Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet
Toon eerste reactie

240 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 3 december 2024

Hoi ​@Gerard1740 ,

Klik en klaar is een groot succes.  De levertijd bedraagt inmiddels 3 weken omdat de 5G routers zelfs op zijn.

Op het forum zie je vaak de mensen waar e.e.a. niet direct werkt. Het mooie van dit product is dat je het gewoon 14 dagen kunt proberen en daarna zelfs per maand opzegbaar blijft.

• is een King Poster
  • 49 reacties
  • 3 december 2024

En gezien het aantal klachten over opzeggingen ben ík helemaal niet overtuigd van het succes

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 3 december 2024
Gerard1740 schreef:

En gezien het aantal klachten over opzeggingen ben ík helemaal niet overtuigd van het succes

Ik gebruik k&k inmiddels 1,5 maand met 90% succes en 10% minder succes.

- Toch wat vaker storingen. Een modem die om onverklaarbare reden ermee ophoudt. Alsof ie na een te zware belasting even op adem moet komen. En zwaar is het eigenlijk by far niet. Ook moet ik elke 5 dagen de modem opnieuw opstarten omdat de download inzakt tot 50-80. Na opnieuw opstarten doet het weer als een trein. Odido moet echt aan het modem gaan sleutelen. 

- met alle smart home apparaten kom ik al snel op 32 apparaten die voorzien worden van een ip. En 32 is de max. Snap ik echt niet. 

- Ga binnenkort mijn tp link deco als router instellen. Hopelijk zorgt dat voor minder verstoringen en kan dan meer dan 32 apparaten aansluiten. 

- Woon 400 meter van de mast en heb maximaal 250 mb down terwijl volgens de kaart en als ik kijk naar de andere k&k gebruikers wel minmaal 800-1000 down moet hebben. Ik kom van 40 down, dus mij hoor te boei klagen met 200-250.

- Wat ook frusterend is is dat het modem elke 24 uur een ander ip adres krijgt. Vaak kunnen streaming apparaten dit prima aan, maar niet altijd. Dan is er bijv een happering in mijn muziek of blijft de browser hangen. 

Tot zover mijn ervaringen! 

• is een King Poster
  • 49 reacties
  • 3 december 2024

Kijk, dat bedoel ik inderdaad. Het lijkt erop alsof er een hele hoop betatesters (de nieuwe K&K klanten) zijn aangehaakt. Terwijl het product nog niet klaar is.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 3 december 2024
Gerard1740 schreef:

Kijk, dat bedoel ik inderdaad. Het lijkt erop alsof er een hele hoop betatesters (de nieuwe K&K klanten) zijn aangehaakt. Terwijl het product nog niet klaar is.

Ik mopper niet hoor.

Kom van vdsl af en die had ook zijn haperingen. Het glasvezel in deze regio van delta wil ik niet eens aan beginnen. Dus.. voor het geld en wat je krijgt vind ik het prima.

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 233 reacties
  • 4 december 2024

Hier ook geen problemen met klik & klaar. Heb wel last van het inkakken van de snelheid maar wanneer je het modem 1 keer per dag even opnieuw opstart zijn er geen problemen. Het modem start snel op dus is dat een kleine moeite. Ik heb er zelf een digitale tijdklok tussen gezet. Sindsdien nooit meer problemen. 

Dat het modem 32 clients aankan is niet ongebruikelijk. Veel modems van grote merken doen hetzelfde. Ik heb achter het modem mijn netwerk opgebouwd met deco's die meer clients aankunnen. Het wifi van de modem heb ik uitstaan waardoor het modem de helft minder stroom verbruikt.

De verbinding die van de paal naar de modem gaat is afhankelijk van veel factoren waardoor je nooit van te voren weet of het goed werkt. Fijn dat je die 2 weken bedenktijd hebt en dat je daarna niet aan een langdurig contract zit.

Ik heb onlangs iemand geholpen met een verbinding van een andere provider. Elke keer verbrak de verbinding. Meerdere malen monteurs bij geweest die geen van allen het probleem echt op konden lossen omdat ze niet wisten waar het probleem zat. De laatste monteur heeft iets gedaan in de hoop dat het daarmee is opgelost. Overal zijn problemen en vaak wordt je van het kluitje naar het riet gestuurd. 

Klagers heb je altijd en dat mag natuurlijk. Er gaat dan iets niet goed. Mensen die tevreden zijn hoor je bijna nooit waardoor klagers de overhand hebben.
Ik ben tevreden en voor 20 euro per maand wil ik zelf wel een probleem ondervangen😉
Mijn down is 700-800 en up 60.😀

• is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 9 december 2024
mymark schreef:
Gerard1740 schreef:

Ik gebruik k&k inmiddels 1,5 maand met 90% succes en 10% minder succes.

- Toch wat vaker storingen. Een modem die om onverklaarbare reden ermee ophoudt. Alsof ie na een te zware belasting even op adem moet komen. En zwaar is het eigenlijk by far niet. Ook moet ik elke 5 dagen de modem opnieuw opstarten omdat de download inzakt tot 50-80. Na opnieuw opstarten doet het weer als een trein. Odido moet echt aan het modem gaan sleutelen. 

- met alle smart home apparaten kom ik al snel op 32 apparaten die voorzien worden van een ip. En 32 is de max. Snap ik echt niet. 

- Ga binnenkort mijn tp link deco als router instellen. Hopelijk zorgt dat voor minder verstoringen en kan dan meer dan 32 apparaten aansluiten. 

- Woon 400 meter van de mast en heb maximaal 250 mb down terwijl volgens de kaart en als ik kijk naar de andere k&k gebruikers wel minmaal 800-1000 down moet hebben. Ik kom van 40 down, dus mij hoor te boei klagen met 200-250.

- Wat ook frusterend is is dat het modem elke 24 uur een ander ip adres krijgt. Vaak kunnen streaming apparaten dit prima aan, maar niet altijd. Dan is er bijv een happering in mijn muziek of blijft de browser hangen. 

Tot zover mijn ervaringen! 

Ik had ook problemen met de ingebouwde WiFi. Gebruik nu gewoon mijn Google Wifi weer. Dat werkt probleemloos, vermoed inderdaad dat net als bij mij de vele smarthome apparaten de ingebouwde WiFi in de war maken.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 11 december 2024

Kan deze modem uit de offerte Klik&Klaar Internet € 25,00 zelf een IP adres aan uren registratie klok geven?

Forum|alt.badge.img
  • 233 reacties
  • 11 december 2024

De modem staat op DHCP maar de range kan je verkleinen om ruimte te maken voor vaste ip-adressen of je kan ip-adressen reserveren voor apparaten. 

Ondertussen in Venray :

Uptime van System → 35 dagen

Waarvan de laatste 30 zonder problemen. 

In het begin, eerste week 2 x een reset moeten doen en zelfs 1 x een factory reset maar sinds dien stabiel. Prijs/Prestatie op het moment dik in orde.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 10 januari 2025

Vraag, Kan ik in het klik en klaar modem ook mijn gewone unlimited sim gebruiken?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 10 januari 2025

Nee, die gebruikt een andere APN. De klik en klaar router werkt samen met het klik en klaar sim abonnement. 

• is een Master Poster
  • 24 reacties
  • 24 januari 2025

Ik heb de mediabox van odido om tv te kijken op de boot middels de hotspot op mijn gsm met odido abo en dat werkt perfect. Ook kan ik thuis via wifi gewoonde box gebruiken . 
Kan ik klik en klaar ook gebruiken als hotspot voor mijn mediabox ?
of kan ik gebruik maken van de utp aansluiting op de klik ne klaar box?

iemand die het juiste antwoord heeft want van odido krijg ik verschillende reactie`s op mijn vraag.
Ben in de shop geweest , ben op messenger bezig maar op alle fronten verwarrende antwoorden maar weet nog steeds niet wat nu wel of niet klopt.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 24 januari 2025
auke.denekamp schreef:

Ik heb de mediabox van odido om tv te kijken op de boot middels de hotspot op mijn gsm met odido abo en dat werkt perfect. Ook kan ik thuis via wifi gewoonde box gebruiken . 
Kan ik klik en klaar ook gebruiken als hotspot voor mijn mediabox ?
of kan ik gebruik maken van de utp aansluiting op de klik ne klaar box?

iemand die het juiste antwoord heeft want van odido krijg ik verschillende reactie`s op mijn vraag.
Ben in de shop geweest , ben op messenger bezig maar op alle fronten verwarrende antwoorden maar weet nog steeds niet wat nu wel of niet klopt.

Ja de klik en klaar werkt prima op de utp als wel via wifi. Wij kijken zonder problemen nl-ziet.

Als het via jouw hotspot werkt, werkt het zeker via klik en klaar.

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 1 februari 2025

is het mogelijk om die geforceerde IP vernieuwing elke 24 uur te stoppen? wijs gewoon een IP toe en ververs die bij het herstarten van het modem, niet na 24 uur. dit geeft rare issues.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 1 februari 2025

Nee, klik en klaar is een mobiel product en ALLE mobiele dataverindingen worden 1 x per 24 uur gerest om hangende modem verbindingen te voorkomen. Er zijn dagelijks meer dan 6 miljoen gebruikers op dit mobiele netwerk, maar de 24 hour reset is een industrie standaard voor mobiele netwerken wereldwijd.

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 1 februari 2025

het is geen mobiel product. het is alleen een product wat verbonden is over het mobiele netwerk. 

zo wordt het verkocht. Als een product voor thuis.

eindeloos streamen? Nee sorry de 24 uur haal je niet, zodra je IP adres aangepast wordt verbreekt Netflix/Videoland/prime je verbinding.

En omdat we het over een thuisproduct hebben is de verwachting dat het IP adres met het modem verbonden blijft zolang deze aan staat en verbonden is met het netwerk geen vreemde verwachting.

Het is geen vastgelegde standaard ook. of heb je het nummer hier misschien van?
die uitspraak kan ik anders niks mee

technisch gezien is dit namelijk geen issue, daarvoor ververs je na 24 uur gewoon de lease.
geeft exact hetzelfde effect als wat er nu gebeurt maar dan zonder de onderbreking. ververst een apparaat de lease niet
 dan komt het IP vrij.

edit: even in de standaard gekeken en inderdaad: de standaard lease tijd is 24 uur, over niet kunnen verversen hiervan staat niets beschreven en moet dus gewoon mogen aangezien dat een onderdeel is van de DHCP server die de lease af geeft en bij houdt. Daarmee is het een Odido keuze die ik graag zie verdwijnen. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 1 februari 2025

Noem het zoals je wilt, maar alle mobiele verbindingen worden elke 24 uur gereset. Zet een keer het modem uit en aan in de nacht en dan gebeurd dat voortaan in de nacht 

Als je het toch niet bevalt, het product is elke maand opzegbaar.

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 1 februari 2025

Eric, het probleem is prima mee te werken door het modem een keer in de nacht uit te zetten en aan te zetten. daarmee verschuif je het moment naar dat tijdstip.

Met betrekking tot de industrie standaarden: helaas Eric, Er is geen eenduidige industrie standaard voor FWA. Alleen enkele beschrijvingen hoe dit te configureren van de leveranciers van de zendmasten.

Helaas heb ik de papers van Ericsson niet, maar wel die van Huawei en daar staat dit in hierover:

“IP addresses that are dynamically allocated by a DHCP server have leases. However, a DHCP client may request a specific lease term by adding information to a DHCP Discover message. When allocating network parameters, the DHCP server compares the expected lease with the lease specified in the address pool and allocates an IP address with a smaller lease to the DHCP client. When the lease expires or a client logs out and releases its IP address, the server reclaims the IP address, which can then be allocated to other clients. To continue using this IP address, the client must renew its IP address lease.”

Daarom ook de oproep aan Odido om dit aan te passen.

Forum|alt.badge.img
  • 233 reacties
  • 2 februari 2025

De reset is niet om de klant dwars te zitten maar zoals Erik al zei, hangende verbindingen die het mobiele netwerk onstabiel maken af te breken.
Of een keer in de nacht voor het slapen gaan de modem uit en aan zodat het in het vervolg elke dag om dat tijdstip zal gebeuren of een tijdklok tussen de stekker en het stopcontact zetten. Zo heb je er overdag nooit last van.

Ik heb zelf een tijdklok met als voordeel dat de modem elke dag gereset wordt. Daardoor heb ik nooit last van trage verbindingen vanuit de modem. Ik deed dit bij 4GvT en nu ook bij klik en klaar. Tot op heden over de producten tevreden. Nooit problemen.

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 2 februari 2025

Het blijft een slecht antwoord aangezien dit normaal met dhcp wordt geregeld. Geen renew gevraagd? Geen nieuw adres. 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 2 februari 2025
fvdberg schreef:

Het blijft een slecht antwoord aangezien dit normaal met dhcp wordt geregeld. Geen renew gevraagd? Geen nieuw adres. 

Ze hebben het hier over het wan ip adres he.. dus niet je lokale.

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 2 februari 2025
Rotor1 schreef:
fvdberg schreef:

Ze hebben het hier over het wan ip adres he.. dus niet je lokale.

Uiteraard.

Forum|alt.badge.img
  • 233 reacties
  • 2 februari 2025
fvdberg schreef:

Het is geen slecht antwoord. Slechte antwoorden bestaan niet.😉

Of je begrijp het niet. Of je wil het niet begrijpen. Of je wilt het niet accepteren. Odido heeft het nou eenmaal zo ingeregeld. Elke mobiele verbinding wordt eens in de 24 uur gereset op de mast en krijg je een nieuw ip-adres. Hierdoor heb je even een korte onderbreking. Alle spookverbindingen zullen dan afgesloten worden waardoor het mobiele netwerk stabiel blijft. Alles voor een zo goed mogelijke snelheid.
Odido zal dit niet veranderen.

• is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 2 februari 2025

En dat is een ander verhaal als het op industrie standaarden gooien.

Toch als klik & klaar een succes moet worden is het verstandig om FWA als een ander soort product te zien als een mobiele verbinding. Het is een domestic toepassing en daarbij past dit gedrag simpelweg niet.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen