Het nummer: ***20 moet een nieuwe account krijgen.
Ik heb al paar keren gebeld naar de klantenservice, maar ik schiet er niet med op.
De tweede nummer is van mijn dochter, 16jr.
Graag wil ik dat ze in de odido app haar mobiele data en belminuten kan inzien. Dat is alles.
[Persoonlijke gegevens verwijderd. Plaats deze NOOIT openbaar]
Beste antwoord door Soeroesha
Hoi Soeroesha, bedankt voor de verificatiecode. Ik ben meteen voor jullie aan de slag gegaan. Omdat jouw e-mailadres gekoppeld stond aan het abonnement van je dochter moest alles losgekoppeld worden, maar een lang verhaal kort: ik heb haar dochter nu gekoppeld aan haar abonnement. Hiervoor heb ik wel jouw Mijn Odido account moeten verwijderen. Nu moet het lukken om beide abonnementen in 2 losse Mijn Odido accounts te koppelen. Wil je het volgende voor me doen:
Ga naar Mijn Odido registreren. Maak eerst een account aan voor je dochter met e-mailadres d***i@gmail.com. Koppel dan het abonnement met 06-nummer ***20. Dit moet nu helemaal goed gaan.
Maak daarna opnieuw een account aan via Mijn Odido registreren voor jezelf met je eigen e-mailadres o***6@gmail.com En koppel dan je eigen abonnement **96.
Ik verwacht dat het nu voor beide abonnementen lukt. Laat je het me weten? Anders sta ik uiteraard weer voor je klaar!
Goedemorgen,
Het probleem was dat ik bij mijn telefoon mijn dochter als eind gebruiker moest aangeven. Na dit te hebben gedaan is het goed gekomen. Ik denk dat het is opgelost.
Hoi Soeroesha, superleuk dat je dochter ook bij ons zit met haar abonnement! Goed om te lezen dat jullie gebruik willen maken van Mijn Odido. Altijd handig voor haar om haar data en belminuten bij te houden. Begrijp ik het goed dat haar abonnement op dit moment gekoppeld staat aan jouw account? Het zou moeten lukken om via het overzicht in Mijn Odido haar abonnement los te koppelen om vervolgens via Mijn Odido registreren een nieuw account voor haar aan te maken. Laat je het me weten of dit is gelukt? Zo niet, dan heb ik je alvast een DM gestuurd via Webcare Moderator. Reageer je daar dan op me? Dan doen we nog 1 laatste check voordat ik de accounts mag inzien. Dan heb je binnen no time een apart Mijn Odido account voor je dochter zodat ze haar verbruik gemakkelijk kan inzien! 😊
Geprobeerd aantal keren ook maar het lukt niet. Ik heb nooit eerder contact gehad met jullie dus wist ik even ook niet hoe ik een prive bericht met mijn gegevens kon opsturen.
Goedemorgen Soeroesha, bedankt voor de gegevens via DM. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie op dit moment het volgende:
Er bestaat een Mijn Odido account met e-mailadres o***6@gmail.com. Dit account is leeg. Wat ik zou doen is dit:
Het lege Mijn Odido account met jouw e-mailadres koppelen aan jouw abonnement met nummer 06***96.
Via Mijn Odido registreren een nieuw Mijn Odido account aanmaken met een ander e-mailadres / het e-mailadres van je dochter. Aan dat account het abonnement van je dochter koppelen (06***20).
Als ik nu inlog op je lege Mijn Odido account, zie ik het abonnemet van je dochter klaarstaan om te koppelen. Mocht je zelf geen Mijn Odido account willen of nodig hebben, dan zou je het abonnement van je dochter ook aan dit account kunnen koppelen. Dit kan gemakkelijk door op de knop 'Ja, graag’ te klikken.
Laat je het me weten of het is gelukt en waar je voor kiest?
Dit zie ik bij haar odido app. Vandaar dat ik via mijn account heb ontkoppeld.
Sedert vorig week vrijdag probeer ik op deze manier nadat ik in gesprek ging met de klantenservice. Ik heb niet 30 min maar zelfs uren gewacht maar helaas.
Ik begrijp helemaal dat jullie allebei het verbruik willen kunnen inzien. Dat gaan we oplossen! Ik kan het e-mailadres dat nu aan het abonnement van je dochter is gekoppeld wijzigen, zodat zij met haar eigen e-mailadres een Mijn Odido-account kan aanmaken en haar verbruik in de app kan bekijken.
Ik heb je via het Moderator Mobiel-account opnieuw een privébericht gestuurd om je gegevens te verifiëren. De vorige koppeling is namelijk mislukt, excuses hiervoor! Wil je daar de gevraagde gegevens én het e-mailadres dat je voor het account van je dochter wilt gebruiken naartoe sturen? Deel deze gegevens niet in dit openbare topic.
Zodra de verificatie is afgerond, pas ik het e-mailadres direct voor je aan. Daarna kan je dochter haar eigen Mijn Odido-account aanmaken en haar verbruik inzien. Uiteraard laat ik je hier in het topic weten zodra alles geregeld is!
Ontzettend bedankt voor het sturen van de gegevens @Soeroesha! Ik heb zojuist een sms gestuurd naar het telefoonnummer van jouw dochter met een verificatiecode. Wil je deze met ons delen in het topic?
Zodra wij de code van je hebben ontvangen, kunnen wij direct het e-mailadres aanpassen naar het mailadres van jouw dochter en ervoor zorgen dat zij haar eigen account kan gaan gebruiken!
Hoi Soeroesha, bedankt voor de verificatiecode. Ik ben meteen voor jullie aan de slag gegaan. Omdat jouw e-mailadres gekoppeld stond aan het abonnement van je dochter moest alles losgekoppeld worden, maar een lang verhaal kort: ik heb haar dochter nu gekoppeld aan haar abonnement. Hiervoor heb ik wel jouw Mijn Odido account moeten verwijderen. Nu moet het lukken om beide abonnementen in 2 losse Mijn Odido accounts te koppelen. Wil je het volgende voor me doen:
Ga naar Mijn Odido registreren. Maak eerst een account aan voor je dochter met e-mailadres d***i@gmail.com. Koppel dan het abonnement met 06-nummer ***20. Dit moet nu helemaal goed gaan.
Maak daarna opnieuw een account aan via Mijn Odido registreren voor jezelf met je eigen e-mailadres o***6@gmail.com En koppel dan je eigen abonnement **96.
Ik verwacht dat het nu voor beide abonnementen lukt. Laat je het me weten? Anders sta ik uiteraard weer voor je klaar!
We zijn inmiddels 2 weken verder met dit probleem. Ik begrijp niks van de odido app meer. Lijkt dat de abonnementen zijn los gekoppeld maar nu wanneer mijn dochter inlogd op haar account ziet ze bij de welkom tekst mijn naam staan. Bijvoorbeeld in plaats van goedemorgen Naraisha staat er goedemorgen Oesha 🙄.
Nog mooier zowel op haar telefoon en mijn telefoon zijn beide abonnementen te zien.
Ook nog elke keer dat we inloggen zien we het begin pagina niet. Het begin pagina, bedoel waar je resterende mb en minuten kan zien.
Goedemorgen,
Het probleem was dat ik bij mijn telefoon mijn dochter als eind gebruiker moest aangeven. Na dit te hebben gedaan is het goed gekomen. Ik denk dat het is opgelost.
Als ik op Mijn Odido inlog op het account van je dochter lijkt alles goed te gaan. Wil ze dit nog eens checken? Via de website zou het sowieso goed moeten staan. Als je bent ingelogd in Mijn Odido of de app. Zie je dan onderstaand scherm? Als je dan op het 06-nummer klikt zou je op het dashboard terecht moeten komen waar je je verbruik kan inzien: resterende MB's en minuten. Wellicht ligt het aan de app. Op dit moment zijn er wel koppel problemen bekend. Dat de twee abonnementen onterecht aan elkaar gekoppeld blijven worden via jouw account kan hieraan liggen. Dat zie ik inderdaad wel als ik inlog met jouw e-mailadres. Mijn collega's werken er momenteel hard aan deze problemen op te lossen.
Ik wil je graag om geduld vragen totdat mijn collega's de problemen hebben opgelost. Daarna zal het weer mogelijk zijn om alleen je eigen abonnement in te zien. Mocht het op dit moment via de Odido app nog niet goed staan, gebruik dan voor nu de Mijn Odido website om jullie verbruik in te zien. Via het account van je dochter zou je onderstaande informatie moeten zien, zodat zij alleen haar eigen abonnement in ziet. En op jouw account zie je dan inderdaad beide abonnementen. Maar als je op je eigen 06-nummer klikt, zie je je eigen verbruik. Ik hoor het graag van je!
Groetjes Oesha
Hoi Oesha, ik zie nu dat je net voor me al had gereageerd. Superfijn dat het hiermee opgelost lijkt te zien. Mocht je in de toekomst toch nog vragen hebben, laat het me dan weten. Ik ben er voor jullie!
Hoi Oesha, superleuk dat je ook een junior abonnement hebt voor je zoon! Ik heb de 2 nummers direct voor jullie ingesteld. Vanaf nu kan hij jullie altijd gratis bellen. Het zit een beetje verstopt, maar mocht je straks het 3e nummer hebben, dan kan je dit nummer als volgt instellen. Ga naar Overzicht > Junior abonnement **12 > Instellingen > Persoonlijke gegevens > Kind gegevens, Telefoonnummers instellen. Of klik simpelweg op deze link: Telefoonnummers | Odido. Laat je het me weten of dat straks lukt? Anders stel ik het 3e nummer ook met alle liefde voor je in! 😊