Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet
Toon eerste reactie

240 reacties

• is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 21 oktober 2024

Alles werkt super goed krijg alleen hem niet geportforward

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 23 oktober 2024
Teresa van Odido schreef:

Snel en goed internet zonder gedoe. Dat is Klik&Klaar Internet over het 5G-netwerk van Odido. Ideaal voor thuis. Je installeert het makkelijk zelf. Stekker in het stopcontact en je bent online. Zo kan je eindeloos internetten en streamen. Voor een verrassend lage prijs van € 25/mnd. En maandelijks opzegbaar, je zit nergens aan vast. Fijn toch?

Hi Teresa,

Even mijn ervaring:

• Ik heb sinds zaterdag Klik&Klaar. Mooie product, snel geregeld door de winkel in Den Haag centrum, maar zeker niet kant&klaar. Sim werd herkend maar was offline. Lichten  werden groen, rood, knipperend blauw en groen. Moest 2 dagen wachten tot de Sim geactiveerd werd door jullie IT afdeling. Geen probleem, maar liever dit van tevoren aangeven om frustraties te voorkomen.
  • Maandag 8:00 kreeg Ik eindelijk bericht mbt mijn nieuwe klantvoordeel en... voilà, het was online. Lichten gingen groen, blauw, blauw, groen. Sterke 5G+ signaal.
  • Modem getest op verschillende plekken. Prima snelheid, tussen 300 en 800 Mbts gemeten met mijn Wifi 6ax tablet. App doet het ook goed. Wel belangrijk: wij wonen op een 2e verdieping onder het dak en 400 meter van de mast. Dus niet standaard situatie.
  • We zijn heel blij met de hardware en signaal. Echter is de IT / Odido klantservice mbt Klik&Klaar en klantvoordeel niet ‘up to date’. Mobiel afdeling stuur je naar Internet, Internet stuur je terug naar mobiel, als je mobiel nummer zakelijk is sturen ze naar zakelijk mobiel, zakelijk mobiel kan niets met de privé klik&klaar mobiel internet doen en sturen ze terug, gesprekken wordt meermaals onderbroken, je wordt tot 25 min in de wacht gezet... Ook gegevens kloppen niet bij de voorpagina bij mijn odido klik&klaar abonnement, wel bij de andere pagina als je binnen je abonnement komt, je klantvoordeel ontbreekt bij de voorpagina, je adres ontbreekt, maar je klantvoordeel klopt wel bij de tweede pagina, je klantvoordeel bij klik&klaar wordt wel herkend bij je zakkelijk mijn odido account, je krijgt zakelijk korting maar je krijgt een factuur voor klik&klaar zonder korting… collega’s bij verschillende afdeling kunnen niets met klik&klaar doen, of weten ze niets van de klantvoordeel regeling, of zeggen dat het mag niet gecombineerd worden tussen zakelijk en privé terwijl dit expliciet wordt aangeboden en geregeld door de zakelijk afdeling, en zovoort… wat een gekkenhuis!
  • Ik zou Odido graag willen vragen om alle afdelingen in te lichten over deze regelingen en acties, niet alleen maar jullie klanten. En dat het wordt bepaald vanaf het management wie de baas is, wie inzicht over de gegevens heeft en deze mag aanpassen. Ik wens niemand mijn kafkaesque ervaring van 3 uur aan de telefoon vanochtend, totdat Ik geholpen kon worden en ‘beloofd’ werd dat Ik een email met al de juiste afspraken en gegevens zou krijgen. Dat zie Ik nog graag tegemoet. Alvast bedank.

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 24 oktober 2024

Sinds vandaag ben ik nu ruim een week aan het testen. Moet zeggen dat het opmerkelijk goed werkt, zit zo ongeveer 500 meter van de zendmasten en haal snelheden tot aan 550mbit met uitschieters naar 600mbit, zou wellicht in de toekomst nog wel hoger moeten kunnen?

Maar 1 ding valt me toch iedere keer weer tegen en ik meen het al vaker te hebben gelezen op diverse forums, de snelheid blijft 1 dag netjes stabiel rond die 550mbit en na 1 of 2 dagen dan toch weer terug naar 80/100mbit. Enigste wat hier dan helpt is het modem herstarten via de app of even de stroom eraf. Lijkt me toch niet handig en totaal onnodig! Wellicht zou dit verholpen kunnen worden in de software? 

Verder ben ik dus over het algemeen zeer tevreden en wil het product graag houden, maar elke dag het modem herstarten vind ik toch niet handig. Hoop dat hier wat aan gedaan kan worden.

PS: Vandaag na herstart modem blijft de snelheid ook steken rond 100mbit. Als ik inlog in het modem zie LTE 4g op ¾ streepjes en 5g niets. Terwijl het blauwe lampje en de app mijn vertellen dat ik op 5g zit. Beetje verwarrend allemaal en niet erg stabiel. Het zou ook betekenen dat het modem aangeeft dat 5g wel aanwezig is maar dat het modem overgaat op 4g hoe kan dat?

Bob1983
  • is een King Poster
  • 47 reacties
  • 24 oktober 2024

Even een vraagje voor de early adopters, is het signaal stabiel en hoe dan jullie het met tv, NLZiet erbij?
Vanaf volgende maand contractvrij en wil het een maandje testen om te zien hoe het hier werkt.
Mocht het niks zijn dan heb ik een maand speling tot de Black Friday-deals en als het goed werkt is het w.m.b. een gat in de markt voor deze prijs.

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 233 reacties
  • 24 oktober 2024
Bob1983 schreef:

Even een vraagje voor de early adopters, is het signaal stabiel en hoe dan jullie het met tv, NLZiet erbij?
Vanaf volgende maand contractvrij en wil het een maandje testen om te zien hoe het hier werkt.
Mocht het niks zijn dan heb ik een maand speling tot de Black Friday-deals en als het goed werkt is het w.m.b. een gat in de markt voor deze prijs.

Hi Bob,

Bij mij is het stabiel maar dat zegt niets. Jouw omgeving, afstand tot de paal, de hoeveelheid gebruikers op de mast en vele andere factoren kunnen invloed hebben. Het is gewoon een kwestie van testen.

Voor televisie heb ik nlziet met als voordeel dat ik heel veel van alle zenders zonder reclame kan terugzien. Een andere optie is Canal+. Veel meer zenders en inclusief ESPN.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens een maandje. Dan weet je alles.

Succes!!

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 24 oktober 2024

Een aantal dagen nu een redelijk stabiel internet gehad met een gemiddelde snelheid van 290 Mbps, de ledjes mooi groen, blauw, blauw, groen in de apps Klik & Klaar en Zyxel Air geven aan dat er een prima verbinding is echter sinds gisteren en vandaag echt bagger internet, streamen vrijwel onmogelijk, om de enkele minuten weer verbinding dan weer geen verbinding, modem al meerdere malen aan en uit gezet, alle ledjes prima, beide apps zeggen dat de verbinding “Excellent” is, vandaag, zeker de avond is Klik en Klaar onbruikbaar.
Uit frustratie mijn Ziggo modem maar weer aangezet die op 100 Mbps zonder storing tv kijken weer mogelijk heeft gemaakt.

Vreemde is dat mijn mobiel Odido op de iPhone gewoon prima en snel werkt, maar het Zeixel modem laat het goed af weten.

Iemand een optie of tip? Want in het menu van het modem is bar weinig in te stellen.

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 25 oktober 2024

Gister avond was er blijkbaar een landelijke storing rond 20:15u van een kwartier ongeveer. Nu helaas vanochtend rond 10:15u klapt alles er weer spontaan uit, zie ook (alle storingen.nl) na een reboot van de Zyxel werkt alles weer op hoge snelheid. 5G was gewoon binnen bereik. Er zitten echt nog wel wat bugs in de Zyxel, graag zsm een firmware update doorvoeren, want iedere keer herstarten lijkt me niet de bedoeling. 

Ook zou ik in de klik en klaar app graag de signaalwaarde willen zien net als in Zyxel app, nu moet je elke keer inloggen in het modem om te kijken waar je deze het beste kan plaatsen. 

Bob1983
  • is een King Poster
  • 47 reacties
  • 25 oktober 2024
feplas schreef:
Bob1983 schreef:

Hi Bob,

Bij mij is het stabiel maar dat zegt niets. Jouw omgeving, afstand tot de paal, de hoeveelheid gebruikers op de mast en vele andere factoren kunnen invloed hebben. Het is gewoon een kwestie van testen.

Voor televisie heb ik nlziet met als voordeel dat ik heel veel van alle zenders zonder reclame kan terugzien. Een andere optie is Canal+. Veel meer zenders en inclusief ESPN.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens een maandje. Dan weet je alles.

Succes!!

Thanks voor de info, wilde hem sowieso een maandje uitproberen, maar wat extra informatie is altijd meegenomen.
Canal+ was ik helemaal vergeten, goed om even naar te kijken ook.
Lees een hoop wisselende ervaringen inderdaad over de stabiliteit/snelheid, maar dat is met dit systeem vrij logisch, omdat geen enkele situatie hetzelfde is.
Ben benieuwd hoe het hier zal werken, woon in het centrum van een middelgrote stad op nog geen kilometer van de dichtsbijzijnde 5G-mast van Odido….

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 oktober 2024

Op 16-10 heb ik een officiële klacht bij Odido via de site ingediend. Daar komt ook geen reactie op. 

Ondertussen heb ik geen product maar wel een factuur voor de eerste maand. 

Wat een ramp is dit zeg. Ik wil het K&K niet eens meer afnemen. Opzeggen kan echter ook niet, omdat de servicedesk geen weet heeft en het ‘speciale’ telefoonnummer je 2 uur laat wachten en dan ophangt. 

Kan ik een formele reactie krijgen van jullie zodat ik de zaak kan aanmelden bij de geschillencommissie? 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1596 reacties
  • 25 oktober 2024

Hi @Bkaya29, ik heb zojuist een reactie geplaatst in jouw eigen topic! 

• is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 25 oktober 2024

Sinds vandaag krijg ik Deense reclames bij YouTube. Nu lees ik hier meer over op tweakers.net bij andere K&K gebruikers. Komt hier een fix voor? Dat zou fijn zijn.

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 25 oktober 2024
rdf-70 schreef:

Sinds vandaag krijg ik Deense reclames bij YouTube. Nu lees ik hier meer over op tweakers.net bij andere K&K gebruikers. Komt hier een fix voor? Dat zou fijn zijn.

Ja klopt bij mij precies hetzelfde ...

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 25 oktober 2024

Ik heb 2x Klik en Klaar besteld 1x voor de zaak en 1x thuis.
Nu valt mij het volgende op: het eerste modem (voor de zaak) heb ik thuis ook getest, de led lampjes branden groen, blauw, groen, groen. De pagina 192.168.1.1 van het modem geeft aan dat er geen 5G verbinding is alleen LTE 4G dus, speedtest geeft een download snelheid van rond de 250 Mbps en rond de 30 Mbps upload.
Internet was zeer stabiel en wij konden probleemloos streamen, hierop de 2e Klik en Klaar besteld en dit modem ook op dezelfde plaats geplaatst en dit modem gaf met z’n ledjes groen, blauw, blauw, groen aan en op de pagina was ook 5G met 4 balkjes verbonden, je zou denken mooi, maar hoewel de speedtest iets beter scoorde was het internet vreselijk instabiel en was streamen niet mogelijk.
Nu de modems weer omgeruild met het modem dat alleen 4G verbinding heeft en deze draait als een zonnetje, en nu al uren lang stabiel internet.

Is er iemand die hier een verklaring voor heeft en is er een manier om het Zyxel modem te dwingen om alleen met 4G verbinding te maken?
Die mogelijkheid is binnen het menu van het modem niet te vinden.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8734 reacties
  • 25 oktober 2024

Hoi @Freebeeezz ,

Die optie is er niet. Het product is gemaakt om op de nieuwe 3.5 ghz frequentie te werken. Dat is indoor soms niet mogelijk.  Dan schakelt het naar 4G. Als het product niet voor jouw toepassing werkt kun je het binnen 15 dagen terugsturen. Anders is het maandelijks opzegbaar, je zit er dus niet heel lang aan vast als je het nog verder wil proberen.

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 25 oktober 2024
eric schreef:

Hoi @Freebeeezz ,

Die optie is er niet. Het product is gemaakt om op de nieuwe 3.5 ghz frequentie te werken. Dat is indoor soms niet mogelijk.  Dan schakelt het naar 4G. Als het product niet voor jouw toepassing werkt kun je het binnen 15 dagen terugsturen. Anders is het maandelijks opzegbaar, je zit er dus niet heel lang aan vast als je het nog verder wil proberen.

Dank voor je reactie.
Maar hoe verklaar je dan dat het ene modem wel op 5G draait en instabiel internet heeft en het andere modem op 4G draait en wel een goede internetverbinding heeft.
Beide modems staan op dezelfde plek (niet samen tegelijk aan) maar hebben verschillende verbindingen met dezelfde mast hier 700 meter vandaan

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8734 reacties
  • 26 oktober 2024

Het ene device kan wellicht net een andere treshhold creëren door de interne antennes.  Heb je ook gekeken of ze dezelfde software versie hebben.  Dat maakt ook eventueel een verschil.

Maar er valt op afstand verder niks op te lossen, dus als het niet voldoet op jouw plek, dan kun je gebruik maken van de soepele annulering voorwaarden. 

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 26 oktober 2024
eric schreef:

Het ene device kan wellicht net een andere treshhold creëren door de interne antennes.  Heb je ook gekeken of ze dezelfde software versie hebben.  Dat maakt ook eventueel een verschil.

Maar er valt op afstand verder niks op te lossen, dus als het niet voldoet op jouw plek, dan kun je gebruik maken van de soepele annulering voorwaarden. 

Modem-1 met een goede 5G verbinding maar met zeer onstabiel internet heeft het firmwarenummer: V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528

Modem-2 dat alleen 4G verbinding heeft, maar wel met stabiel internet het het firmwarenummer: V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

Lijkt mij dat het modem met alleen 4G verbinding het nieuwere firmwarenummer heeft …..

Modem -1 draait nu bij ons in de winkel, heeft ook contact met een andere mast dan bij mij thuis, vanochtend getest en op die locatie presteert Modem-1 wel goed, 5G verbinding met stabiel internet (uur YouTube streamen zonder uitval en haperingen)

Modem-2 staat bij mij thuis met een Odidomast op 700 meter afstand, geen 5G maar wel stabiel internet en een downloadsnelheid die 3x sneller is dan Ziggo Internet Basic.

Dus ik wil in principe bij Odido blijven, zeker voor de prijs, ik zou alleen graag helder willen krijgen waarom modem-1 zo slecht presteert bij mij thuis t.o.v. modem-2 die alleen maar 4G heeft.

dRichardK
  • 343 reacties
  • 28 oktober 2024
dRichardK schreef:

Ik heb dit abonnement voor 1 maand genomen. Maar waar vind ik een optie om het abonnement te beëindigen. Aanmelden is altijd erg simpel, maar afmelden, daarvoor moet je altijd goed zoeken.

Waarom staat dit nergens in de uitleg over Klik&Klaar

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 oktober 2024

Mijn situatie: woonachtig in het hele mooie buitengebied van Dordrecht. Geen kabel, geen glas. Heel blij toen KPN een paar jaar geleden met "snel internet buitengebied" kwam. Download gemiddeld zo'n 30 mbps. Daarnaast heb ik vaste lijn telefoon en Digitenne van KPN, om een aantal zenders in HD te kunnen zien. Mijn maandrekenig is sinds afgelopen augustus €52,60.

Ik heb Odido klik & klaar aangeschaft en vanaf afgelopen vrijdag heb ik me een versuffing gespeedtest op meerdere plekken in en buiten het huis, met veel verschillende speedtest-aanbieders. De resultaten zijn hoopgevend. Download tussen de 100 en 200 mbps, maar meestal (in huis) tegen de 200. Af en toe een rare piek van ongeveer 600 en gisteren zelfs een keer 699. Upload tussen de 30 en 35 mbps.

Ik heb de tip gekregen im NLZiet eens te proberen. Nou, ook dat bevalt prima. Odido klik & klaar én NLZiet (extra) samen €36,95 en maandelijks opzegbaar.

Ik ben tot nu hartstikke tevreden over dit nieuwe product van Odido en ga vandaag alles dat ik van KPN heb, opzeggen. Ik kan goed leven zonder vaste lijn telefoon. 

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 28 oktober 2024
Freebeeezz schreef:
eric schreef:

Modem-1 met een goede 5G verbinding maar met zeer onstabiel internet heeft het firmwarenummer: V1.00(ACJG.0)NR53_b7D0528

Modem-2 dat alleen 4G verbinding heeft, maar wel met stabiel internet het het firmwarenummer: V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

Lijkt mij dat het modem met alleen 4G verbinding het nieuwere firmwarenummer heeft …..

Modem -1 draait nu bij ons in de winkel, heeft ook contact met een andere mast dan bij mij thuis, vanochtend getest en op die locatie presteert Modem-1 wel goed, 5G verbinding met stabiel internet (uur YouTube streamen zonder uitval en haperingen)

Modem-2 staat bij mij thuis met een Odidomast op 700 meter afstand, geen 5G maar wel stabiel internet en een downloadsnelheid die 3x sneller is dan Ziggo Internet Basic.

Dus ik wil in principe bij Odido blijven, zeker voor de prijs, ik zou alleen graag helder willen krijgen waarom modem-1 zo slecht presteert bij mij thuis t.o.v. modem-2 die alleen maar 4G heeft.

Natuurkundig effect: lage frequenties komen verder en dringen verder door in woningen.

Omdat de 28 band is geblokkeerd in b9D0806. Dat is mogelijk bewust gedaan om de mobiele gebruikers, die meer betalen, te laten aanstralen op de 28 band (700Mhz). En de klik&klaar modems op de 78 band (3500Mhz). De timing is uitermate onhandig, ze hadden het product met de nieuwe firmware moeten lanceren. Ik heb zelf gevraagd of ik gedowngraded mag worden, de firmware uitrol is stop gezet.

Dan wil ik ook graag terug naar de betere 28 band net als anderen, we betalen immers allemaal 25euro.

Als je alle testen van dit super technische forum zelf na wil lezen:https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2268550

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 30 oktober 2024

Ben benieuwd of Odido in de toekomst naast wifi versterkers ook antenne’s gaat leveren bij dit pakket, voor mensen die wat verder van een zendmast zitten, of waar het signaal moeilijk binnen komt. De app mag trouwens ook wel wat meer basis informatie bevatten, zoals de signaalwaarde en de firmware versie, die is komen te vervallen na de laatste update. 

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 oktober 2024
Nora van Odido schreef:

Hi @Bkaya29, ik heb zojuist een reactie geplaatst in jouw eigen topic! 

Hallo Nora, kan ik ook met jou in contact komen? Ik heb hetzelfde probleem. 1 Klik en Klaar besteld en er 2 ontvangen. Kan met geen mogelijkheid met jullie in contact komen om het tweede abonnement op te laten zeggen en retour te laten zenden. Ik hoor graag van je.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 oktober 2024

Kan iemand van de klantenservice van Odido mij alsjeblieft helpen? Ik heb 1 K&K besteld maar er twee ontvangen. Dezelfde dag bij ontvangst (19-10) gebeld met de klantenservice en 1 van de twee zou worden geannuleerd en ik zou een mail ontvangen met hoe ik het modem retour zou kunnen sturen. Niets ontvangen en nu wordt er wel aangekondigd dat er 2 keer abonnements kosten zou worden afgeschreven. Klantenservice bellen is kansloos vanwege meerdere verbroken telefoontjes en lange wachtrijen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8734 reacties
  • 31 oktober 2024

Heb je Klik&Klaar via 1 van de service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL:

• Odido Internet + TV
  • Antwoordnummer 15021
  • 1117 ZZ Schiphol-Rijk

Dit kun je ook terugvinden in de bevestigingsmail die je ontvangt na het opzeggen.

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging! Voeg een briefje toe met je gegevens zoals klantnummer en 097 nummer.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 31 oktober 2024
eric schreef:

Heb je Klik&Klaar via 1 van onze service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL:

• Odido Internet + TV
  • Antwoordnummer 15021
  • 1117 ZZ Schiphol-Rijk

Dit kun je ook terugvinden in de bevestigingsmail die je ontvangt na het opzeggen.

Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging! Voeg een briefje toe met je gegevens zoals klantnummer en 097 nummer.

Hoi Eric, dank voor je reactie. Ik heb echter alleen een mondelinge toezegging van je collega gekregen dat het geannuleerd zou worden. Geen bevestiging ontvangen per mail. Plus het feit dat er nu een incasso aan zit te komen van het maandelijkse bedrag zegt mij genoeg dat de annulering dus niet is verwerkt. Kun jij dit aub voor mij nagaan en zorgen dat ik:

1. Een bevestiging krijg dat het Klik en Klaar abonnement dat niet actief is geannuleerd wordt (het pakket heb ik niet uitgepakt dus jullie zouden moeten kunnen zien welke van de twee ik momenteel wel gebruik en welke niet).
  2. Een bevestiging dat de incasso van dit betreffende abonnement geannuleerd wordt.

Alvast bedankt. Mocht je nog gegevens van mij nodig hebben dan hoor ik het graag.

Vrgr Marco

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen