Skip to main content

Ik ben helemaal blij met Klik en Klaar!

Helaas heb in de achtertuin slecht bereik. Daarom heb ik Wifi Plus bijbesteld, ontvangen en op 10 verschillende manier geïnstalleerd. Steeds met hetzelfde resultaat: de snelheid van het gehele wifi-netwerk wordt dan supertraag (-90%) en als ik verbind via de Wifi Plus-extender dan hapert de internetverbinding (op m’n iPhone krijg ik dan de melding: ‘geen internetverbinding’ en wisselt naar 5G).

Zodra ik de stekker uit Wifi Plus trek en Klik & Klaar opnieuw opstart, dan werkt alles weer supergoed.

Helaas kan ik nergens vinden of en hoe ik dit kan oplossen. Laat staan hoe ik Wifi Plus kan opzeggen, zodat ik zelf mesh-apparatuur kan kopen.

HELP! 😅

Hoi hoi ​@bombombom, ik help je graag verder! Welke lampjes branden er op het wifipunt als je het geïnstalleerd hebt? Ook ben ik benieuwd of je verschillende plaatsen getest hebt. Daarnaast kun je het altijd opzeggen via Mijn Odido: Log in op je persoonlijke Mijn Odido account. Groetjes, Ishana

• Van links naar rechts: groen > groen > knipperend groen (op Klik & Klaar -router van boven naar beneden: groen > blauw > blauw > groen).
  • Ja, zowel router als wifipunt heb ik over 3 verschillende plekken geprobeerd.
  • Ik kan het niet vinden waar in Mijn Odido ik het Wifi Plus wifipunt kan opzeggen.

Hey ​@bombombom, er is hier een simpele verklaring voor en dat is de firmware. Je zit nog op B7, dit is opgelost in de B9 firmware. Alleen zijn de lage frequenties van 4/5G uitgeschakeld op de B9 omdat we het mobiele netwerk niet in de weg willen zitten. Het kan zijn dat je hierdoor een iets lagere snelheid behaald. Zal ik het modem voor je laten upgraden naar de B9? 

Nou, ik ben juist blij met de snelheid. Dus liever geen update die het vertraagd.

Hoe kan ik Wifi Plus in Mijn Odido opzeggen?

Reageer