Skip to main content

Waarom zit er een postcode check op Klik&Klaar?

• 29 januari 2025
  • 8 reacties
  • 340 Bekeken

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik dankzij deze postcode check niet in staat ben om een bestelling te plaatsen aangezien volgens de kaart ik geen 5G verbinding zou hebben, echter via mijn mobiel met Odido abbonement heb ik gewoon prima 5G ontvangst. Dus met andere woorden omdat de kaart niet geheel up to date blijkt te zijn, kan ik simpelweg geen bestelling plaatsen hiervoor. Overigens ook vreemd aangezien in de beschrijving van Klik&Klaar je deze ook door heel Nederland kunt gebruiken, met andere woorden het is niet aan locatie verbonden. Dus de postcode check zou hooguit een advies moeten geven maar niet een gehele bestelling moeten blokkeren.

Ik heb al geprobeerd om met Odido te bellen, maar aangezien de telefonische bot niet in staat is om fatsoenlijk te horen wat er gezegd wordt ben je al ruim een aantal minuten bezig om vervolgens in een wachtrij te komen die oneindig lijkt te zijn.

Uitgelichte reactie

29 januari 2025

Het gaat niet om de 5G ontvangst van je mobiel, klik en klaar gebruikt alleen de 5G frequenties van de 3.5 Ghz band. Die is nagenoeg landelijk uitgerold, maar dus nog niet overal. Daarom zit er een postcode check op. Als de laaste sites in de toekomst ook zijn omgebouwd wordt de postcode checker weer aangepast.

8 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8723 reacties
  • 29 januari 2025

Het gaat niet om de 5G ontvangst van je mobiel, klik en klaar gebruikt alleen de 5G frequenties van de 3.5 Ghz band. Die is nagenoeg landelijk uitgerold, maar dus nog niet overal. Daarom zit er een postcode check op. Als de laaste sites in de toekomst ook zijn omgebouwd wordt de postcode checker weer aangepast.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 29 januari 2025
eric schreef:

Prima, dat verklaard 1 gedeelte. Maar en dit is een stukje uit de beschrijving van Klik&Klaar zelf: “ Of je nu thuis bent, op de camping, of in een tweede huis.” 

Nu wordt ervan uitgegaan dat mijn postcode dus op alle 3 de locaties hetzelfde is, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn en ik misschien op de andere locaties prima ontvangst heb van de 3.5 Ghz band.

GebruikersnaamRandomTekst

• 143 reacties
  • 29 januari 2025
Flame-iwnl schreef:

Nu wordt ervan uitgegaan dat mijn postcode dus op alle 3 de locaties hetzelfde is, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn en ik misschien op de andere locaties prima ontvangst heb van de 3.5 Ghz band.

Als het zo is, waarom geeft je tweede woonadres niet als jouw besteladres?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 29 januari 2025
ccnl schreef:
Flame-iwnl schreef:

Als het zo is, waarom geeft je tweede woonadres niet als jouw besteladres?

Oh dat is vrij simpel, omdat ik het apparaat op mijn primaire adres wil ontvangen en ook mijn factuuradres op mijn primaire adres wil hebben. Aangezien ik daar grotendeels van de tijd verblijf.

• 143 reacties
  • 29 januari 2025
Flame-iwnl schreef:

Oh dat is vrij simpel, omdat ik het apparaat op mijn primaire adres wil ontvangen en ook mijn factuuradres op mijn primaire adres wil hebben. Aangezien ik daar grotendeels van de tijd verblijf.

Wil je factuur op papier hebben? En aangezien dat je grotendeels van de tijd verblijf op een locatie, de niet voldoet aan de postcode check, kan je niet betellen, is toch logisch.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 29 januari 2025
ccnl schreef:
Flame-iwnl schreef:

Wil je factuur op papier hebben? En aangezien dat je grotendeels van de tijd verblijf op een locatie, de niet voldoet aan de postcode check, kan je niet betellen, is toch logisch.

Hoezo is dat logisch? Er wordt in de omschrijving gezegd dat je dit op meerdere plaatsen kunt gebruiken. Dan wil je bestellen op je NORMALE factuuradres maar dat is dan niet mogelijk. Dan is het dus ook niet “Snel internet waar je ook woont.”  maar met een sterretje. Hoe dan ook is een postcode check die blokkeert of je wel of niet kunt bestellen vreemd als er wordt vermeld dat je dit apparaat op meerdere locaties kunt gebruiken. Je zou hooguit een postcode check erbij doen om een advies te geven, niet om te bepalen voor de gebruiker of ze wel of niet zo’n apparaat mogen aanschaffen voor hun factuuradres.

• 143 reacties
  • 29 januari 2025
eric schreef:

Het gaat niet om de 5G ontvangst van je mobiel, klik en klaar gebruikt alleen de 5G frequenties van de 3.5 Ghz band. 

Dit klopt niet, volgens mij moet je alleen bepaalde snelheid kunnen halen. Ik zoek even op de maps een locatie met alleen n28 band, de mast "P2 Van Cranenbroek, Textielstraat, Tichelrijt, Dongen, Noord-Brabant, Nederland, 5107 NG, Nederland"

Een voor het adres Textielstraat 6 krijg ik 

1. Je adres

Textielstraat 6, Dongen

Wijzig

Internet beschikbaar.

Dit is beschikbaar op je adres: Klik&Klaar Internet via ons 5G-netwerk met een verwachte snelheid tot 61 Mbit/s download en tot 15 Mbit/s upload.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen