Skip to main content
Beantwoord

NR5307 failed RPC call naar acs.indetel.net


  • is Prince of Content
  • 26 reacties

Sinds een paar dagen staat mijn NR5307 iedere 50minuten een reeks RPC calls uit te zenden naar acs.indetel.net die allen continue falen.

Waarom gebeurt dit?

De melding is:

ZTR69: [STATUS] cwmp_conn_retry_start(): rtycount=80, next time=3279

ZTR69: [ERROR ] cwmp_url2servinfo(): parse URL fail ! URL=https://acs.indetel.net:7548/rid=204163600408338
ZTR69: [ERROR ] cwmp_parseurl(): resolveSrvUrlName error! url=acs.indetel.net

En ook:

ZTR69: [DB ] cwmp_rpc_fill_informvaluestuct(): cwmp_rpc_fill_informvaluestuct(): changebuf[5]/6, name InternetGatewayDevice.WANDevice.1.WANConnectionDevice.1.WANEthernetLinkConfig.ExternalIPAddress, value
Naar de adressen:
178.230.216.79
178.231.53.126
178.230.202.81
100.85.117.22

Beste antwoord door Poulus

Ik zie op dit moment dat iemand (van Odido) is ingelogd in mijn router en is aan het rondkijken:

Mar 24 10:52:27 user info account zHttpd: Account: User 'supervisor' login from the host(10.204.49.172).

In het weekeinde heb ik de router gereboot, en kennelijk zijn de RPC calls daarna gestopt;
Maar: ik heb daarvoor wel een log backup gemaakt, dus als je interesse heb kan ik die PM sturen !

 

Bekijk origineel

4 reacties

  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 26 reacties
  • Antwoord
  • 24 maart 2025

Ik zie op dit moment dat iemand (van Odido) is ingelogd in mijn router en is aan het rondkijken:

Mar 24 10:52:27 user info account zHttpd: Account: User 'supervisor' login from the host(10.204.49.172).

In het weekeinde heb ik de router gereboot, en kennelijk zijn de RPC calls daarna gestopt;
Maar: ik heb daarvoor wel een log backup gemaakt, dus als je interesse heb kan ik die PM sturen !

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13440 reacties
  • 24 maart 2025

Hey ​@Poulus, daar lijkt inderdaad iets niet helemaal lekker te gaan.

Ik heb het modem laten controleren door 1 van onze specialisten en die geeft aan dat deze error komt doordat het modem de DNS niet zelf kan resolven. Dit kan door heel veel verschillende factoren komen en dat is moeilijk te plaatsen. Nu lijkt het erop dat het een glitch was op de Mobiele DNS server. Het lijkt inmiddels al verholpen te zijn, zou jij dit kunnen bevestigen? Alvast bedankt!


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 26 reacties
  • 24 maart 2025

@Tommie van Odido dank voor de analyse; zoals gemeld lijkt het erop dat na de reboot de RPC calls niet meer voorkomen cq stuk lopen; ik zal het blijven monitoren;

Ook zoals gemeld: heb ik een log backup van tijdens die periode, dus als je die wilt graag ff PM; maar denk dat je al de middelen heb om in de historische log te kunnen kijken ;-)


  • Auteur
  • is Prince of Content
  • 26 reacties
  • 24 maart 2025

@Tommie van Odido toch nog ff een soortgelijke vraag: ik zie ook in de log dat iedere 4uur een update wordt gedaan van een coockie en de WAN verbinding gerefreshed wordt; iets dat volgens mij ook recentelijk is begonnen; daarmee bedoel ik niet de dagelijkse IP update vh modem:

1 Mar 24 10:55:09 kern info tr69 ZTR69: zcfgFe98SeqnumToName: translated, InternetGatewayDevice.WANDevice.1.WANConnectionDevice.1.WANEthernetLinkConfig
2 Mar 24 10:55:09 kern info tr69 ZTR69: zcfgFe98SeqnumToName
3 Mar 24 10:55:09 kern info tr69 ZTR69: zcfgObjMappingGet
4 Mar 24 10:55:09 kern info tr69 ZTR69: zcfgFe181To98ObjMappingNameGet
5 Mar 24 10:55:09 kern info tr69 ZTR69: [DB ] cwmp_get_wanInfo(): ipv4Obj->IPAddress=100.85.120.4
6 Mar 24 10:55:09 kern info tr69 ZTR69: [DB ] cwmp_get_wanInfo(): boundInterface = IP.Interface.3
7 Mar 24 10:55:09 kern info tr69 ZTR69: [DB ] cwmp_get_wanInfo():
8 Mar 24 10:55:09 kern info tr69 ZTR69: [STATUS] cwmp_sess_proc(): ***State cleared***
9 Mar 24 10:55:09 kern info tr69 ZTR69: [STATUS] cwmp_sess_proc(): ***Event 5 at State 2***
10 Mar 24 10:55:09 kern info tr69 ZTR69: [STATUS] cwmp_sess_proc(): ***State change to 2***
11 Mar 24 10:55:08 kern info tr69 ZTR69: [DB ] cwmp_rpc_parse(): http no content

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen