Skip to main content

Ik heb het Klik&Klaar modem + simkaart sinds zaterdag 21 December ontvangen.

Eerder dan de afgesproken leverdatum van 23 december.
 

Dus dat is helemaal prima, ondanks de drukte bij de postbezorging vanwege kerst.

Contractdatum staat dus ook op 23 December.

 

Echter zijn we nu een aantal dagen verder, alleen tot op heden geen internet kunnen ontvangen (het lampje met de wereldbol blijft rood).

De simkaart zit goed in het modem (middels de meegeleverde tray).

 

Nu vermoed ik (na het lezen op de community website) dat het 1 van de volgende 2 problemen kan zijn:

  • De geleverde simkaart is (nog) niet geactiveerd…
  • De verkeerde simkaart is geleverd.

Toelichting bij de tweede optie:

Toen ik het abonnement wou koppelen aan mijn account, kreeg ik eerst een foutmelding omdat ik het nummer had overgetypt van de sticker op de achterkant van het meegeleverde simkaartje.


Even later zag ik dat op het contract (PDF in de email) een ander nummer vermeld stond dan op de sticker van de geleverde simkaart. Deze heb ik dan ook gebruikt om alles aan mijn Odido account te kunnen koppelen.

 

Nummer vermelding op sticker van de simkaart:

sXXXX]5955


Nummer vermeld in het PDF contract:

sXXXX}6143

Mod edit: telefoonnummer verwijderd. 

 

Nu is mijn vraag wat precies het probleem is op dit moment, waardoor ik nog steeds geen internet kan ontvangen.

moet de simkaart nog geactiveerd worden of ligt het er aan dat ik wellicht een verkeerde simkaart heb ontvangen bij het routerpakket?

 

Alvast bedankt!

 

 

Hi ​@sailormanE, dit is een hele goede vraag en ik wil graag voor je uitzoeken wat er precies aan de hand is. Als ik jouw abonnement bekijk zou namelijk inderdaad alles al geactiveerd moeten zijn. Zou je mij willen laten weten wat de laatste 4 cijfers zijn van het simkaartnummer van de simkaart die je gebruikt? Dit is een lang nummer wat je kan vinden op de simkaart zelf. Dan kan ik voor je controleren of je de juiste simkaart hebt ontvangen! 


Bedankt voor de reactie. 🙂

Zojuist de simkaart uit de router gehaald… en de laatste vier cijfers zijn:

0988

 

Hopelijk geeft dat inderdaad wat meer duidelijkheid. Ik zie je reactie wel tegemoet.


Hi ​@sailormanE, het lijkt er inderdaad op dat je een verkeerde simkaart hebt ontvangen, mijn excuses hiervoor! Het is voor mij niet mogelijk om een nieuwe simkaart naar je toe te sturen, wat je wel kan doen is een nieuwe bestelling plaatsen. Er wordt dan zo snel mogelijk een nieuw modem met een nieuwe simkaart naar je toe gestuurd. Ik ga dit abonnement per direct voor je stopzetten, aangezien je hier nu geen gebruik van kan maken. Binnen een paar minuten ontvang je van mij een bevestiging van de opzegging met retourinstructies voor het modem. Zodra je de nieuwe bestelling plaatst, wordt het nieuwe modem binnen 2 werkdagen geleverd. Je zult nog wel een eindfactuur ontvangen, wil je het me laten weten zodra deze binnen is? Dan zorg ik ervoor dat deze helemaal vergoed gaat worden. 


Bedankt voor alle opheldering.

De mail is ontvangen en de doos met router en simkaart gaan vandaag of morgen nog retour met de post.

En zal direct zometeen een nieuwe bestelling plaatsen. Een tweede poging heb ik nog wel vertrouwen in. 🙂


Even een update:

Zojuist de nieuwe router en simkaart ontvangen. En dit maal was het letterlijk plug and play.

Alles lijkt nu wel prima te werken. 😁


Hoi ​@sailormanE, heel erg bedankt voor je update en super fijn om te horen! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana


Reageer