Sinds eind 2024 gebruik ik Klik & Klaar. Snelheid omhoog, maar helaas viel de verbinding ook regelmatig weg. Na overleg met Odido is besloten om een nieuwe router op te sturen. Die heb ik nu in gebruik genomen en werkt prima.
Maar.. Er doet zich ook een specifiek probleem voor.
Probleem
Ik gebruik de software Zwift om mijn fietstrainingen binnen te doen. Hierbij maak je verbinding tussen een fietstrainer, een laptop en een smartphone. De verbinding tussen de fietstrainer en laptop gaat vlekkeloos. Maar sinds ik een nieuwe router heb (Klik & Klaar) herkent de Zwift Companion (hierna genoemd ZC) app op mijn smartphone helaas mijn activiteit niet als ik hiermee begin. Hierdoor kan ik tijdens mijn activiteiten o.a. de chat-functie niet gebruiken op mijn telefoon, hetgeen ik wel nodig heb voor het geven van trainingen.
Dit probleem deed zich na de eerste installatie ook al voor. Na vele pogingen loste dit zich ineens vanzelf op. Mogelijke oplossing vanuit Zwift vind je hier. Meer over mijn eigen poging eind 2024 vind je hier.
Wat heb ik al geprobeerd om dit probleem te verhelpen:
- Update alle apparaten (smarthpone, ZwifZC-app, Windows, Zwift software
- Herstarten alle apparaten (smartphone, laptop, fietstrainer, router)
- Opnieuw installeren ZC-app
- Firewalls tijdelijk uitschakelen (laptop, netwerk)
- Vliegtuigmodus, GPS en Bluetooth geactiveerd op smartphone
- ZC-app toegang gegeven tot GPS en apparaten in de buurt
- Gastnetwerk (2,4Ghz) ingesteld voor laptop en smartphone
- Laptop en smartphone verbonden met hetzelfde netwerk (2,4Ghz)
Sinds de installatie van mijn nieuwe Klik & Klaar router is het probleem dus terug.
Vraag
Wat kan er nog worden gedaan om dit probleem te verhelpen?