Skip to main content
Beantwoord

VPN Klik & Klaar NR5307

• 16 december 2024
  • 8 reacties
  • 366 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik wil graag weten of het mogelijk is om bij de Klik & Klaar NR5307 een VPN in te stellen. Indien dit momenteel niet mogelijk is, zou ik graag willen weten of er een firmware-update gepland staat die deze functionaliteit toevoegt. Het zou namelijk een erg handige functie zijn, vooral met een wisselend IP-adres.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@Smilesss, je kunt geen VPN op het modem instellen, je kunt alleen een externe VPN gebruiken met het modem. Dit kan ook niet op onze glasvezel modems en zal ook niet worden toegevoegd in een volgende update.

Bekijk origineel

8 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4135 reacties
  • 17 december 2024

Welkom op onze community! ​@Smilesss 

Goede vraag! Het is wel mogelijk op een VPN te gebruiken i.c.m. het Klik&Klaar modem. Wel kan het zo zijn dat de verbinding hierdoor een stuk instabieler is. 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 17 december 2024

Waar kan ik dit terug vinden in het modem/router en instellen? Ik kan geen VPN instellingen terug vinden in de modem.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13605 reacties
  • Antwoord
  • 18 december 2024

Hey ​@Smilesss, je kunt geen VPN op het modem instellen, je kunt alleen een externe VPN gebruiken met het modem. Dit kan ook niet op onze glasvezel modems en zal ook niet worden toegevoegd in een volgende update.

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 31 januari 2025

Ik heb vanmiddag WireGuard geconfigureerd op Home Assistant en dat werkt. Nu testen of het stabiel is. Met glas was dat het altijd wel. Met de WireGuard VPN client op mobiel is het dan net of ik thuis zit te werken en ik kan mijn smart home apparaten bedienen. Deze hoeven dan ook geen verbinding te hebben naar het internet. Helaas mist de NR5307 de optie om clients te blokkeren voor internet toegang. Ik heb dat naast het instellen van een vast ip nog niet gevonden. Dus misschien dat ik toch naar een extra router ga kijken.

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 167 reacties
  • 31 januari 2025

Vast IP voor clients is in te stellen als je naar de webSetup gaat (192.168.1.1) en dan menu thuisnetwerk- statisch DHCP

• is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 31 januari 2025
walter.v.l schreef:

Vast IP voor clients is in te stellen als je naar de webSetup gaat (192.168.1.1) en dan menu thuisnetwerk- statisch DHCP

Dank vast ip is gelukt, maar kun je ook verbinding naar buiten blokkeren voor bepaalde clients? De firewall biedt alleen maar 3 standen.

• 167 reacties
  • 31 januari 2025

Ik heb dat niet gevonden, wat niet wil zeggen dat het er niet is.

• 167 reacties
  • 5 februari 2025
Crumar7 schreef:
walter.v.l schreef:

Dank vast ip is gelukt, maar kun je ook verbinding naar buiten blokkeren voor bepaalde clients? De firewall biedt alleen maar 3 standen.

In de klik en klaar App kan je als je een aangesloten apparaat selecteert daarna de optie "Blokkeren van Internet” aanzetten voor dat apparaat. Geen idee of het werkt….

Ik zie nog steeds geen gelijkwaardig alternatief bij de websetup pagina.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen