Skip to main content
Beantwoord

vraag over snelheid

• 28 februari 2025
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

Beste community,

Ik heb op mijn telefoon via speedtest app een snelheid van 857 mb per seconde download en 93,2 mb per seconde upload. Dat komt omdat ik in een flat woon waar de zendmast pal boven mijn appartement zit. Nou ben ik van plan om een klik en klaar internet aan te schaffen heb ik dan de zelfde snelheid? Kan ik bijv netflix kijken en mijn zoon online playstation spelen en mijn vrouw koken via recepten van youtube zonder enige problemen ? Ik hoor het graag.

Beste antwoord door rvk01

Dat is geen garantie. 5G gaat over verschillende banden. Voorheen maakte K&K gebruik van n28 en n78. Maar ze hebben vorig jaar voor K&K n28 uitgeschakeld. Dus het is de vraag of je dan dezelfde snelheid kunt halen (hoewel n78 wel de snelle band is, de n28 zou beter bereik binnenshuis moeten hebben).

Je kunt het natuurlijk ook gewoon uitproberen en als het niet bevalt qua snelheid binnen de termijn opzeggen (14 dagen na ontvangst pakket).

Wat geeft de dekkingskaart overigens aan op jouw locatie?

https://www.odido.nl/netwerk/dekking/klik-en-klaar

(Openen in Edge als Chrome niet werkt)

Bekijk origineel

3 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 955 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025

Dat is geen garantie. 5G gaat over verschillende banden. Voorheen maakte K&K gebruik van n28 en n78. Maar ze hebben vorig jaar voor K&K n28 uitgeschakeld. Dus het is de vraag of je dan dezelfde snelheid kunt halen (hoewel n78 wel de snelle band is, de n28 zou beter bereik binnenshuis moeten hebben).

Je kunt het natuurlijk ook gewoon uitproberen en als het niet bevalt qua snelheid binnen de termijn opzeggen (14 dagen na ontvangst pakket).

Wat geeft de dekkingskaart overigens aan op jouw locatie?

https://www.odido.nl/netwerk/dekking/klik-en-klaar

(Openen in Edge als Chrome niet werkt)

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8707 reacties
  • 1 maart 2025

Voor de snelheden die jij op je telefoon behaalt is band 78 zeker nodig. Dat is de hoofdband voor klik en klaar. De kans is groot dat dit voor jou een prima oplossing is. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20591 reacties
  • 1 maart 2025

Hallo ​@Sinanbaba 

De Klik&Klaar pagina geeft overigens wel aan dat als je op je mobiele telefoon met 5G goede snelheden haalt dan moet Klik&Klaar ook prima snelheden halen.

Gamen, Netflixen en streamen op YouTube tegelijk zal denk ik wel voor een minder goede verbinding zorgen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen