Hallo allen,
Ik probeer een oplossing te vinden voor mijn verbinding die regelmatig wegvalt om de paar minuten, en wellicht hebben jullie nog suggesties. Snelheid is niet altijd een issue en ik haal regelmatig 200Mbit/s+.
Om uit te sluiten wat het probleem kan zijn heb ik WiFi op de Zyxel (Firmware: NR53_b7) uitgeschakeld en vanaf een ethernet poort getest. Zoals de onderstaande ping test naar Google’s DNS server laat zien dat er regelmatig hoge latency en packet drops zijn.

Ondanks dat ik 5/5 balkjes heb bij 5G lijkt me dat het issue bij die verbinding ligt, dus heb ik een script gemaakt wat elke minuut informatie van de Zyxel verzameld en de latency meet:

Zoals je ziet lijkt hij voornamelijk op de B1 en B3 banden te zitten en vrijwel nooit op de N28 of N78 band, maar bij elke band lijkt er hoge latency te onstaan (None betekent packet drops). Ik heb verschillende ramen in mijn appartement geprobeerd en daarnaast het raam gekozen wat op de dichstbijzijnde zendmast gericht is:
https://antennekaart.nl/kaart/5g?providers=odido&zoom=16&lat=52.32596993&lng=4.86166477
Helaas heb ik nog geen oplossing gevonden, dus ik ben benieuwd of jullie nog ideeën hebben.