Skip to main content

Vervolg: Klantenservice hangt mij gewoon op en sluit de lijn na negatieve ervaring in de winkel


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik kreeg de vraag om dit hier te posten
Ik ben helemaal klaar met Odido. Ik bel ze voor een klacht en om hulp te krijgen, en ze hangen gewoon op. Niet alleen dat, ze sluiten ook direct de hulplijn af.

In detail: ik bestelde een Klik & Klaar-systeem bij Odido. Omdat ik doordeweeks thuis werk, kon ik het niet laten bezorgen en moest ik het ophalen bij een van hun locaties. Na mijn bestelling kreeg ik meteen een e-mail waarin stond dat ik een sms zou ontvangen zodra mijn bestelling klaar lag.

Na drie dagen had ik nog steeds geen sms ontvangen. Als ik het thuis had laten bezorgen, had ik het allang gehad. Dus belde ik rond vijf uur om te vragen of mijn bestelling al klaar lag. Dat bleek zo te zijn. Omdat de winkel om zes uur zou sluiten, nam ik het laatste halfuur van mijn werkdag vrij en fietste er snel naartoe. Ik kwam om 17:55 aan, en inderdaad, mijn bestelling lag klaar.

Daar vroegen ze om mijn ID (die ik bij me had) en vervolgens om mijn bankpas. Die heb ik al twee jaar niet meer, want ik doe tegenwoordig alles online. Ze vertelden me dat dit in de sms stond, maar die had ik nooit ontvangen. Toen beweerden ze dat het ook in de e-mail stond. Ik liet de e-mail zien, en daar stond het ook niet in.

Ik vroeg of het op een andere manier kon, aangezien ik alles bij me had: de Odido-app, mijn gegevens, en ik kon betalen met ING of Revolut. Maar nee, dat was allemaal niet mogelijk. Toen zei de medewerker: "Als je het had laten bezorgen, was dit ook niet nodig geweest." Dus ik vroeg: "Waarom kan het dan nu niet gewoon online?" Maar na een discussie, waarvan ik wist dat ik er met haar niet uit ging komen, ben ik maar weggegaan. Ze was duidelijk geïrriteerd door mij, en dat snap ik ergens wel, dus ik liet het daarbij.

Daarna belde ik de klantenservice, in de hoop dat zij mij verder konden helpen. Nou, dat was echt de slechtste klantenservice-ervaring die ik ooit heb gehad. In combinatie met wat er in de winkel gebeurde, maakte dit me echt boos.

De medewerker nam op en vroeg hoe hij mij kon helpen. Ik begon – nog in een normale, misschien een beetje geïrriteerde, maar niet boze toon – met: "Ik ben niet zo blij met jullie, maar ik hoop wel dat jullie mij kunnen helpen." En toen hing hij gewoon op. Zonder iets te zeggen, gewoon opgelegd.

Ik vond dit raar, dus ik ging terugbelde. Maar hij had de hulplijn gewoon afgesloten, waardoor ik niet meer kon bellen. Dat was echt de druppel voor mij. Dit is níét hoe je met klanten omgaat.

Ik wilde gewoon dat het werkte, want ik was super enthousiast over het 5G-systeem. Maar Odido heeft me enorm teleurgesteld. Simpel gezegd: ik ben gewoon boos.

Uitgelichte reactie

28 maart 2025

Welkom op onze community! ​@PMVisser 

Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier een topic over opent. Mijn oprechte excuses voor deze service, dit is niet waar wij voor staan en wat je van ons mag verwachten. Uiteraard help ik je graag verder, ik wil graag dat jij binnenkort kan genieten van Klik&Klaar Internet. Komt goed! 

Ik heb gelijk gekeken. Echter, kan ik op dit moment geen abonnement vinden op basis van de postcode/huisnummer combinatie in je community profiel. Kan het zijn dat je de bestelling op een ander adres hebt gedaan? Wil dit nog eens nagaan? Indien je het 097-nummer al wel hebt, ontvangen kan je deze toevoegen onder het kopje ‘Info voor moderator’. Op die manier kan ik ook zoeken. 

Laat je het mij weten als je zover bent? Dan ga ik meteen voor je aan de slag! 😊

4 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4131 reacties
  • 28 maart 2025

Welkom op onze community! ​@PMVisser 

Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier een topic over opent. Mijn oprechte excuses voor deze service, dit is niet waar wij voor staan en wat je van ons mag verwachten. Uiteraard help ik je graag verder, ik wil graag dat jij binnenkort kan genieten van Klik&Klaar Internet. Komt goed! 

Ik heb gelijk gekeken. Echter, kan ik op dit moment geen abonnement vinden op basis van de postcode/huisnummer combinatie in je community profiel. Kan het zijn dat je de bestelling op een ander adres hebt gedaan? Wil dit nog eens nagaan? Indien je het 097-nummer al wel hebt, ontvangen kan je deze toevoegen onder het kopje ‘Info voor moderator’. Op die manier kan ik ook zoeken. 

Laat je het mij weten als je zover bent? Dan ga ik meteen voor je aan de slag! 😊


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 maart 2025
PMVisser schreef:

Ik kreeg de vraag om dit hier te posten
Ik ben helemaal klaar met Odido. Ik bel ze voor een klacht en om hulp te krijgen, en ze hangen gewoon op. Niet alleen dat, ze sluiten ook direct de hulplijn af.

In detail: ik bestelde een Klik & Klaar-systeem bij Odido. Omdat ik doordeweeks thuis werk, kon ik het niet laten bezorgen en moest ik het ophalen bij een van hun locaties. Na mijn bestelling kreeg ik meteen een e-mail waarin stond dat ik een sms zou ontvangen zodra mijn bestelling klaar lag.

Na drie dagen had ik nog steeds geen sms ontvangen. Als ik het thuis had laten bezorgen, had ik het allang gehad. Dus belde ik rond vijf uur om te vragen of mijn bestelling al klaar lag. Dat bleek zo te zijn. Omdat de winkel om zes uur zou sluiten, nam ik het laatste halfuur van mijn werkdag vrij en fietste er snel naartoe. Ik kwam om 17:55 aan, en inderdaad, mijn bestelling lag klaar.

Daar vroegen ze om mijn ID (die ik bij me had) en vervolgens om mijn bankpas. Die heb ik al twee jaar niet meer, want ik doe tegenwoordig alles online. Ze vertelden me dat dit in de sms stond, maar die had ik nooit ontvangen. Toen beweerden ze dat het ook in de e-mail stond. Ik liet de e-mail zien, en daar stond het ook niet in.

Ik vroeg of het op een andere manier kon, aangezien ik alles bij me had: de Odido-app, mijn gegevens, en ik kon betalen met ING of Revolut. Maar nee, dat was allemaal niet mogelijk. Toen zei de medewerker: "Als je het had laten bezorgen, was dit ook niet nodig geweest." Dus ik vroeg: "Waarom kan het dan nu niet gewoon online?" Maar na een discussie, waarvan ik wist dat ik er met haar niet uit ging komen, ben ik maar weggegaan. Ze was duidelijk geïrriteerd door mij, en dat snap ik ergens wel, dus ik liet het daarbij.

Daarna belde ik de klantenservice, in de hoop dat zij mij verder konden helpen. Nou, dat was echt de slechtste klantenservice-ervaring die ik ooit heb gehad. In combinatie met wat er in de winkel gebeurde, maakte dit me echt boos.

De medewerker nam op en vroeg hoe hij mij kon helpen. Ik begon – nog in een normale, misschien een beetje geïrriteerde, maar niet boze toon – met: "Ik ben niet zo blij met jullie, maar ik hoop wel dat jullie mij kunnen helpen." En toen hing hij gewoon op. Zonder iets te zeggen, gewoon opgelegd.

Ik vond dit raar, dus ik ging terugbelde. Maar hij had de hulplijn gewoon afgesloten, waardoor ik niet meer kon bellen. Dat was echt de druppel voor mij. Dit is níét hoe je met klanten omgaat.

Ik wilde gewoon dat het werkte, want ik was super enthousiast over het 5G-systeem. Maar Odido heeft me enorm teleurgesteld. Simpel gezegd: ik ben gewoon boos.

Teresa van Odido schreef:

Welkom op onze community! ​@PMVisser 

Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier een topic over opent. Mijn oprechte excuses voor deze service, dit is niet waar wij voor staan en wat je van ons mag verwachten. Uiteraard help ik je graag verder, ik wil graag dat jij binnenkort kan genieten van Klik&Klaar Internet. Komt goed! 

Ik heb gelijk gekeken. Echter, kan ik op dit moment geen abonnement vinden op basis van de postcode/huisnummer combinatie in je community profiel. Kan het zijn dat je de bestelling op een ander adres hebt gedaan? Wil dit nog eens nagaan? Indien je het 097-nummer al wel hebt, ontvangen kan je deze toevoegen onder het kopje ‘Info voor moderator’. Op die manier kan ik ook zoeken. 

Laat je het mij weten als je zover bent? Dan ga ik meteen voor je aan de slag! 😊

Hey Teresa,

Bedankt voor je reactie.

Het klopt dat er niets meer op mijn adres staat. In de winkel hebben ze mijn abonnement stopgezet. Ik heb alleen nog het bestelnummer, dat staan nu in het kopje.

Groeten,
Mark


 


Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2183 reacties
  • 29 maart 2025

Hoi ​@PMVisser, ik help je graag verder! Ik kan alleen niet zoeken op het bestelnummer. Zou je je gegevens in je profiel willen aanpassen naar het adres waarop je het had aangevraagd? Ook is voor mij onduidelijk of het bewust stopgezet is in de winkel of dat je het door wil laten gaan. Dan kan ik voor je aan de slag! 😊


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 29 maart 2025

Als je het nog steeds wil zou je gewoon een nieuwe bestelling plaatsen, dat maakt qua contract en werking niet uit. Ik heb bij mijn klik en klaar ophaal moment ook een bankpas moeten tonen.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen