Skip to main content

Thuisnetwerk Klik & Klaar internet

• 28 januari 2025
  • 7 reacties
  • 202 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo,

Ik heb een probleem, en tot op heden nog geen idee hoe ik dit op moet lossen.
Ik heb klik&klaar geconfigureerd, en dat werkt goed als ik de standaard wifi gebruik.
Nu wil ik via een kabel, wifipunten aansluiten (die heb ik al een aantal jaren zonder enig probleem)
Op de clients in de rest van het huis krijg ik keurig een IP adres, met alle gegevens.
Ik kan de router zonder probleem pingen, alleen heb ik geen internet.
Ik kan niet naar buiten websites bezoeken, ping naar 1.1.1.1 en alle andere adressen werkt niet.

Stap ik met hetzelfde apparaat weer over naar de wifi van de router zelf, dan kom ik wel het internet op, met een IP uit dezelfde lease van de DHCP server.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Uitgelichte reactie

28 januari 2025

Als je wel een IP krijgt maar geen internet hebt lijkt het alsof er een misconfiguratie in je wifipunten zit. ze staan duidelijk in router functie aangezien je wel een intern IP krijgt. (niet in de 169 apipa reeks?)

Heb je in je wifi punten een hard IP geconfigureerd staan voor het WAN of haalt deze een IP via DHCP op van het modem?

hier een screenshotje van mijn router

Ik denk dat bij verbindingstype statisch IP staat (of vergelijkbaar).

7 reacties

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 28 januari 2025

Als je wel een IP krijgt maar geen internet hebt lijkt het alsof er een misconfiguratie in je wifipunten zit. ze staan duidelijk in router functie aangezien je wel een intern IP krijgt. (niet in de 169 apipa reeks?)

Heb je in je wifi punten een hard IP geconfigureerd staan voor het WAN of haalt deze een IP via DHCP op van het modem?

hier een screenshotje van mijn router

Ik denk dat bij verbindingstype statisch IP staat (of vergelijkbaar).

• Auteur
  • 2 reacties
  • 28 januari 2025

@fvdberg 
Heb het nogmaals gecontroleerd.
Alles staat op standaard, automatisch IP gegevens binnen halen. Ik kan ook niks voor WAN instellen.

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 28 januari 2025

over wat voor wifi punten praten we (merk/type)

• Auteur
  • 2 reacties
  • 28 januari 2025

Het zijn de superwifi punten van KPN (wit)

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 28 januari 2025

Daar ga ik niets over roepen aangezien ik er geen positieve ervaring mee heb en er meerdere versies van zijn. De laatste status die bij mij bekend is is dat er in elk geval het afgelopen jaar geen firmware is uitgebracht voor de  superwifi 2 waar de stand-alone mode nog in zit. Stand alone gaat dus niet werken als ze recent afgekoppeld zijn van een KPN verbinding.

Mijn advies:

Vergeet die dingen en koop een eigen mesh setje van bijvoorbeeld TP-link, Netgear, D-link of Asus en blijf weg van alles wat providers naast de modems aanbieden. 

Hiervan is veel meer knowhow beschikbaar en is veel meer gericht op de thuisgebruiker.

Ook al dat gezeur met firmwares waarbij functionaliteit veranderd en verdwijnt van providers als KPN moet je helemaal niet willen

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 167 reacties
  • 28 januari 2025

Of huur er de wifipunten van Klik&Klaar bij, eenvoudig aansluiten en werkt bij mij perfect. https://www.odido.nl/internet/wifi-plus

Per wifipunt €2,50/mnd

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 28 januari 2025

kan ook, maar je zit dan wederom vast aan een provider.

Een setje van 2 tp-link e4 deco's koop je voor minder als 70 euro. Dat is met 14 maanden goedkoper als 2 wifi puntjes huren en eigendom.

stap je naar een andere provider hoef je alleen maar de WAN stekker over te steken zonder afhankelijkheid van het modem van de oude provider. 

daar ga je op mank met die wifi plus dingen, zelfs als je ze zou kopen. die werken alleen in een mesh van Zyxel nog naast het feit dat de firmware van het zyxel modem leidend is in je netwerk

voor mij is dat al reden genoeg om dat niet te willen. daarvoor is wifi/internet in huis tegenwoordig toch echt te belangrijk met alle apparatuur van nu

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen