Skip to main content

Wanneer staat een firmware update op de planning betreft DDNS?

Hi ​@janpan, welkom op onze Community!

We gaan binnenkort de nieuwe firmware intern testen, zodra alles goed gaat met de test zullen we hem uitsturen naar alle modems. Dit zal waarschijnlijk pas begin volgend jaar worden. 

Hi ​@janpan, welkom op onze Community!

We gaan binnenkort de nieuwe firmware intern testen, zodra alles goed gaat met de test zullen we hem uitsturen naar alle modems. Dit zal waarschijnlijk pas begin volgend jaar worden. 

Wat zijn de nieuwe functies van deze nieuwe firmware? DDNS? Mogelijkheid van IP Passthrough? etc

@Tommie Fijn om te horen. Heb een klik en klaar geinstallleerd bij kennisen maar ik vind hem nog te beperkt om mijn eigen ziggo te vervangen 🙂 Is er ergens een roadmap te bekijken waat jullie heen gaan met die zyxel klik en klaar? Als jullie nog testers zoeken mag je zo'n ding bij mij neer zetten dan voel ik hem wel aan de tand. 

Ik test de nieuwe firmware as we speak ​@Sixiepoo, als hij door deze test heen komt zullen we hem gaan uitsturen naar de klanten!

Hey ​@janpan, welkom op onze Community!

Wat bedoel je precies? Welke functies mis je? Dan kan ik kijken of ik wat kan achterhalen voor je.  

Op dit moment heb ik geen toegang op die zyxel maar uit mijn hoofd zit er ook geen vpn mogelijkheid in. OpenVPN zou handig zijn voor remote ondersteuning. DMZ is een optie maar dan moet je intern iets hebben draaien.

Wat betreft DDNS zou mooi zijn dat je de vrijheid heb om te kunnen kiezen welke DDNS service je wilt. Niet alleen 1 of 2 opties. Bijvoorbeeld duckdns ligt er te vaak uit om betrouwbaar te zijn.

Bridge mode is toch eigenlijk wel mijn nummer 1 feature, zodat ik gewoon zonder extra overhead mijn Fritz!box achter de Zyxel kan hangen. Die heb ik sowieso nodig i.v.m. radiatorkranen van Fritz! en de DECT telefoons (VoIP).

Bridge mode is toch eigenlijk wel mijn nummer 1 feature, zodat ik gewoon zonder extra overhead mijn Fritz!box achter de Zyxel kan hangen. Die heb ik sowieso nodig i.v.m. radiatorkranen van Fritz! en de DECT telefoons (VoIP).

DMZ zat er al in had ik toen gezien maar niet getest. Heb jij de DMZ al getest? Mijn voorkeur zou een pfsense zijn er achter.

Je kan miss ook een eigen router nemen, Teltonika OTD500, en kijken of de sim van odido werkt :-)

Ik test de nieuwe firmware as we speak ​@Sixiepoo, als hij door deze test heen komt zullen we hem gaan uitsturen naar de klanten!

Dus de nieuwe firmware op de test heeft IP Passthrough? 🙏

Kan jij ook nog meer info geven wat betreft welke nieuwe functies komt eraan met deze nieuwe firmware mocht deze een greenlight krijgen

Allen DynDNS komt er als functie bij ​@Sixiepoo, IP-passthrough niet, dit zullen we ook niet gaan implementeren in de toekomst. 

Allen DynDNS komt er als functie bij ​@Sixiepoo, IP-passthrough niet, dit zullen we ook niet gaan implementeren in de toekomst. 

ok bedankt voor antw, dan moet ik mijn klik&klaar opzeggen.

eigen apparatuur werk ook niet bij mij, heb 3 verschillende geprobeerd, (Netgear M5 Pro, Pixel 9 Pro, iPhone 14 Pro)  om alleen te testen of de sim werkt, maar werkt niet en alleen vanuit de zyxel, dus heb niks aan :)

Waarom zou je bridge mode doen als je een Fritzbox hebt? Over overhead gesproken, dan heb je een lelijke Chinese baksteen naast je Fritz liggen, die 10W verbruikt (of hoeveel dat ding concreet doet), zonder dat daar iets nuttigs tegenover staat?

Mocht niet duidelijk zijn wat ik als beter alternatief bedoel: als je Fritz hebt, en je gebruikt het ook voor telefonie (dus daarvoor de Zyxel niet nodig), dan vervang je toch gewoon die Zyxel, haal die Zyxel er tussenuit? Het enige wat je dan hoeft te doen is VLAN in te stellen.

ok bedankt voor antw, dan moet ik mijn klik&klaar opzeggen.

eigen apparatuur werk ook niet bij mij, heb 3 verschillende geprobeerd, (Netgear M5 Pro, Pixel 9 Pro, iPhone 14 Pro)  om alleen te testen of de sim werkt, maar werkt niet en alleen vanuit de zyxel, dus heb niks aan :)

APN op fwainternet ingesteld? Heb de SIM succesvol in andere apparaten gebruikt, zolang de APN juist ingesteld is.

DMZ zat er al in had ik toen gezien maar niet getest. Heb jij de DMZ al getest? Mijn voorkeur zou een pfsense zijn er achter.

Je kan miss ook een eigen router nemen, Teltonika OTD500, en kijken of de sim van odido werkt :-)

DMZ werkt, Router/firewall erachter een vast IP adres geven in de Zyxel en de DMZ op het IP adres van de router/firewall zetten. Lijkt wel een performance hit op te zitten.

Bekabeld haal ik tot max 1200 Mbps download direct op de Zyxel, terwijl de Fritzbox 4060 die er achter hangt niet verder gaat dan 720 Mbps bedraad. Terwijl die via glas wel netjes 940 Mbps deed. Dus er lijkt enige overhead te zitten in de DMZ oplossing. Vandaar mijn ‘verzoek’ voor bridge modus.

Jammer!

Waarom zou je bridge mode doen als je een Fritzbox hebt? Over overhead gesproken, dan heb je een lelijke Chinese baksteen naast je Fritz liggen, die 10W verbruikt (of hoeveel dat ding concreet doet), zonder dat daar iets nuttigs tegenover staat?

Mocht niet duidelijk zijn wat ik als beter alternatief bedoel: als je Fritz hebt, en je gebruikt het ook voor telefonie (dus daarvoor de Zyxel niet nodig), dan vervang je toch gewoon die Zyxel, haal die Zyxel er tussenuit? Het enige wat je dan hoeft te doen is VLAN in te stellen.

Ik heb een Fritz!Box 4060. Die heeft geen hardware aan boord voor een 5G modem.

Daarnaast vind ik de 5G modem van Fritz!Box een flinke investering (6850 5G met binnenkort de nieuwe 6860 5G) en voor de 4060 krijg ik als ik die verkoop vast niet veel voor terug.

Sorry, ik had te laat in de gaten dat het over een de 5G router van Odido ging. Ik was hier in Community aan het bladeren door “recente topics” naar dingen waar ik mogelijk bij kan helpen.

En competente 5G modems zijn inderdaad niet triviaal, daar kwam ik achter toen voor werk er een 5G oplossing moest komen omdat een glasvezelaanbieder door een misverstand een lijn had opgeheven en een maand of twee nodig had om een nieuwe aan te sluiten. (Zakelijk glasvezel loopt nog langzamer dan Odido 😅)

Reageer