Skip to main content
Beantwoord

Zyxel N5307 (Klik&Klaar) en Deco M4

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik gebruik het Klik&Klaar modem i.c.m. Deco M4. Dit werkt qua dekking heel goed, maar de snelheid is slecht.

Heeft iemand een idee om dit goed op te zetten?

Ik heb nu één bedraad en twee andere draadloos.

Het netwerk van zowel Zyxel-modem als Deco heb ik dezelfde naam en wachtwoord gegeven. Dit had ik eerst apart maar ook dan geen snelheid.

Wi-Fi snelheid van modem zelf is overigens prima.

Wie heeft de oplossing?

Ohja, Deco staat als Acces Point waarbij optie - snelle roaming- uit staat en - beamforming- ingeschakeld.

Beste antwoord door eric

De zyxel en de Deco hebben dan wel dezelfde SSID van je gekregen, maar ze werken niet samen in een MEsh. De telefoon/laptop zal zelf beslissen op welk accesspoint deze zich aanmeldt. Als je meerdere DECO's in een mesh laat samenwerken zet dan de wifi op de Zyxel uit, dan verstoord die niet de kanaalselectie van de Deco.

Bekijk origineel

3 reacties

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 22 april 2025

Het uitzetten van de Mesh functie op het Zyxel modem gaf zeer goed resultaat. Nu weer goede snelheden op de Deco versterkers.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • Antwoord
  • 22 april 2025

De zyxel en de Deco hebben dan wel dezelfde SSID van je gekregen, maar ze werken niet samen in een MEsh. De telefoon/laptop zal zelf beslissen op welk accesspoint deze zich aanmeldt. Als je meerdere DECO's in een mesh laat samenwerken zet dan de wifi op de Zyxel uit, dan verstoord die niet de kanaalselectie van de Deco.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 22 april 2025

Dank je, was inderdaad vergeten erbij te zeggen dat ik óók de WiFi op Zyxel heb uitgezet.

Blij met snelheid nu, en zéér content met deze oplossing voor internet in huis!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen