Skip to main content

Mijn Google Pixel 4a maakt geen automatische verbinding met de wifi van de router van Klik en Klaar. Als ik het handmatig aanklik zie ik onder de naam van het wifi netwerk staan Opgeslagen/Niet beschikbaar met huidige beveiliginginstellingen. Als ik het vervolgens aanklik heb ik verbinding echter wordt de verbinding binnen 15 minuten weer verbroken en moet ik de wifit weer handmatig selecteren.

Zag op internet dat wordt aanbevolen om routerinstelling van WPA3 om te zetten naar WPA2, dit is echter niet mogelijk vanwege beveiliging en de helpdesk van Odido kon mij hier ook niet meer helpen. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem ?

Hi ​@johnvdMunckhof, welkom op onze Community!

Waarom is het niet mogelijk om WPA-3 op 2 te zetten? Dit kun je gewoon aanpassen als je in de WebGUI van het modem zit via 192.168.1.1. Dan klik je op het Menu → Netwerk Instellingen → Draadloos → dan zie je; Beveiligingsmodus staat. Daar kun je de aanpassing doen naar WPA-2. 

Ik had de instelling zaterdagmorgen in de router aangepast naar WPA2, daarop werd de router geblokkeerd. Kreeg melding dat netwerktoegang was geblokkeerd door de beheerder. Daarna heb ik de technische helpdesk gebeld en de router volgens instructie terug gezet naar fabrieksinstellingen. Volgens helpdesk is het niet mogelijk zelf de instellingen aan te passen 

Mbt technische dingen kan ik je geen advies geven, maar ik ik heb een pixel 6a en deze maakte wel gewoon goed verbinding met wifi. Ik heb echter inmiddels de wifi uit gezet en maak gebruik van mijn eigen router 

Hey ​@johnvdMunckhof, hoe bedoel je de router werd geblokkeerd?

Kreeg je een melding op je telefoon? Dat kan, dan dien je het netwerk compleet te vergeten op het toestel en opnieuw verbinding te maken met het modem. Dan zou het moeten werken. 

Reageer