Skip to main content

snelheid klik en klaar schommelt heel erg

Wifi valt veel weg ook kwa snelheid schommelt het heel erg via bekabeld gaat het wel aardig goed maar wel minder snel dan verwacht, als ik het ga vergelijken met andere odido abonnementen van mijn buren komen ze veel hoger kwa snelheid op dezelfde locatie. Waar zou dit eventueel aan kunnen liggen

Uitgelichte reactie

16 april 2025

De klik en klaar modem is wel erg richtingsgevoelig dus goed uitrichten richting een Odido mast.

Wisselende Wifi snelheid (zelfs to bijna onbruikbaar) is een bekend probleem, daar wordt door Odido aan gewerkt. Door een herstart van het modem los je het tijdelijk op.

Elke 24 uur valt het netwerk even weg doordat de 5G verbinding een reset krijgt. Als je het modem een keer op een rustige tijd herstart dan wordt dat voortaan de reset tijd.

13 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8979 reacties
  • 16 april 2025

Je kunt klik en klaar snelheid niet met een normaal mobiel abonnement vergelijken. Wat voor snelheid haal je bekabeld?

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 243 reacties
  • 16 april 2025

De klik en klaar modem is wel erg richtingsgevoelig dus goed uitrichten richting een Odido mast.

Wisselende Wifi snelheid (zelfs to bijna onbruikbaar) is een bekend probleem, daar wordt door Odido aan gewerkt. Door een herstart van het modem los je het tijdelijk op.

Elke 24 uur valt het netwerk even weg doordat de 5G verbinding een reset krijgt. Als je het modem een keer op een rustige tijd herstart dan wordt dat voortaan de reset tijd.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 april 2025
eric schreef:

Je kunt klik en klaar snelheid niet met een normaal mobiel abonnement vergelijken. Wat voor snelheid haal je bekabeld?

Ik had in eerste instantie tussen de 90 en 160 mb maar keek nu net en zat ik.met moeite op de 12 mb

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 april 2025
walter.v.l schreef:

Oke maar welke kant moet je dan richten want merk zo geen verschil 

Hoop wel dat het beter gaat anders denk ik dat ik toch alles blijft doen via hotspot op mijn normale gsm tel. waar ik wel een stabiele verbinding mee heb

• 243 reacties
  • 16 april 2025

Gebruik de kompas functie op de klik en klaar app. Menu Meer → 5G modem verplaatsen → 3x op volgende klikken.

Welke kleur hebben de 4 leds op het modem van boven naar beneden?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 april 2025
walter.v.l schreef:

Gebruik de kompas functie op de klik en klaar app. Menu Meer → 5G modem verplaatsen → 3x op volgende klikken.

Welke kleur hebben de 4 leds op het modem van boven naar beneden?

Ja de compas funtie snap ik maar welke kant moet dan richting de mast gericht worden

Groen Blauw Groen Groen 

• 243 reacties
  • 16 april 2025

Leds geven goed signaal aan.

De achterkant van het modem, waar de kabel aansluiting zitten, moet naar de mast wijzen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 april 2025
walter.v.l schreef:

Leds geven goed signaal aan.

De achterkant van het modem, waar de kabel aansluiting zitten, moet naar de mast wijzen.

Dan had ik hem juist geplaatst nu wel opnieuw geplaatst zeg maar nu download 7,26 Mbps en upload 65,26 Mbps dus niet echt om erg lekker te kunnen internetten laat staan Netflix of YouTube te kunnen kijken laat staan mijn dagelijks werk te kunnen doen

• 243 reacties
  • 16 april 2025

Dat klinkt al het bekende wifi probleem. Het modem een keer uit en aanzetten lost dit op. Dan heb je weer goede snelheden totdat het weer gebeurt…..

Bedraad blijft het meestal wel werken.

Maar Odido is er aan het werken, ik heb als test een nieuwe firmware gekregen en heb dit probleem niet meer.

Zie ook

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 april 2025
walter.v.l schreef:

Dat klinkt al het bekende wifi probleem. Het modem een keer uit en aanzetten lost dit op. Dan heb je weer goede snelheden totdat het weer gebeurt…..

Bedraad blijft het meestal wel werken.

Maar Odido is er aan het werken, ik heb als test een nieuwe firmware gekregen en heb dit probleem niet meer.

Zie ook

helaas helpt dat vandaag ook niet gisteren wel maar we gaan het nog even afwachten ga morgen kijken of ik de modem nog op een andere plek kan plaatsen in de voortent, blijft nog stille hoop houden 😅

• 243 reacties
  • 16 april 2025

Ah, je staat op de camping. Heb je wel dekking volgens de dekkingskaart?

Het Klik en klaar modem gebruikt minder 5G kanalen dan je mobiel dus het signaal zou minder kunnen zijn. Maar goed de leds laten fatsoenlijk signaal zien.

Wat mij dus echt helpt is de Wifi 2.4 en 5GHz kanalen vast te zetten (ipv Auto). Op de admin website bij netwerk instellingen - draadloos is dit eenvoudig in te stellen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 17 april 2025
walter.v.l schreef:

Ah, je staat op de camping. Heb je wel dekking volgens de dekkingskaart?

Het Klik en klaar modem gebruikt minder 5G kanalen dan je mobiel dus het signaal zou minder kunnen zijn. Maar goed de leds laten fatsoenlijk signaal zien.

Wat mij dus echt helpt is de Wifi 2.4 en 5GHz kanalen vast te zetten (ipv Auto). Op de admin website bij netwerk instellingen - draadloos is dit eenvoudig in te stellen.

Volgens de website zou de verbinding goed moeten zijn, het andere ga ik vanavond is proberen

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 april 2025

Hetzelfde probleem hier. Ondanks juiste richting van de modem, selecteren van een vast kanaal en meerdere keren opnieuw opstarten, nog steeds zeer wisselende snelheden. Ene keer >300 Mb/s, nu weer <5 Mb/s.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen