, maar:

1. De Proton software encrypt jouw data op je device voordat het geynchroniseerd wordt, en daarmee is jouw data echt veilig
  2. Proton zal meta-data uit de app niet gebruiken voor marketing- en andere doeleinden
  3. Proton is een Zwitser bedrijf, en geen Amerikaans bedrijf dat informatie moet geven op eerste vordering aan Amerikaanse diensten

:-)