Skip to main content
Beantwoord

2FA omzetten naar SMS (zakelijk)

• September 24, 2026
  • 33 reacties
  • 188 Bekeken

Toon eerste reactie

33 reacties

• October 1, 2026

Terug komen naar Nederland. 

En voortaan zorgen dat je een backup hebt van je authenticator app.

Odido zou ook kunnen werken met een verificatiecode die ze per brief naar het thuisadres sturen. Waarna je 2FA opnieuw zou kunnen instellen. Als iemand anders dan toegang heeft tot jouw huis en dus de post, dan kan die jou de code doorsturen. Foto van de brief via WhatsApp bijvoorbeeld.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi carry4it, zoals ​@eric aangaf kunnen we je op de community niet helpen met zakelijke abonnementen. Ik zie dat mijn collega eerder om gegevens had gevraagd, omdat hij via andere kanalen gewend was om wel te kunnen helpen met zakelijke ondersteuning. ik heb hem hier inmiddels op gewezen. Excuses hiervoor. Je kan mijn collega's van de zakelijke klantenservice op Service en ondersteuning voor bedrijven | Odido Business. Ik snap dat bellen vanuit het buitenland niet ideaal is. Via Facebook en X kunnen mijn collega's je in dat geval ook helpen. Op de website staat inderdaad dat je je vraag aan de Community kan stellen. Dat kan natuurlijk altijd. Zoals ook staat aangegeven op je screenshot heeft de Odido community ruim 300.000 leden en zijn er altijd leden (klanten) die graag met je mee denken, zoals je hierboven ook merkt. Goed voor jou om te weten is dat de community een klant-helpt-klant community is. ​@eric en ​@Nick40 zijn geen Odido medewerkers, maar klanten die je proberen te helpen. De kans is klein dat mijn collega's via Facebook en X je kunnen helpen om 2FA te wijzigen, aangezien hier hele strenge regels aan verbonden zijn. De kans is groot dat je inderdaad met geldig legitimatiebewijs naar een Odido Shop moet. Maar vraag ze zeker naar de mogelijkheden. Laat je het ons weten wat er uit het gesprek is gekomen?

carry4it
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2026

Odido zou ook kunnen werken met een verificatiecode die ze per brief naar het thuisadres sturen. Waarna je 2FA opnieuw zou kunnen instellen. Als iemand anders dan toegang heeft tot jouw huis en dus de post, dan kan die jou de code doorsturen. Foto van de brief via WhatsApp bijvoorbeeld.

JIj bent echt de leukste op dit forum he?

carry4it
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2026

Ik had meen ik al verteld dat de backups van de authenticator apps mis zijn gegaan op de nieuwe telefoon. Nou jij weer

carry4it
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2026

JIj bent echt de leukste op dit forum he?

Die optie via een code per brief is wel een goede

carry4it
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2026

Hoi carry4it, zoals ​@eric aangaf kunnen we je op de community niet helpen met zakelijke abonnementen. Ik zie dat mijn collega eerder om gegevens had gevraagd, omdat hij via andere kanalen gewend was om wel te kunnen helpen met zakelijke ondersteuning. ik heb hem hier inmiddels op gewezen. Excuses hiervoor. Je kan mijn collega's van de zakelijke klantenservice op Service en ondersteuning voor bedrijven | Odido Business. Ik snap dat bellen vanuit het buitenland niet ideaal is. Via Facebook en X kunnen mijn collega's je in dat geval ook helpen. Op de website staat inderdaad dat je je vraag aan de Community kan stellen. Dat kan natuurlijk altijd. Zoals ook staat aangegeven op je screenshot heeft de Odido community ruim 300.000 leden en zijn er altijd leden (klanten) die graag met je mee denken, zoals je hierboven ook merkt. Goed voor jou om te weten is dat de community een klant-helpt-klant community is. ​@eric en ​@Nick40 zijn geen Odido medewerkers, maar klanten die je proberen te helpen. De kans is klein dat mijn collega's via Facebook en X je kunnen helpen om 2FA te wijzigen, aangezien hier hele strenge regels aan verbonden zijn. De kans is groot dat je inderdaad met geldig legitimatiebewijs naar een Odido Shop moet. Maar vraag ze zeker naar de mogelijkheden. Laat je het ons weten wat er uit het gesprek is gekomen?

bedankt voor je uitgebreidde antwoord.
Ik snap alles, en ik kan ook op heel veel manieren wel online bewijzen dat ik ik ben.

Dus ik snap niet dat er geen mogelijkheid is om mijn identeit op (langdurige) reis te bewijzen (er zijn legio systemen tegenwoordig met scan paspoort en selfie video)  of waarom de suggestie van we sturen een ontsluitingscode per brief (dank voor die suggestie @Nick40) gehanteerd kan worden of een betaling via mijn bank of via iDin. 

Ik kom met de Kerstdagen wel langs bij Odido. Tot dan.

Kunnen julie mijn facturen nu doorsturen per email? Ik kan niet meer in Mijn Odido zakelijk.
Zet dat aub om naar bijlage per email.

carry4it
  • Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2026

"Via Facebook en X kunnen mijn collega's je in dat geval ook helpen.”
Hoe kunnen ze dan helpen? Waar zitten jullie op Fb en X?

Forum|alt.badge.img+2
  • October 2, 2026