Skip to main content

Gisteren onderstaand bericht via contactformulier gestuurd, wellicht wordt het hier sneller opgepakt.

Beste lezer,

Bij deze meld ik per direct (26-11-2024) gebruik te willen maken van mijn wettelijke bedenktijd van 14 dagen om het contract te ontbinden. Conform het contract is mijn klik & klaar internet abonnement geactiveerd op 13-11-2024 en is op die datum de wettelijke bedenktijd ingegaan.

Vandaag (26-11) heb ik driemaal gebeld naar Odido 0800-0092, waarvan 2x 30min+ in de wacht en geen medewerker aan de lijn gekregen. 1x een medewerker gesproken die me zou doorzetten naar de juiste afdeling, maar dit resulteerde in doorschakelen zonder gesprekstoon. Helaas is mij daarmee geen gelegenheid geboden telefonisch het contract te ontbinden.

Voor het verstrijken van de bedenktijd heeft u een bedrag geïncasseerd van €25,-. Door de ontbinding heb ik recht op teruggave van dit bedrag. Daarom vraag ik u om dit bedrag binnen 14 dagen terug te betalen. Op uw verzoek zal ik de hardware retourneren, mits ik een retourlabel heb ontvangen.

Gezien er geen e-mailadres beschikbaar is via deze weg dit bericht.

Beste Odido medewerker,

Ook ik wil mijn Klik en Klaar abonnement opzeggen.

Ik heb op 13 november een opzeggingsformulier via jullie website ingevuld en een bevestiging ontvangen (Kenmerk: 74302074/2024-11-13 13:28:34) waarin aangegeven werd dat Odido binnen 6 dagen inhoudelijk zou reageren. Dit is niet gebeurd.

De reden van mijn opzegging is dat ik na vele pogingen geen 5G bereik heb, terwijl jullie kaartje op de website aangeeft dat ik het wel zou moeten hebben.

Hi ​@Juansen & ​@maaikepd, welkom op onze Community!

Als je het formulier invult dan zou de opzegging automatisch moeten verlopen. Ik zie dat dit niet gebeurd is en heb jullie abonnement per direct opgezegd. Ik zal dit ook verder laten onderzoeken zodat dit opgelost wordt. Jullie ontvangen spoedig een bevestiging van de opzegging!  

@Tommie van Odido Dank voor je reactie, maar in mijn geval gaat het niet om een opzegging maar ontbindingen (binnen 14d bedenktijd). Volgens jullie website dien ik dan te bellen, echter bleek het tot 3x toe niet mogelijk om een medewerker te spreken te krijgen die mij kon helpen.

Zoals gemeld verwacht ik dus restitutie van het geïncasseerde bedrag (€25,-) en wacht ik op het retourlabel om de hardware retour te zenden. Graag even jouw bevestiging reactie hierop.

@Tommie van Odido Het blijft voor mij bijna onmogelijk om telefonisch contact te hebben met jouw collega's bij de klantenservice. Daarom hier een bericht, kan jij dit voor mij opvolgen?

Ik heb mijn Klik & klaar abonnement (bestelnummer 500019500) besteld op 15-10-2024 met gewenste activatiedatum 13-11-2024. De bedenktijd is gestart vanaf deze activatiedatum en ik heb voor het verlopen van de 14 dagen bedenktijd ontbonden op 26-11-2024 (zie originele bericht).

Helaas lijkt dit intern Odido niet goed verwerkt te zijn, waardoor op 29-11-2024 mij een mail is gestuurd met volgens jouw collega's een opzeggingsdatum per 28-11-2024. 

Aangezien ik binnen de bedenktijd het contract heb ontbonden heb ik recht op restitutie van de abbonementskosten à €25 per maand. Door Odido is tweemaal €25,- geïncasseerd en deze heb ik laten terugboeken, omdat ik geen telefonisch contact krijg met klantenservice en de systemen foutief handelen. ​@Tommie van Odido kun je dit intern laten opvolgen of afronden door jouw collega's? 

Hey ​@Juansen, ik zie het inderdaad. Ik heb de kosten meteen voor je vergoed, dit zal systematisch worden rechtgetrokken zodat er € 0,00 overblijft.  

Reageer