Skip to main content
Beantwoord

VPN werkt soms niet

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik draai een eigen  OpenVPN server op mijn Asus router en maak gebruik van de ingebouwde DDNS service van Asus. Op mijn eigen thuisnetwerk is de vpn altijd bereikbaar en werkt alles probleemloos. Zodra ik echter via internet mijn vpn probeer te bereiken lukt dat niet altijd. Het lijkt aan het door Odido toegekende IP adres te liggen. Elke 24u wijzigt dat, en als ik een adres in de 91.xxx range krijg dan draait alles zoals het moet. Maar als het een adres in de 178.xxx range is dan is het over en uit. Volgens mij zijn beide publieke ip-adressen dus daar zou het niet aan moeten liggen. Wat is hier aan de hand Odido?

Beste antwoord door walter.v.l

Benader je je thuisnetwerk van buiten met een Odido verbonden device (smartphone)? Dan werkt het nog niet. Zie topic 

Bekijk origineel

3 reacties

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 240 reacties
  • Antwoord
  • 16 april 2025

Benader je je thuisnetwerk van buiten met een Odido verbonden device (smartphone)? Dan werkt het nog niet. Zie topic 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 april 2025

@walter.v.l Via Odido mobiel inderdaad maar het loopt alleen vast via 178.xxx. Wanneer mijn thuis ip met 92.xxx begint werkt het als een zonnetje

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 240 reacties
  • 16 april 2025
hankor schreef:

@walter.v.l Via Odido mobiel inderdaad maar het loopt alleen vast via 178.xxx. Wanneer mijn thuis ip met 92.xxx begint werkt het als een zonnetje

Dat is ook al geconstateerd in het al langer lopende topic waar ik naar verwees….

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen