Skip to main content

Beste,

Is het mogelijk dat mijn 2fa wordt omgezet naar sms? Ik heb een nieuw mobiel en ben vergeten welke authenticator app ik gebruik. 

Groeten

Nighael 

Dat omzetten kan alleen als je met legitimatie naar een Odido winkel gaat. De eigenaar van het account heeft niet voor niks 2fa ingesteld en die beveiliging wordt serieus genomen. 

Social engineering hacks moeten worden voorkomen.  Als een hacker eenmaal toegang heefy tot een account kan er van alles worden aangepast en besteld..

Mijn 2FA code van Google Authenticator werkt opeens niet meer.
Kan dit omgezet worden naar SMS ? 
SVP niet naar de winkel verwijzen, ik heb daar geen tijd voor, zit er ook geen in de buurt en ik ben beperkt mobiel. 

Al mijn credentials kunnen gewoon gecheckt worden: klantnr, banknr, telefoon, etc. 

Graag contact om mijn 2FA om te zetten naar SMS.

Hoi @mattijs2721, ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kan ik 2FA wijzigen naar SMS. Schrijf ook even in je mail naar welk 06-nummer 2FA gewijzigd moet worden. Het nummer dat nu aan je account gekoppeld staat is namelijk een oud, inactief zakelijk abonnement. Tenzij je hetzelfde nummer nog hebt bij een andere provider. Laat maar weten! 

Beste Marciano,

Dank voor snelle reactie.
Reply is gestuurd met kopie ID en 06 nummer.

Hoi @mattijs2721, geen dank! Ik heb je mail ontvangen en ik heb 2FA gewijzigd van app naar SMS. Wellicht heeft het systeem een paar minuten nodig, maar als je straks inlogt ontvang je vanaf nu de code per SMS. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Yes! Top service Marciano!

Tnx en een fijne dag!

Super, @mattijs2721, graag gedaan en jij ook een hele fijne dag! 😄

Reageer