Skip to main content
Beantwoord

Van 330 mbps naar 0.5 mbps in een minuut. Hoofdpijn!

  • 20 december 2024
  • 7 reacties
  • 196 Bekeken

Goedemiddag,

Zoals in de titel vermeld gaat het op en neer met het klik en klaar. Soms uren lang tussen de 0 en 10, mbps downloadsnelheid en af en toe uitschieters tussen de 100 en 300.  Modem staat bij het raam. Tv kijken gaat gewoon niet , elke keer vastlopers hierdoor. Al anderhalve maand in gebruik, verplaatst, opnieuw opstarten iedere dag. Wat kan ik doen?  Heeft iemand een oplossing of moet ik gewoon opzeggen?

Ik zou eigenlijk een nieuw modem willen ontvangen, deze inruilen om èèn en ander uit te sluiten. Ik kwam van glasvezel van odido maar dat was ook extreem langzaam. Ik belde op om op te zeggen en er werd mij klik en klaar aangeboden.

Levensbehoefte nummer 1 wordt me ontnomen op deze manier. Wat kan ik doen als jullie dit zo lezen?

 

Alvast bedankt!

 

 

Beste antwoord door eric

Hoi ​@BadrAmsterdam ,

Het heeft inderdaad zin om de plek van het modem te veranderen, maar verder is er niet veel aan te doen. De 3.5 Ghz frequentie is van belang voor een correcte werking van klik en klaar, en dat dringt nog niet overal de huizen in. Dit zijn hele degelijke (en dure) routers. De ervaring die jij ziet is echt niet door een kapot apparaat maar gewoon de dekking die niet doorkomt.

Het was goed om dit eens te proberen, maar Odido heeft vanwege deze mogelijkheid van verminderde dekking de opzegmogelijkheid zeer flexibel gehouden. Je kunt inderdaad het product met 1 maand opzegtermijn opzeggen.

Bekijk origineel

7 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8753 reacties
  • Antwoord
  • 20 december 2024

Hoi ​@BadrAmsterdam ,

Het heeft inderdaad zin om de plek van het modem te veranderen, maar verder is er niet veel aan te doen. De 3.5 Ghz frequentie is van belang voor een correcte werking van klik en klaar, en dat dringt nog niet overal de huizen in. Dit zijn hele degelijke (en dure) routers. De ervaring die jij ziet is echt niet door een kapot apparaat maar gewoon de dekking die niet doorkomt.

Het was goed om dit eens te proberen, maar Odido heeft vanwege deze mogelijkheid van verminderde dekking de opzegmogelijkheid zeer flexibel gehouden. Je kunt inderdaad het product met 1 maand opzegtermijn opzeggen.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 20 december 2024

Bedankt voor je reactie. Ok duidelijk, helaas. Dus de stabiliteit kan verschillen qua locatie. Kan je mij misschien aangeven of jullie voor mijn adres gebruik maken van de masten op plein 40/45 of die van de masten bij het woutertje .....pad? 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8753 reacties
  • 20 december 2024

Hoi ​@BadrAmsterdam ,

Dat kan niet worden geduidt. Ook dat is weer afhankelijk waar de router is opgesteld, een soort van zicht op de mast is het best. Je kunt de plekken waar de antennes van Odido staan terugvinden op www.antennekaart.nl

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 20 december 2024

Eric, ik heb hem bij het raam gezet richting de mast waarvan mij is verteld door medewerkers dat daar de mast staat die mij internet bezorgd. Er staat een 4g en een paar meter daar achter een 5g waardoor de 4g een soort van in de weg staat. Helaas was het internet net zo slecht. Ik heb hem nu achter de tv gestald met een eufy modem, formuler (iptv kastje) er naast, tegen de muur maar wel bedraad. Daardoor kan ik wel goed tv kijken en is het net steefs rond de 40 mpbs geweest 


  • is een Master Poster
  • 25 reacties
  • 24 december 2024

Bij mij het zelfde. Na een reboot werkt het weer als een speer.

Ik denk dat het met de ip wissel te maken heeft. 


  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 167 reacties
  • 26 december 2024

Ik had problemen met wisselende snelheden via wifi en moest regelmatig (min 1x per week) de router herstarten. Toen heb ik op aanraden van een ander topic hier de wifi kanalen vastgezet (staat default op auto) en sindsdien zijn toevallig al mijn snelheids problemen verdwenen. Blijkbaar vinden mij apparaten het regelmatig wisselen van kanalen vervelend.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 30 december 2024

@Ivens54 Zou kunnen idd, maar voor nu even de kanalen vastzetten wat ​@walter.v.l zegt. Er is dus hoop. Tnx mannen!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen