Skip to main content
Beantwoord

2FA code(s) kwijt na reset

• November 4, 2025
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

Hallo,

Bij overgaan naar Odido heb ik 2FA op mijn oude toestel ingesteld, dit werkt prima. Echter toen ik mijn nieuwe mobiel/abonnement in gebruik heb genomen ben ik vergeten mijn 2FA codes over te zetten. Oude toestel gereset en helaas geen backups gemaakt, kan hierdoor dus niet meer inloggen in mijn Odido omgeving. Kan iemand mij hierbij helpen? Is het mogelijk de 2FA code via SMS te ontvangen zodat ik hierna de 2FA kan wijzigen. 

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hoi ​@Legion1987 wat leuk dat je naar ons bent overgegaan, ik heet je van harte welkom en ook op onze community! ik snap heel goed dat je dit gewijzigd wilt hebben en ik geef je graag meer duidelijkheid! Het is wegens veiligheidsredenen niet mogelijk om de methode van je 2FA te wijzigen, dit kunnen en mogen we niet zomaar wijzigen. Sorry! Gelukkig hebben we nog een andere methode om in te loggen. Je kunt namelijk éénmalig via iDIN (bankverificatie) inloggen. Dat ziet er als volgt uit: 

Zodra je bent ingelogd, kun je zelf de 2FA-methode wijzigen naar sms via je Mijn Odido account. Mocht het op de één of andere manier niet lukken, dan kun je het alleen laten wijzigen in 1 van onze shops. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs kunnen mijn collega's de 2FA-methode voor je wijzigen van de authenticator app, naar bijvoorbeeld sms. De reden dat we het op deze manier doen, is omdat de 2FA-instellingen uiterst serieus nemen wegens fraude. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

3 reacties

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Legion1987 wat leuk dat je naar ons bent overgegaan, ik heet je van harte welkom en ook op onze community! ik snap heel goed dat je dit gewijzigd wilt hebben en ik geef je graag meer duidelijkheid! Het is wegens veiligheidsredenen niet mogelijk om de methode van je 2FA te wijzigen, dit kunnen en mogen we niet zomaar wijzigen. Sorry! Gelukkig hebben we nog een andere methode om in te loggen. Je kunt namelijk éénmalig via iDIN (bankverificatie) inloggen. Dat ziet er als volgt uit: 

Zodra je bent ingelogd, kun je zelf de 2FA-methode wijzigen naar sms via je Mijn Odido account. Mocht het op de één of andere manier niet lukken, dan kun je het alleen laten wijzigen in 1 van onze shops. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs kunnen mijn collega's de 2FA-methode voor je wijzigen van de authenticator app, naar bijvoorbeeld sms. De reden dat we het op deze manier doen, is omdat de 2FA-instellingen uiterst serieus nemen wegens fraude. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • November 5, 2025

Hoi ​@Pharwin van Odido,

Bedankt voor de info. Helaas heb ik geen mogelijkheid om te kiezen voor IDIN. 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@Legion1987 geen dank! Dan is het niet mogelijk om in te loggen via iDIN, omdat je een 2FA via een authenticator app hebt ingesteld. In dat geval raad ik je aan om langs te gaan in 1 van onze shops, zodat mijn collega's het voor je kunnen wijzigen. Zo kan je binnen no-time weer inloggen in je Mijn Odido account!

Ik hoor graag van je of het is gelukt met mijn collega's in de winkel!