Hey @pieter101010, welkom op onze Community!
Ik ben voor je gaan kijken en het lijkt erop dat de wifi volledig via de Fritz loopt, klopt dit? Ervaar je dit euvel ook als je de Fritz niet hebt aangesloten? Het modem lijkt ook niet altijd aan te staan of komt dit door de resets?
Hi Tommy. Bedankt voor je reactie!
De wifi van de zyxel staat inderdaad uit, dat loopt via de fritzbox. Ik heb de zyxel niet geprobeerd als wifi router, alles hier loopt via diverse fritzboxen in mesh.
De zyxel staat altijd aan, ik reset ca 1 keer per week ( maar dan ook een complete factory reset omdat ‘ie niet meer benaderbaar is…).
Alle mogelijke oplossingen zijn welkom…
Wat gebeurt er als je de Fritzboxen loskoppelt en de wifi laat verlopen via de Zyxel @pieter101010?
Hmm. Het bereik van de zyxel WiFi is lang niet groot genoeg. De fritzboxen staan op elke verdieping in mesh… wil de zyxel dan ook graag alleen als modem gebruiken, liefst in pass through..
pass through zit er helaas niet op, de zyxel deelt dus een ip adres uit aan de fritzbox router, gaat allemaal goed, snelheid prima maar ca 1 x per week loopt ‘ ie helemaal vast. Misschien een ander 5g modem..
Ja ik ben eigenlijk alleen benieuwd of hij ook vastloopt als je de Fritzboxen niet hebt aangesloten @pieter101010. Dan kunnen we de Fritzboxen zelf uitsluiten of de schuld geven van het vastlopen.
Klinkt toch wel als een defecte Zyxel.
Als je hem moet factory resetten met een paperclip voordat hij weer werkt, dan is er iets mis. Heel incidenteel zou dat eens kunnen gebeuren na een firmware-update met bepaalde settings die net niet lekker willen upgraden.
Wat je ook aansluit op een LAN-poort, niets kan ervoor zorgen dat het apparaat aan de andere kant een factory reset zou moeten hebben.
Net vanuit de gui een reboot gedaan. Daarna zat Zyxel weer vast (ook na spanning eraf/erop). Pas na factory reset met paperclip weer ok.
Mijn conclusie is ook dat de hardware defect is.
@Tommie van Odido zou je mij kunnen helpen?
Het is systematisch nog niet mogelijk om een simpele modem-swap uit te voeren @pieter101010, de work around is om het abonnement op te zeggen en een nieuwe aan te vragen. Echter is de levertijd nu wat langer door de hoeveelheid bestellingen die gedaan worden.