Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet
Toon eerste reactie

240 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 31 oktober 2024

hoi @marcorolla ,

Ik kopieerde een stukje tekst van de website van Odido. Dat had ik dus niet zelf geschreven en ben ook maar een klant zoals jij. Ik kan verder niet in Odido systemen kijken of zaken doen.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 oktober 2024
eric schreef:

hoi @marcorolla ,

Ik kopieerde een stukje tekst van de website van Odido. Dat had ik dus niet zelf geschreven en ben ook maar een klant zoals jij. Ik kan verder niet in Odido systemen kijken of zaken doen.

Hoi Eric,

Sorry dat had ik niet gezien. Bedank voor je tip in ieder geval.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 31 oktober 2024

Just received my kit and it doesn’t work. It seems that the SIM-card isn’t activated. Also I can’t link it in MyOdido, it says “Er ging iets fout. Probeer het later nog een keer.”.

It’s not “Klik & Klaar” for now :(

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 november 2024

Goedenavond,

Sinds het moment dat ik klik & klaar ingebruik heb ervaar ik het volgende probleem:

Wij hebben een samsung the frame en deze is bekabeld aangesloten op de modem. Nu moet ik iedere dag of eerder gezegt iedere keer wanneer de tv een langere tijd uit is geweest het modem opnieuw opstarten omdat de tv aangeeft een DNS fout te hebben. Ik weet niet wat ik hieraan kan doen, duidelijk is wel dat het heel erg vervelend is om iedere keer het modem te resetten. 

Daarnaast is er nog een probleem en dat is de Deense reclame wie opeens opdoemde. Via Google, youtube poppen heel veel Deense reclames op. Zelfs als je zoekt via Google op bijvoorbeeld kleding krijg ik kleding te zien vanuit Denemarken met de Deense prijzen en teksten. 

Hopelijk kan iemand mij helpen met een oplossing voor beide problemen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 1 november 2024

Er zijn hier geen oplossingen voor. Het is een nieuw product waar nog wat zaken aan moeten worden bijgeschaafd. Als het nu niet bruikbaar voor je is dan kun je het abonnement zonder lange contractstermijn annuleren.  

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 1 november 2024

Hoi Eric, bedankt voor je reactie. Persoonlijk vind ik je antwoord wat kort door de bocht. Ik neem aan dat ik toch niet de enige ben met deze problemen? Ik begrijp dat het een nieuw product is, maar het lijkt mij niet dat een DNS probleem een reden zou moeten zijn om dan maar alles retour te moeten sturen. Wellicht dat iemand van Odido hier iets meer over kan vertellen? 

• 143 reacties
  • 2 november 2024
Jeroen1986. schreef:

Daarnaast is er nog een probleem en dat is de Deense reclame wie opeens opdoemde. Via Google, youtube poppen heel veel Deense reclames op. Zelfs als je zoekt via Google op bijvoorbeeld kleding krijg ik kleding te zien vanuit Denemarken met de Deense prijzen en teksten. 

Waarschijnlijk heeft Odido een IP-block gekocht van een Deense provider. De gebruikt database (voor Google b.v.)wordt veel later geupdated (Odido heeft geen invloed erop). Je kan het zien bij

https://www.iplocation.net/ip-lookup

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 2 november 2024

Bedankt voor je reactie ccnl.

Wat ik uit je reactie opmaak is dat na verloop van tijd de reclame vanzelf verdwijnt. Ik laat het maar even gebeuren dan..

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 2 november 2024

Hallo allemaal ik heb na veel pijn en moeite (ruim 2 uur in de wacht gestaan) mijn bestelling kunnen herroepen, volgens de Odido service is er op mijn adres geen degelijke dekking op 5G.

Mijn Odido zegt :

Maar ik heb ondanks de toezegging van de heer aan de telefoon geen bevestiging per mail ontvangen en daarmee ook niet de retour zend instructies.
En als klap op de vuurpijl werd er ondanks mijn herroeping binnen 14 dagen doodleuk 25 euro van mijn rekening afgeschreven onlangs.

HELP ! 
Waarom is dit zo moeilijk, waarom is Odido zo ontzettend onbereikbaar en daarmee klant onvriendelijk ?

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 2 november 2024
eric schreef:

Als het nu niet bruikbaar voor je is dan kun je het abonnement zonder lange contractstermijn annuleren.  

Nou Eric de Odido SuperUser .. zie mijn post hierboven, bij mij is het niet bruikbaar (bevestigd door Odido Service medewerker die ik na 2 uur wachten eindelijk aan de lijn had) en is om die reden ook door diezelfde medewerker beĂ«indigd op 21 oktober 2024 gek alleen dat het screenshot dus 21 november noemt) (nota bene binnen de herroeping periode van 14 dagen).

Nu ruim 3 weken verder heeft Odido onterecht mij :

• Niet de beloofde bevestiging van beĂ«indiging gestuurd per e mail of post.
  • Niet de retour instructies gestuurd per e mail of post zoals toegezegd.
  • Wel 25 euro abonnementsgeld middels automatische incasso geĂŻnd.
  • Na stornering van bovengenoemde incasso direct een e mail gestuurd waarin gedreigd wordt met een incasso bureau.
  • Niet inhoudelijk gereageerd op mijn klacht met al het bovengenoemde binnen de beloofde termijn van 6 dagen.
  • Houdt Odido zich niet aan wet en regelgeving dat een abonnement op dezelfde wijze geannuleerd dient te kunnen worden als dat het wordt afgesloten (afsluiten kan binnen 2 minuten online, annuleren kan alleen middels een servicedesk die amper bereikbaar is met 2 uur+ wachttijden.

Dus gezien ik jou op deze community altijd zo lekker direct en gevat zie reageren jij nu ook eens inhoudelijk zou kunnen reageren waarom ik zoveel gedoe heb met het simpelweg herroepen van een bestelling (gebaseerd op de wet koop op afstand ).
Saillant detail tevens is dat ondanks de bedenktijd van Odido netjes in hun eigen voorwaarden staat :

Maar het retour formulier NIET WERKT voor de dienst Klik en Klaar werkt als je binnen  de 15 dagen wilt heroepen.
HOE DAN ?

En ik val in herhaling maar de opmerking “Bel ons even, dan regelen we het voor je.” Dat heb ik dus gedaan .. dit heeft me meerdere pogingen gekost en uiteindelijk bijna 3 uur in totaal waarbij dus de laatste sessie 2 uur wachten betekende.
Weet niet @eric  of jij dat “even” noemt, maar “even bellen” betekent mij max 5 a 10  minuutjes niet 2 uur.

Kortom als jij het allemaal zo goed weet, ben ik zeer benieuwd naar jouw oplossing nu voor mijn probleem.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 2 november 2024

Hoi @0ptimus ,

Heb je Klik&Klaar via 1 van de service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL:

Odido Internet + TV

Antwoordnummer 15021

1117 ZZ Schiphol-Rijk

Stop er een briefje bij met je klantnummer en NaW gegevens. Abonnementen worden vooruit gefactureerd.  Na een herroeping of beĂ«indiging van een abonnement wordt op de volgende factuur e.e.a. gecrediteerd.  Facturen dienen natuurlijk wel betaald te worden, eventuele creditfacturen worden teruggestort. 

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 2 november 2024

@eric  nee klopt niets van wat je zegt.
Ik dien een bevestigingsmail te ontvangen met een unieke QR code.
Die is mij toegezegd maar sinds 21 oktober is het dodelijk stil vanuit Odido.

De Odido winkels (heb er 2 in de buurt) willen het modem niet aannemen, die geven aan dat ze het niet mogen aannemen en je met de service desk moet bellen en ze verder  ook niets kunnen doen.

Heb je ook bronvermeldingen van de crediteringen e.d. want voor sprookjes ga ik wel richting de Europalaan in Kaatsheuvel.

Weet niet of jij nu een enorme fanboy bent of voor Odido werkt maar vooralsnogtoe kan ik jouw uitlatingen niet stroken aan enige feiten.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 2 november 2024

Je krijgt geen email met QR code, klik en klaar stuur je direct naar het Antwoordnummer.  

Maar goed, jouw manier van communiceren staat mij ook niet echt aan, dus succes er verder mee.

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 233 reacties
  • 2 november 2024

Kom op mensen. Ga elkaar geen verwijten maken. Dit is allemaal al vervelend genoeg. đŸ˜‰

Ik begrijp iedereen dit met problemen zit. Vanuit Odido loopt het allemaal niet soepel met "klik en klaar” en als je dan problemen hebt en je loopt bij Odido tegen muren op moeten we begrijpen dat het vertrouwen in een goede afloop ver te zoeken is bij de klant.
Ik begrijp daarom 0ptimus maar ook Erik kan ik heel goed volgen. Die probeert iedereen een antwoord te geven. Zijn laatste post met bronvermelding voor het retoursturen maakt het nu wel allemaal duidelijker lijkt me.
Erik is net als ik al lange tijd klant bij Odido. 

Voor de credit kan ik je vertellen dat Odido dit correct afhandelt. Zelf 2 x eerder ondervonden. Wat je teveel betaald krijg je terug. Tis een kwestie van geduld. En anders zal altijd een moderator jouw na het geduld zeker willen helpen. 

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 2 november 2024

@eric 
Mijn manier van communiceren, je bedoelt dezelfde directe stijl die je zelf ook hanteert hier op het forum ?
Tja lastig hé als je een spiegel wordt voorgehouden, It takes one to know one zeg ik dan maar.

@feplas 
Ik maak geen verwijten, ik gooi mijn berichten vol met screenshots / bronvermeldingen en zie iemand hier enkel dingen zonder enige beargumenteren alles recht kletsen wat krom is.
Feit dat hij hier een “status” heeft op het forum betekent nog niet dat hij hier Odido vertegenwoordigt of het bij het juiste eind heeft.

Die QR code dien ik dus volgens de Odido service persoon die ik vanochtend sprak WEL te krijgen, was stiekem kleine controle vraag mijnerzijds.

Alle bijdrages die ik van @eric  voorbij zag komen vond ik al dubieus nu weet ik dus zeker dat hij beter in het sprookjesbos van de Efteling kan gaan werken.

Ik houd het graag bij feiten / screenshots of een link naar een document / pagina waarop ik kan verifiĂ«ren dat hetgeen beweert wordt ook strookt met de realiteit. Zodat mocht dit traject juridisch worden en daar begint het inmiddels wel naar te neigen ik me kan beroepen op feiten, niet op hetgeen een of andere @eric  beweert op een forum.
Houdt geen stand mocht dit ooit bij een rechter komen kan ik u melden.

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 2 november 2024

Oops. dit had een edit moeten zijn ;-)

Forum|alt.badge.img
  • 233 reacties
  • 2 november 2024

@0ptimus 

Dit platform is voor leden door leden. Is dus opgezet zodat klanten elkaar kunnen helpen. Natuurlijk zijn er moderators om alles in goede banen te leiden hier op het platform en mochten ze een mogelijkheid hebben om iemand te helpen zullen ze dat ook doen voor zover ze kunnen.
Als een klant een klant heeft geholpen met het juiste antwoord grijpen ze niet in. In jouw geval heeft Erik jou een juist antwoord gegeven over het retourneren van de router.

Erik of wie dan ook hier op het platform hoort niet thuis in het sprookjesbos. 

Heb respect voor elkaar. đŸ˜‰

Forum|alt.badge.img
  • 233 reacties
  • 2 november 2024
Jeroen1986. schreef:

Goedenavond,

Sinds het moment dat ik klik & klaar ingebruik heb ervaar ik het volgende probleem:

Wij hebben een samsung the frame en deze is bekabeld aangesloten op de modem. Nu moet ik iedere dag of eerder gezegt iedere keer wanneer de tv een langere tijd uit is geweest het modem opnieuw opstarten omdat de tv aangeeft een DNS fout te hebben. Ik weet niet wat ik hieraan kan doen, duidelijk is wel dat het heel erg vervelend is om iedere keer het modem te resetten. 

Hopelijk kan iemand mij helpen met een oplossing voor beide problemen.

@Jeroen1986.

Alle andere apparaten op het netwerk geven deze problemen niet?

Misschien is het dan een optie om de netwerkgegevens op je tv statisch in te voeren. Dus geen DHCP. Je zou dan ook kunnen proberen de dns van Google in te voeren: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Je moet dan wel even in je router de het ipadres en mac adres van je tv invoeren om te voorkomen dat het adres toegewezen wordt aan een ander apparaat. Dit doe je bij "netwerkinstellingen” “thuisnetwerk” "statische DHCP”

Ik heb geen problemen met de de tv die op DHCP staat.

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 2 november 2024
feplas schreef:

@0ptimus

In jouw geval heeft Erik jou een juist antwoord gegeven over het retourneren van de router.

Erik of wie dan ook hier op het platform hoort niet thuis in het sprookjesbos. 

Heb respect voor elkaar. đŸ˜‰

Heb je ĂŒberhaupt mijn bericht wel gelezen? Gezien bovenstaande opmerking kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je zaken maar half lees of mee krijgt.
Ik krijg van een Odido service mijnheer aan de telefoon deze ochtend te horen dat ik NIET kan retourneren voordat ik de juiste QR code heb ontvangen.

Als het antwoord  van @eric het juiste was (en dus zo simpel) zou dit dan niet door de Odido service medewerker gemeld zijn die op zijn systeem had staan dat ik inderdaad op tijd herroepen had ?
Zijn letterlijke woorden waren “ja het is een puinhoop op dit moment onze excuses hiervoor en u zult waarschijnlijk halverwege deze maand de mail met QR code ontvangen, zonder kunt u niet retourneren, en helaas kan ik dit proces niet bespoedigen of beïnvloeden, nogmaals mijn excuses"

Fun fact ik heb het gesprek opgenomen :-) en heb het net nog even teruggeluisterd of ik het goed noteer wat er gezegd werd vanochtend.
Als het juiste antwoord zou zijn geweest (wat @eric beweert) stuur het maar terug naar dit antwoordnummer, zou dat toch 10x makkelijker / sneller en klantvriendelijker zijn geweest ?

Dus @eric zuigt maar wat uit zijn duim, en ik had dat vermoeden al bij eerdere reacties van hem, nu heb ik hem dus feitelijk op het verspreiden van onjuistheden “betrapt”.
Vindt jij het niet respectloos dat hij dus onjuistheden als de waarheid loopt te verkondigen ?

Als je zo je modem gaat opsturen, zal Odido het modem dus in rekening brengen, mag je nog eens 3 a 4 honderd euro aftikken.
Want hoe wil jij gaan aantonen dat je ĂŒberhaupt iets verstuurd hebt als je dit doet naar een antwoordnummer.  Google eens voor de gein hoe PostNL omgaat met Track and Trace t.b.v. antwoordnummers, of nee heb ik al voor je gedaan.

Vindt je het nu nog steeds goed advies ? Ik niet dus @eric neem mijn advies klik eens op deze link denk dat je daar beter tot je recht komt đŸ€Ł

Forum|alt.badge.img
  • 233 reacties
  • 2 november 2024
0ptimus schreef:
feplas schreef:

For the record ik laat het hier wel bij want oprecht voor sprookjes ga ik wel naar de Efteling.

Veel plezier in de Efteling 

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 2 november 2024
feplas schreef:
0ptimus schreef:
feplas schreef:

For the record ik laat het hier wel bij want oprecht voor sprookjes ga ik wel naar de Efteling.

Veel plezier in de Efteling 

Heb wat wijzigingen aangebracht, beetje bron vermelding en besloten dat ik deze rit toch even ga uitrijden.
Ben wel benieuwd of je nu voor de feiten of sprookjes gaat om eerlijk te zijn.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7920 reacties
  • 2 november 2024

@0ptimus  Er zijn vast wel opties voor onaardige users, tijd dat jij daar een kijkje gaat nemen je past daar beter dan hier. 
veel plezier. 

Forum|alt.badge.img
  • 233 reacties
  • 2 november 2024

Ik ga er als je het niet erg vindt geen hele rit van maken. Wil graag nog even de film afkijken😅
In mijn reactie naar jullie ben ik oprecht. De klanten die onvrede hebben over niet goed werkend product zouden goed geholpen moeten worden. Klik en Klaar is online maar alles aan de achterkant klopt het nog niet helemaal bij Odido. Dat is niet oké!
Eerlijk gezegd ondervind ik geen problemen en heb vanaf dag 1 goed internet op 2 korte onderbrekingen na. Die zijn er ook vaak op het vaste net en persoonlijk heb ik daar geen probleem mee.

Ik heb op de maandag toen Klik en Klaar online kwam direct in ochtend besteld met de wens dit op te halen in de winkel. Diezelfde dag had ik hier de modem staan met snelheden die boven mijn verwachting lagen.

Twee dagen daarna heb ik telefonisch mijn 4GvT opgezegd en de medewerker van Odido heeft mij de service geboden om dat abonnement per direct te stoppen, wat ook gebeurde. In vind dat goede service.
Mijn nieuwe maand was net ingegaan en ik heb deze maand dus zowel voor 4GvT als voor Klik en Klaar betaald. Ik weet uit eerdere ervaringen dat het teveel betaalde bedrag teruggestort gaat worden.

Nu jouw situatie.
Jij wilt alles retour sturen en het contract ontbinden. Dat is je goed recht en Odido geeft je ook deze gelegenheid. Jij krijgt te horen dat je een QR code gaat krijgen. Dat is nou net die achterkant bij Odido die niet lekker loopt. 
Hier op het platform heeft een moderator daarvoor een post geplaatst zodat jij je router kan terugsturen:
Hoe stuur je de apparatuur terug? | Odido community

Lees dat even rustig door en je kan maandag alles afgeven bij PostNL. Naar een antwoordnummer dus geen kosten. Wel moet je even opletten dat je zoals Erik zegt een verzendbevestiging krijgt zodat je later bij onduidelijkheid kan aantonen dat je een pakket hebt verstuurd naar Odido. Doe in de doos je naw gegevens en contractnummer en alles moet dan goed komen. Als je via de mail een contract hebt ontvangen deze printen en erbij doen.

Ik begrijp jouw reacties echt wel. Ik kan het helaas niet leuker voor je maken. Samen kunnen we het wel makkelijker maken door met respect informatie uit te wisselen. Dat is wat we hier doen. đŸ˜‰
Geen kreten zoals aapjes betalen met nootjes en geen efteling enz.. Ik hoop dat je dit begrijpt.
Na 63 jaar ervaring begrijp ik jou maar zeg ik goed bedoeld toch, doe dat niet😉

Ik hoop dat bovenstaande jou verder helpt.

Succes!!!

Forum|alt.badge.img
  • 233 reacties
  • 2 november 2024
Cristien schreef:

@0ptimus  Er zijn vast wel opties voor onaardige users, tijd dat jij daar een kijkje gaat nemen je past daar beter dan hier. 
veel plezier. 

Ik denk dat 0ptimus geen onaardige user. Hij is alleen ontevreden en dat mag best wel als je niet goed geholpen wordt door Odido. Soms is het dan moeilijk rustig te blijven en de juiste woorden en weg te vinden. 
Ik zeg dan altijd: Komt wel goed đŸ˜…

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7920 reacties
  • 3 november 2024
feplas schreef:
Cristien schreef:

veel plezier. 

Ik denk dat 0ptimus geen onaardige user. Hij is alleen ontevreden en dat mag best wel als je niet goed geholpen wordt door Odido. Soms is het dan moeilijk rustig te blijven en de juiste woorden en weg te vinden. 
Ik zeg dan altijd: Komt wel goed đŸ˜…

Iedereen mag ontevreden zijn maar dat is geen rede om mensen te beledigen die je willen helpen. Dit is een klant helpt klant community met ondersteuning van de moderators. Bovendien had @eric het ook nog eens bij het rechte eind.

Fijn weekend. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen