Skip to main content

Heeft iemand misschien enig idee welke instelling je moet aanpassen om streaming van PlayStation 5 games werkend te krijgen met Klik & Klaar? De snelheid is meer dan tien keer hoger dan mijn oude vaste verbinding en NAT type is 2, dus het is vast iets met een poort of iets dergelijks

Misschien moet ik niet zo laat op de avond posten. Of de vraag is te specifiek. 

Hey ​@moreproblems, welkom op onze Community!

Wat bedoel je precies? Kun je helemaal geen game spelen op de PS5? Ik kan hier wel games spelen op het Klik&Klaar modem op de PS5, alleen is mijn verbinding hier niet ideaal met Klik&Klaar en is het spelen bijna niet te doen. Is je verbinding zelf goed?

Heya Tommie, ik bedoel specifiek het streamen van PS5 (of PS3) games via PS Plus Premium. Dus zonder te installeren. Krijg een foutmelding dat het netwerk niet snel genoeg zo zijn of gewoon ongeschikt. Mast staat ongeveer 240 meter verderop, ontvangst is altijd slecht geweest want gat in het dekkingsgebied, maar toch tot 280mbps down meestal. Router heeft drie streepjes

eb sommige games werken niet met online spelen  verschilt per game  

(telefoon meestal 1 of minder)

Hey ​@moreproblems, bedankt voor de verduidelijking.

Ik heb de dekking voor je nagekeken en zie dat je best op een drukke mast zit, wel met een goede dekking. De verbinding is ook hierdoor niet altijd sterk genoeg. Ook zie ik dat je in hoogbouw woont, het kan zijn dat je hierdoor ook verstoringen kunt merken. Wel zie ik dat ze een nieuwe mast gaan plaatsen, nog iets dichterbij dan deze mast waar je nu mee verbind. Ik gok dat de verbinding dan al een stuk beter moet zijn omdat het nu erg druk is op deze mast. 

Heb je ook problemen met het spelen van spellen die wel geïnstalleerd zijn?

Hey ​@moreproblems, bedankt voor de verduidelijking.

Ik heb de dekking voor je nagekeken en zie dat je best op een drukke mast zit, wel met een goede dekking. De verbinding is ook hierdoor niet altijd sterk genoeg. Ook zie ik dat je in hoogbouw woont, het kan zijn dat je hierdoor ook verstoringen kunt merken. Wel zie ik dat ze een nieuwe mast gaan plaatsen, nog iets dichterbij dan deze mast waar je nu mee verbind. Ik gok dat de verbinding dan al een stuk beter moet zijn omdat het nu erg druk is op deze mast. 

Heb je ook problemen met het spelen van spellen die wel geïnstalleerd zijn?

Hoogbouw is een groot woord, twee hoog is het hoogste hier. Denk dat de dekking hier voornamelijk erg slecht is omdat er een vrij groot en hoog gebouw tussen hier en de antenne staat. Andere kant van het blok kan je niet eens bellen, dus nieuwe antenne in de buurt klinkt wel goed 🙂 Waar komt die?

Spellen die geïnstalleerd zijn doen het verder prima natuurlijk. Downloaden gaat ook snel. Het is echt het streamen van games (zoals sinds kort ook op de Portal kan), dat onmogelijk is. En online gamen is een beetje afwachten of het werkt. Kan verschillen per spel.

Wanneer de mast komt durf ik op dit moment niet te zeggen ​@moreproblems, ik kan alleen zien dat er iets gepland is maar niet wanneer het dan komt.

Ah okey, dus echt alleen het streamen. Is dit op elk moment van de dag of specifieke tijdstippen. Ik ben bang dat dit net iets te veel gevraagd is voor het netwerk. 

Het is op elk tijdstip, ochtend middag avond of dag maakt niet uit.

Als ik m’n telefoon tether (met Odido abo en 1 streepje bereik) werkt het wel. Weet niet wat de logica daar achter is verder.

Hmm okey ​@moreproblems. Ja het Klik&Klaar modem maakt alleen gebruik van de hoge 4/5G banden, je telefoon maakt hier ook gebruik van maar ook van de lage banden. Het kan zijn dat het net te veel gevraagd is hiervoor. 

Hmm okey ​@moreproblems. Ja het Klik&Klaar modem maakt alleen gebruik van de hoge 4/5G banden, je telefoon maakt hier ook gebruik van maar ook van de lage banden. Het kan zijn dat het net te veel gevraagd is hiervoor. 

Misschien dat we volgend jaar een keer fatsoenlijk vast internet krijgen. Gewoon voor de lol. Even afwachten. Tot die tijd kan ik in ieder geval voor het eerst sinds 2018 een keer op fatsoenlijke snelheid downloaden. De rest komt later wel. 

De oplossing voor het gat in de dekkingskaart vond ik wel hilarisch verder: gewoon van de kaart halen, zelfde dekking. Wat je niet ziet bestaat niet ;p

Reageer