Skip to main content
Beantwoord

Systeemlogboek Klik en Klaar modem toont maar 100 regels?

• 12 februari 2025
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

• is een King Poster
  • 33 reacties

Mijn Systeemlogboek (Systeemmonitor - Logboek) toont maar 100 regels. Ik kan nu dus  bijvoorbeeld alleen logregels terug zien van: 

1 Feb 12 12:12:23

t/m

100 Feb 12 11:53:20

Had er geen [volgende] / [vorige] knop moeten staan om ook oudere logregels te kunnen zien?

Hebben meer mensen dit ‘probleem’?

Mijn modem: NR5307, V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

P.S. via mijn aparte syslog-server waar een kopie heen gestuurd wordt kan ik wel de oudere logdata bekijken, maar lijkt me handig als dat ook kan vanuit de webinterface van het modem.

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@ed-win, om mogelijke problemen te voorkomen hebben ze ervoor gekozen om maar tot maximaal 100 regels te gaan. Als het logboek groter wordt dan kan dit een groot effect hebben op andere zaken. Voor nu zal hier geen verandering in komen.

Bekijk origineel

3 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13605 reacties
  • 13 februari 2025

Hey ​@ed-win, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Dat klopt inderdaad. Ze hebben ervoor gekozen om dit zo te ontwerpen. Je kan dus niet verder terugkijken dan dit in het logboek. Ik had het zelf ook liever anders gezien maar ze gaan dit voor nu nog niet wijzigen.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 33 reacties
  • 13 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@ed-win, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Dat klopt inderdaad. Ze hebben ervoor gekozen om dit zo te ontwerpen. Je kan dus niet verder terugkijken dan dit in het logboek. Ik had het zelf ook liever anders gezien maar ze gaan dit voor nu nog niet wijzigen.

Tommie, bedankt voor je reactie. Raar dat er blijkbaar bewust voor deze werkwijze gekozen is. Ik nam aan dat het een bug was, zeker omdat het in andere Zyxel apparaten wel goed werkt.

Hopelijk bedenkt iemand zich en wordt dit later toch nog aangepast in een nieuwe firmware versie.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13605 reacties
  • Antwoord
  • 14 februari 2025

Hey ​@ed-win, om mogelijke problemen te voorkomen hebben ze ervoor gekozen om maar tot maximaal 100 regels te gaan. Als het logboek groter wordt dan kan dit een groot effect hebben op andere zaken. Voor nu zal hier geen verandering in komen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen