Skip to main content

Hi! Ik ben inmiddels een paar dagen bezig met bekijken of klik&klaar een goede vervanging voor mijn ziggo verbinding is. De snelheid is uitstekend, maar de wifi is erg grillig. Regelmatig (inmiddels 4x in twee dagen) krijg ik de melding "internet niet beschikbaar". Firmware is V1.00(ACJG.1)NR53_b17D0430. Ik kan gewoon verbinden met wifi en ook het modem benaderen, maar het doet verder niets. Ik kan geen andere sites bezoeken. Na een restart werkt het direct weer. Bekabeld blijft het probleemloos werken.

Ik heb al geprobeerd de kanalen vast te zetten en de beveiliging naar WPA2 te zetten, maar dat heeft beide niets uitgehaald. Wifi blijft na een uur of 8 wegvallen.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Dit lijkt zichzelf opgelost te hebben. In ieder geval inmiddels bijna 24 uur zonder error.

Misschien wat opstartproblemen! Fingers crossed :)

De firmware b17 is gloednieuw (dit weekend vrijgegeven) dus wellicht ben je gestart met een oude firmware en heeft de firmware update die dit soort Wifi problemen zou moeten oplossen zijn werk gedaan.

Overigens heb je elke 24 uur een dip omdat de 5G verbinding gereset wordt. Dus het moment van opstarten van het modem geeft een dag later enkele minuten een internetdip. Je kan dus je modem het beste op een rustig tijdstip (bijv net voor je naar bed gaat) een keer herstarten. Dan wordt dat het moment van de dip.

Iemand heeft al het idee geopperd om dit herstart moment via de app te laten configureren (bijv op 03:30 uur). Stemmen als je dit ook een handige optie vindt.

De firmware b17 is gloednieuw (dit weekend vrijgegeven) dus wellicht ben je gestart met een oude firmware en heeft de firmware update die dit soort Wifi problemen zou moeten oplossen zijn werk gedaan.

Bekabeld doet hij het prima snelheid 400Mbps, maar via Wifi in dezelfde kamer maar 10Mbps. 

Misschien een een firmware update ook een oplossing voor mij, was _b11.

Na een reset: _b17

Ben benieuwd….

Reageer