Skip to main content

Hoi gister klik en klaar ontvangen, maar de simkaart moet nog geactiveerd worden. Volgens mij is het vrij druk doordat veel mensen klik en klaar bestellen. Hoelang duurt het gemiddeld voordat een simkaart na ontvangst word geactiveerd? 

Hoi Tahref, gaaf dat je voor Klik&Klaar hebt gekozen! Is de simkaart inmiddels actief? Het kan 2 dagen duren voordat deze geactiveerd wordt. Is je simkaart nog niet actief? Controleer dan of je wel de simtray hebt gebruikt om de simkaart in het modem te plaatsen. Anders werkt de simkaart niet en maakt 'ie geen verbinding. Heb je de simtray wel gebruikt en is de simkaart nog niet actief? Voeg dan je klantnummer, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN toe aan je profiel. Dan kijk ik graag met je mee! 😄

Hoi Marciano, klik en klaar werkt nu! Ik had de simkaart als nano erin zitten. hem als micro sim maken en in de simtray/simhouder doen heeft uiteindelijk gewerkt. Dank!

Fijn om te horen ​@Tahref

Beste ​@Tahref . Kun je mij eens laten zien hoe je de simkaart daadwerkelijk in de modem hebt gedaan?

Mijn modem/simkaart werkt namelijk ook niet.

Weet dat de simkaart die meegeleverd werd te groot was voor de modem. Deze moet dus kleiner gemaakt worden dmv eruit drukken. En zo in de modem klikken.  klopt dit?

Ik heb er geen simtray bij zitten namelijk

@MarkElsendoorn Hoi, ik had de simkaart uiteindelijk naar de kleinste vorm gemaakt.

Als je de modem binnenkrijgt zit er een zwart plastic simkaart houder in de plaats waar je jouw simkaart in moet doen. Dat stukje zwart plastic is de simkaart houder waarin je jouw simkaart moet doen.

Daarna werkte internet bij mij.

@Tahref ah kijk aan. Die houder had ik dus niet in de modem zitten...

Ik kreeg de simkaart binnen in een (noem het) en envelop die in het pakket zit. De simkaart was te groot en kun je er dus uitdrukken zodat je een microsim krijgt en op die manier kon ik hem dus in de modem klikken.

Ook kun je hem weer uit de mircosim houder klikken zodat je een nanosim krijgt, en op die manier dus in je telefoon kunt doen om te checken of je netwerk hebt..

Echter kun je hem wel in de modem klikken, op 1 manier en zit die vast..

Neem ook aan dat de simkaart erin moet zoals afgebeeld op deze afbeelding. Toch?

@MarkElsendoorn microsim is de kleinste vorm. Vanuit de kleinste vorm heb ik hem in de zwarte plastic simhouder gedaan voordat ik hem in de modem deed daarna deed het internet het pas. 

Oh, nee de foto geeft het verkeerd aan. De schuine kant moet er wel het eerst in, maar moet wel aan de bovenkant. Je moet hem dus nog draaien. 

@Tahref dank voor je bericht. Dan ga ik zo langs de shop in de hoop dat ze mij zo'n houder kunnen mee geven. Deze was namelijk niet mee geleverd in de modem. 

Wel weet ik dat ik de simkaart er dan goed in doe.

Mijn probleem is opgelost! De houder is terecht, zat in de envelop waar de simkaart ook in zat. En dus niet in de modem.

Ik hoop, dat er hier een moderator mee leest, maar vandaag met DHL het klik en klaar modem ontvangen, zonder een track en trace vooraf.

Bij Odido zal in het systeem dit (nog) niet verwerkt zijn vrees ik, want simkaart is niet actief, omdat deze niet als “geleverd” zal staan.

Dit gebeurd bij meerderen las ik in een ander topic hier op de community.

Kan een moderator of ander service persoon via hier meekijken/oplossen?

Ik hoop, dat er hier een moderator mee leest, maar vandaag met DHL het klik en klaar modem ontvangen, zonder een track en trace vooraf.

Bij Odido zal in het systeem dit (nog) niet verwerkt zijn vrees ik, want simkaart is niet actief, omdat deze niet als “geleverd” zal staan.

Dit gebeurd bij meerderen las ik in een ander topic hier op de community.

Kan een moderator of ander service persoon via hier meekijken/oplossen?

Hier precies hetzelfde.

Reageer