Skip to main content

Wel Wifi en internet, behalve op mn laptop

• is een Master Poster

Laatste tijd zelden nog last van uitval van de verbinding, alleen sinds halverwege vorige week krijg ik op één apparaat, mijn laptop, geen internet verbinding.
Wel Wifi, zelfs een sterk signaal, maar geen internet.

Wat eerst het belangrijkste probleem leek is dat de K&K de laptop bleef indelen in de 5Ghz Wifi, terwijl mijn laptop dat niet ondersteunt. Maar als ik 5Ghz uitschakel, doet het internet het nog steeds niet.

De overige apparaten blijven het vrolijk doen op 2.4 of 5 Ghz. En mijn laptop doet het ook prima als ik inlog op de Wifi van buren of vrienden, of mijn telefoon als modem gebruik. Lijkt dus niet aan de laptop te liggen.
Herstarten van K&K en laptop hebben ook niets veranderd

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

31 maart 2025

bwah schreef:

Laatste tijd zelden nog last van uitval van de verbinding, alleen sinds halverwege vorige week krijg ik op één apparaat, mijn laptop, geen internet verbinding.

Wat eerst het belangrijkste probleem leek is dat de K&K de laptop bleef indelen in de 5Ghz Wifi, terwijl mijn laptop dat niet ondersteunt. Maar als ik 5Ghz uitschakel, doet het internet het nog steeds niet.

De overige apparaten blijven het vrolijk doen op 2.4 of 5 Ghz. En mijn laptop doet het ook prima als ik inlog op de Wifi van buren of vrienden, of mijn telefoon als modem gebruik. Lijkt dus niet aan de laptop te liggen.

Hi ​@bwah, mogelijk ondersteund je laptop wifi 5 en WPA 3 niet.  Je kan als je inlogt in de modem naar netwerkinstelling gaan, draadloos, algemeen, selecteer bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen. Voor WPA 2 van wat ik heb kunnen vinden. Hoe de wifimodus naar wifi 5 te krijgen weet ik niet precies

KerraT
  • is een Top Poster
  • 31 maart 2025
bwah schreef:

Hi ​@bwah, mogelijk ondersteund je laptop wifi 5 en WPA 3 niet.  Je kan als je inlogt in de modem naar netwerkinstelling gaan, draadloos, algemeen, selecteer bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen. Voor WPA 2 van wat ik heb kunnen vinden. Hoe de wifimodus naar wifi 5 te krijgen weet ik niet precies

• is een Master Poster
  • 31 maart 2025

Hi Kerra,

Dank voor je suggestie. Wifi staat ingesteld op WPA 2. Over de versie kan ik niets vinden. De systeeminformatie van mijn laptop vermeldt dat niet.

Laptop is van dezelfde generatie als mijn desktop. Die heb ik via LAN aangesloten, maar Wifi geprobeerd en die werkt perfect.

Ander vreemd ding is, dat de productinformatie meldt dat 5GHz niet wordt ondersteund, maar de systeeminformatie geeft de hele reeks ‘supported channels’ met zowel 2- als 5 Ghz.

Systeem herkent ook het kanaal waar ik 5Ghz heb vastgezet en geeft als status: Connected…

Groet, Bert

• is een Master Poster
  • 31 maart 2025

Misschien nog eens melden: Wifi werkt prima, sterk signaal, maar geen internetverbinding. Alleen op mn laptop.

KerraT
  • is een Top Poster
  • 31 maart 2025

Hi Bert, 

Ik ben met een uur thuis, dan check ik het en stuur ik screenshots met aanvullende uitleg.

Groetjes, Kerra

KerraT
  • is een Top Poster
  • 31 maart 2025

Hi Bert,.

Ik ben met een uurtje thuis, dan stuur ik screenshots met aanvullende uitleg.

Groetjes, Kerimay

KerraT
  • is een Top Poster
  • 1 april 2025

Excuses, was er niet helemaal aan toe gekomen, gisteren, ik doe mijn best vanavond de screenshots te sturen. Gaat er om dat we de wlanmode van b/a/g/n/ac/ax naar b/a/g/n/ac/ wijzigen

• is een Master Poster
  • 1 april 2025

Heb, denk ik iets gevonden, is niet helemaal hetzelfde als jij beschrijft, maar lijkt er erg op.

Staat nu zo ingesteld, de mogelijkheden in te stellen zijn
Heb 802.11b/g/n Gemengd en 802.11b/g Gemengd geprobeerd, maar had niet het gewenste effect.

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 2 april 2025

Op je laptop al een keer geprobeerd de Klik&Klaar verbinding te verwijderen? En dan weer opnieuw verbinden?

• is een Master Poster
  • 2 april 2025
walter.v.l schreef:

Op je laptop al een keer geprobeerd de Klik&Klaar verbinding te verwijderen? En dan weer opnieuw verbinden?

Heb ik al paar keer na verschillende instellingen gedaan.

Ga nu proberen of het helpt door de K&K naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Ik had eerder wel internet.
Na onze eerdere discussie heb ik natuurlijk e.e.a. aan instellingen veranderd, kijken of dat werkt...

• is een Master Poster
  • 2 april 2025

Hi Kerra, Walter,

Terug naar fabrieksinstellingen bleek de oplossing. Heb weer internet op mn laptop en overige apparaten werken ook (nog).

Betekent wel dat 2.4- en 5GHz wel weer op automatisch kanaal kiezen staan. Afwachten wat dat oplevert…

Dank voor de tips,

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen