Het kan zijn dat je een meting doet op de 2.4GHZ wifi, dat is altijd langzamer dan je mobiel.
orobeer 2.4Ghz en 5ghz te scheiden, door ieder netwerk zijn eigen naam te geven en met je mobiel dan verbinding maken met 5ghz wifi.
hoe het werkt? Er is genoeg op dit forum te vinden. Je kan ook met de klik en klaar app controleren of de positie van je modem de beste positie is.
Het kan zijn dat je een meting doet op de 2.4GHZ wifi, dat is altijd langzamer dan je mobiel.
orobeer 2.4Ghz en 5ghz te scheiden, door ieder netwerk zijn eigen naam te geven en met je mobiel dan verbinding maken met 5ghz wifi.
hoe het werkt? Er is genoeg op dit forum te vinden. Je kan ook met de klik en klaar app controleren of de positie van je modem de beste positie is.
Bedankt voor je reactie, maar ik heb de meting bedraad uitgevoerd.
En de meting met mijn telefoon dus op 5g, ook mijn telefoon is verbonden met odido
Voor de duidelijkheid ik heb laptop met een utp kabel verbonden aan mijn router.
Een bekabelde snelheid die niet verder komt dan zo een 95 mbit duid meestal op een netwerkadapter (dus de internepoort op de laptop) of een utp kabel die slechts 100 mbit maximaal aankunnen. Heb je getest met een cat5e of hoger kabel? Wat voor laptop gaat het om?
Een bekabelde snelheid die niet verder komt dan zo een 95 mbit duid meestal op een netwerkadapter (dus de internepoort op de laptop) of een utp kabel die slechts 100 mbit maximaal aankunnen. Heb je getest met een cat5e of hoger kabel? Wat voor laptop gaat het om?
Ben nog weer wat aan het rommelen geweest, ik gebruik alleen maar kabels waar cat5e opstaat. Maar ik ben na wat wisselen van kabels er achter gekomen dat de kabel die vanaf het klik en klaar modem naar mijn router ging de beperking gaf. Ondanks de cat 5e. Heb deze inmiddels vervangen voor een andere en nu krijg ik wel ruim 300 down en ongeveer 60 up.
Wat ik nu niet begrijp, waarom ik op de wifi (2,4) maar ongeveer 60 mbit down en up heb? Kan het kloppen dat mijn tp link archer ax23 geen hogere snelheid doorgeeft? Ik heb al andere kanalen geprobeerd...
Volgens de specificaties van de AX23 kan je tot 574 Mbps op 2.4 GHz wifi dus dat zal het niet zijn. Aangezien je wifi vanaf de AX23 gebruikt heb je de wifi van de klik&klaar modem zelf wel uitgezet?
J
Volgens de specificaties van de AX23 kan je tot 574 Mbps op 2.4 GHz wifi dus dat zal het niet zijn. Aangezien je wifi vanaf de AX23 gebruikt heb je de wifi van de klik&klaar modem zelf wel uitgezet?
Ja zeker die staat uit! En ik snap ook dat er wat verlies van snelheid zal zijn maar dit is best veel..
Staat QoS mischien aan in de TP-link router met een lage waarde na die verkeerde kabel? Ik weet niet zeker of die automatisch aanpast maar dat is het enige wat ik kan bedenken na de manual te lezen...
Op wat voor device test je die wifi snelheden? Ondersteund dat apparaat wifi 6? Zoja, Staat wifi 6 (vaak ook wifi AX genoemd) ook aan de op tplink of heb je aan instellingen zitten rommelen en dat wellicht per ongeluk uitgezet?
Wat is de reden dat je geen 5ghz wifi gebruikt? 2.4ghz netwerken zitten op sommige plekken aardig vol, wat een reden kan zijn voor lage snelheden. 5ghz bied daarnaast sowieso een stuk meer bandbreedte.
Je kunt wellicht ook nog proberen de channel width aan te passen in de instellingen van de 2.4ghz wifi. Simpel gezegd: een hogere Channel width bied potentieel hogere snelheden, maar vergroot de kans op verstoringen/fluctuaties in de snelheid tov een lagere channel width. Wat het "beste" is is erg afhankelijk van de situatie. Zou je het best gewoon eens kunnen proberen.
En nog even als laatste check, als je een apparaat met een utp kabel op de Archer aansluit heb je bekabeld wel gewoon een goede snelheid?
Staat QoS mischien aan in de TP-link router met een lage waarde na die verkeerde kabel? Ik weet niet zeker of die automatisch aanpast maar dat is het enige wat ik kan bedenken na de manual te lezen…
Dit is niet van toepassing. Deze staat uit.
Op wat voor device test je die wifi snelheden? Ondersteund dat apparaat wifi 6? Zoja, Staat wifi 6 (vaak ook wifi AX genoemd) ook aan de op tplink of heb je aan instellingen zitten rommelen en dat wellicht per ongeluk uitgezet?
Wat is de reden dat je geen 5ghz wifi gebruikt? 2.4ghz netwerken zitten op sommige plekken aardig vol, wat een reden kan zijn voor lage snelheden. 5ghz bied daarnaast sowieso een stuk meer bandbreedte.
Je kunt wellicht ook nog proberen de channel width aan te passen in de instellingen van de 2.4ghz wifi. Simpel gezegd: een hogere Channel width bied potentieel hogere snelheden, maar vergroot de kans op verstoringen/fluctuaties in de snelheid tov een lagere channel width. Wat het "beste" is is erg afhankelijk van de situatie. Zou je het best gewoon eens kunnen proberen.
En nog even als laatste check, als je een apparaat met een utp kabel op de Archer aansluit heb je bekabeld wel gewoon een goede snelheid?
Ik doe de tests op zowel de laptop als op mijn telefoon (Google pixel6a)
De wifi 6 staat volgens mij aan.
Ik maak gebruik van de 2,4 omdat ik enkele Smart stekkers heb die hier gebruik van maken en toen ik zowel de 2,4 en de 5 aan had staan met installatie van de router kreeg ik hier problemen mee. Maar mijn dichtsbijzijnde buren zijn alleen mijn schoonouders. Zij wonen inpandig met een eigen wifi netwerk. De volgende buren wonen 250 meter verderop, dus ik zal niet heel veel verstorende signalen hebben.
De bandbreedte staat al op de ruimste mogelijkheid (20/40 MHz)
Als ik de laptop met een kabel in de archer doe en dan snelheid test kom ik op een download van 250 tot 350 mbit en een upload van ongeveer 85.
Allen dan voor de reactie's en het meedenken! Het probleem zit in mijn eigen router. Ik ga hier verder mee aan de slag.
Is het niet een optie om de 2.4 en 5ghz netwerken gescheiden namen te geven om die problemen te voorkomen? Of wellicht een simpel 2.4ghz netwerk opzetten op de klik en klaar router om het smart spul te verbinden, en een snel 5ghz netwerk op de Archer voor je andere apparaten?
Is het niet een optie om de 2.4 en 5ghz netwerken gescheiden namen te geven om die problemen te voorkomen? Of wellicht een simpel 2.4ghz netwerk opzetten op de klik en klaar router om het smart spul te verbinden, en een snel 5ghz netwerk op de Archer voor je andere apparaten?
Heb nogmaals de 5 GHz aangezet en hier voor nu 1 telefoon op zitten, heb hier dus nu wel snelle wifi op! Tot 400 download! Dus top!
Had niet gedacht dat het verschil tussen 2,4 en 5 GHz zo groot zou zijn! Weer wat geleerd!