Skip to main content

TV Kan niet meer verbinden met wifi van klik & klaar

• 10 maart 2025
  • 9 reacties
  • 334 Bekeken

Sinds gisteren, heeft mijn TV opeens geen verbinding meer met de odido klik & klaar modem. De snelheid was al niet al te best in mijn (waarschijnlijk te goed geisoleerde) nieuwbouwwoning. Maar het is nu op het punt gekomen dat het via de modem (en de wifi versterker, die vrijwel nutteloos is, want een verdieping exact onder het modem is er al geen bereik mogelijk) geen verbinding heeft. Als ik met mijn telefoon (die nog steeds verbonden is met dezelfde wifi en dus wel bereik heeft?) een hotspot aanmaak die de wifi gebruikt, kan de TV wel verbinden. Iemand een idee waarom de TV geen verbinding kan maken met de wifi van de modem, maar wel van de hotspot?

Ik heb de modem al een paar keer gereset. Maar tot geen resultaat.

Uitgelichte reactie

10 maart 2025

Hallo ​@Martijnk1994 

Verbind de tv met de WiFi van het modem of van de WiFi versterker? Indien via het WiFi punt en de WiFi versterker is draadloos aangesloten dan kan de verbinding tussen modem en versterker misschien slecht.

9 reacties

• is een King Poster
  • 49 reacties
  • 10 maart 2025

Gebruik je Google Chromecast?

die heeft mogelijk een verlopen certificaat.

https://tweakers.net/nieuws/232682/gebruikers-tweede-generatie-google-chromecast-melden-problemen.html

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 maart 2025
Gerard1740 schreef:

Gebruik je Google Chromecast?

die heeft mogelijk een verlopen certificaat.

https://tweakers.net/nieuws/232682/gebruikers-tweede-generatie-google-chromecast-melden-problemen.html

Nee! Ik kijk via NLZiet. Het heeft mijn inziens te maken met de verbinding vanuit het modem naar de TV.

Zul je altijd zien, gisteren de hele avond gedoe gehad. En nu ik het nog maar eens probeer na het plaatsen van de bericht is de TV weer verbonden...

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21126 reacties
  • 10 maart 2025

Hallo ​@Martijnk1994 

Verbind de tv met de WiFi van het modem of van de WiFi versterker? Indien via het WiFi punt en de WiFi versterker is draadloos aangesloten dan kan de verbinding tussen modem en versterker misschien slecht.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 10 maart 2025

De wifi versterker staat helaas ook op de 1e verdieping, net als de modem. Anders haal ik erg lage snelheden. De TV verbind met de wifi van het modem. De versterker had ik eerst beneden staan, maar het lampje knipperde daar altijd rood dat het te ver van het modem stond (ook al zat er alleen een vloer tussen...)

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 265 reacties
  • 10 maart 2025

Alle Odido apparaten even herstarten via de app doet vaak wonderen, zeker bij wifi connecties.

Rivellino
  • is een King Poster
  • 25 reacties
  • 10 maart 2025

Je schrijft dat je nu ineens wel weer Wifi-verbinding met de TV hebt. De kwaliteit van de Wifi-verbinding is waarschijnlijk matig.Het verplaatsen van je modem en/of wifi versterker zou een verbetering kunnen opleveren.Met het Klik&klaar modem heb je maar beperkte speelruimte omdat die bij het raam moet staan.Is er een reden dat de modem op de eerste etage staat en niet in de woonkamer? De wifi versterker heeft meer plaatsingsmogelijkheden (bijvoorbeeld in het trapgat of de overloop).

• 265 reacties
  • 12 maart 2025

@Martijnk1994 Probleem opgelost?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 13 maart 2025

Soort van, de verbinding is gewoon bagger. De wifi-booster staat op de trap. Maar de verbinding is op momenten gewoon waardeloos.

• 265 reacties
  • 13 maart 2025

Is de verbinding soms slecht via Wifi of bedraad? Via bedraad zou het beter moeten gaan aangezien er een bekend probleem met wifi is (wat met een router herstart opgelost kan worden)

Er is ook een bekend probleem met wifi punten en router firmware met b7 er in. In de firmware met b9 is dit opgelost.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen