Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet
Toon eerste reactie

240 reacties

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 oktober 2024
GrannySmith schreef:
WinterEFG schreef:

Modem iets verplaatst, inmiddels nog wat betere verbindingssterkte maar blijf zeer grote problemen hebben met ping/latency.

Dit geprobeerd met modem+eigen router (dubbel NAT), modem+router in access point mode en modem direct aan PC. Het maakt allemaal niks uit.

De snelheid is er nog maar de latency is zo erg dat sommige diensten helemaal niet laden of je er meteen af gegooid wordt.

Ten laatste, ook na meerdere reboots van het modem nog geen 5G in de web UI. Zag via antennekaart.nl dat ik hier dicht bij een mast zit met alleen N28 indien dat nog verschil maakt.

Sinds de firmware update kort na middernacht vandaag heb ik hetzelfde. Ik was razend enthousiast over Klik&Klaar gisteren. Hoge snelheid en zelfs op 5G 4 van de 5 streepjes. Ik keek heel tevreden een YouTube film, opeens was vannacht rond 01:00 uur de verbinding weg, dat bleek een reset te zijn na een firmware update.

Na deze firmware update heb ik geen 5G meer en nu wel hoge latency, packet loss, afgebroken speedtests en en upload van minder dan 1 Mbps (!). 
Het is nu een heel slecht 4G modem geworden!

Ik heb de SIM in een Huawei 5G router geplaatst (H122-373) en heb direct weer 4G en 5G en goede snelheid, latency en geen packet loss.

Zyxel zit weer in de doos. Waardeloos.

Ik heb begrepen dat (door de firmware update?) alleen n78 (3500 MHz) voor 5G gebruikt wordt. Zit je wat verder van de mast, en dat zit de doelgroep in buitengebied vaak, ben je aangewezen op 4G zonder carrier aggregatie, alleen B3 zie ik.

Nou lekker dan. Als dit komt door die firmware update dan heeft Odido in 1 klap dit product een genadeklap gegeven.

En de grap is dat de Klik@Klaar app nu ook een bug heeft want die zegt dat er vol 5G signaal is terwijl in de GUI er geen signaal is en ook geen 5G band gegevens getoond worden, 5G is gewoon weg.

Idem dito hier. Heb de router nu 4 dgn. 3 dgn super verbinding tussen de 400 en 500. Na de update is de verbinding met 30% gezakt.

Odido: graag weer de oude firmware. Zo verlies je klanten. Mij zeker.

• is een Top Poster
  • 44 reacties
  • 18 oktober 2024

@Teresa van Odido wil jij de problemen met de firmware laten onderzoeken? Het is erg stil vanuit Odido?

Pilovali
Forum|alt.badge.img+1
  • is een Top Poster
  • 1038 reacties
  • 18 oktober 2024

Sinds woensdag is het erg slecht geworden bij mij. Maandag top, dinsdag top, woensdag niet meer top.
Continu uitval, geen 5G meer, 5G lampje is ook rood.

Ik heb er een los topic van gemaakt. Telefoonnummer die ik van webcare heb gekregen zit ik al meer dan 10 minuten in de wacht. Heel jammer dit, ik denk dat ik 'm maar weer in de doos stop. Het is onwerkbaar geworden.​​

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 18 oktober 2024

Nou .. reactie van Odido vooral deze Firmware update negeren en doen alsof er niets gebeurd is.

Ondertussen heb ik nog 10 dagen maar bij gebrek aan oplossing gaat mijn modem (en daarmee de overeenkomt) retour en ontbonden worden.

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 140 reacties
  • 18 oktober 2024

Op Tweakers meldt iemand dat er contact geweest is met Odido en dat het bekend is:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/80437724#80437724

Niet bevestigd verder.

GrannySmith schreef:

Op Tweakers meldt iemand dat er contact geweest is met Odido en dat het bekend is:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/80437724# omdat ik geen forum

expert ben, mijn scores, volgens dekking kaart supersnel, vrij zicht op mast 400 meter verderop 

• is een Master Poster
  • 27 reacties
  • 18 oktober 2024

Goedendag ! Is het al iemand gelukt om een poort open te zetten met het nieuwe 5G voor thuis ? Heb inmiddels (denk ik) alles geprobeerd. Wil graag mijn plex server optimaal gebruiken als ik niet thuis ben.

Met 4G voor thuis was dit goed te doen met een port forward regel. Ook als ik de server met plex direct aan het nieuwe modem hang krijg ik geen open poort geconfigureerd.

Klop het dat dit nog niet mogelijk is daar je ook geen ip passthrough kunt inschakelen ?

Ben benieuwd, iemand ?

Mvg Alex

• is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 19 oktober 2024
johnti schreef:
GrannySmith schreef:
WinterEFG schreef:

Modem iets verplaatst, inmiddels nog wat betere verbindingssterkte maar blijf zeer grote problemen hebben met ping/latency.

Dit geprobeerd met modem+eigen router (dubbel NAT), modem+router in access point mode en modem direct aan PC. Het maakt allemaal niks uit.

De snelheid is er nog maar de latency is zo erg dat sommige diensten helemaal niet laden of je er meteen af gegooid wordt.

Ten laatste, ook na meerdere reboots van het modem nog geen 5G in de web UI. Zag via antennekaart.nl dat ik hier dicht bij een mast zit met alleen N28 indien dat nog verschil maakt.

Sinds de firmware update kort na middernacht vandaag heb ik hetzelfde. Ik was razend enthousiast over Klik&Klaar gisteren. Hoge snelheid en zelfs op 5G 4 van de 5 streepjes. Ik keek heel tevreden een YouTube film, opeens was vannacht rond 01:00 uur de verbinding weg, dat bleek een reset te zijn na een firmware update.

Na deze firmware update heb ik geen 5G meer en nu wel hoge latency, packet loss, afgebroken speedtests en en upload van minder dan 1 Mbps (!). 
Het is nu een heel slecht 4G modem geworden!

Ik heb de SIM in een Huawei 5G router geplaatst (H122-373) en heb direct weer 4G en 5G en goede snelheid, latency en geen packet loss.

Zyxel zit weer in de doos. Waardeloos.

Ik heb begrepen dat (door de firmware update?) alleen n78 (3500 MHz) voor 5G gebruikt wordt. Zit je wat verder van de mast, en dat zit de doelgroep in buitengebied vaak, ben je aangewezen op 4G zonder carrier aggregatie, alleen B3 zie ik.

Nou lekker dan. Als dit komt door die firmware update dan heeft Odido in 1 klap dit product een genadeklap gegeven.

En de grap is dat de Klik@Klaar app nu ook een bug heeft want die zegt dat er vol 5G signaal is terwijl in de GUI er geen signaal is en ook geen 5G band gegevens getoond worden, 5G is gewoon weg.

Idem dito hier. Heb de router nu 4 dgn. 3 dgn super verbinding tussen de 400 en 500. Na de update is de verbinding met 30% gezakt.

Odido: graag weer de oude firmware. Zo verlies je klanten. Mij zeker.

Ik had gisteren ook hele trage verbinding via de WiFi van het K&K modem. Mijn eigen WiFi modem er aan gehangen en het ging prima.  Zie mijn uitgebreide ervaring hier 

julianborghuis
  • is een King Poster
  • 28 reacties
  • 19 oktober 2024

Hallo,

Ik wou graag in contact komen met een odido medewerker die mij verder kan helpen met Bridge modus.

De Klik&Klaar modem ondersteunt bridge modus enkel is dit uit de code gehaalt. Waarom? Geen idee! Ik wil dit enkel wel terug. Kan iemand die deze modem heeft (Zyxel NR53007) mij eeen config backup sturen die de modem in bridge modus heeft? De config is namelijk encrypted dus zomaar veranderen lukt niet :(

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 19 oktober 2024

Heb sinds een dag of 3 K&K. Heb zonet geëxperimenteerd met de beste locatie op zolder en kom overal (ook voor het open raam) niet hoger dan 250mb terwijl ik 400 meter hemelsbreed van de Odido mast woon. Ik zie hem vanuit het raam. Heb het modem onder een andere hoek gehouden, op z'n kop en op z'n zijkant maar een hogere snelheid komt er niet. Terwijl volgens de Odido dekkingskaart op 'razendsnel' internet zou moeten hebben.

Ra ra? Wie heeft nog andere tips

• is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 19 oktober 2024
mymark schreef:

Heb sinds een dag of 3 K&K. Heb zonet geëxperimenteerd met de beste locatie op zolder en kom overal (ook voor het open raam) niet hoger dan 250mb terwijl ik 400 meter hemelsbreed van de Odido mast woon. Ik zie hem vanuit het raam. Heb het modem onder een andere hoek gehouden, op z'n kop en op z'n zijkant maar een hogere snelheid komt er niet. Terwijl volgens de Odido dekkingskaart op 'razendsnel' internet zou moeten hebben.

Ra ra? Wie heeft nog andere tips

Heb je toevallig nog een eigen wifi router? Hang die eens aan een Lan poort van je K&K modem bij mij is dat over het algemeen beter. Wel varieert de snelheid sterk hier. Op de screenshot zie je mijn snelheden bij 2 metingen snel achter elkaar zijn de verschillen tussen de wifi netwerken groot.

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 19 oktober 2024

De genoemde gemiddelde metingen heb ik grotendeels bedraad gedaan. Laptop aan zyxel en speedtesten maar.

• is een Master Poster
  • 27 reacties
  • 19 oktober 2024

Ik heb een vraag over het gebruik van eigen apparatuur en/of port forwarding, waar kan ik terecht?

Verberg inhoud

Port forwarding kan je instellen in het meer GUI-menu van het 5G-modem. Hier vind je de complexere functies van het apparaat voor geavanceerde gebruikers.

Alles geprobeerd in de GUI maar geen poort open te krijgen……?

Iemand ?

• is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 19 oktober 2024
mymark schreef:

De genoemde gemiddelde metingen heb ik grotendeels bedraad gedaan. Laptop aan zyxel en speedtesten maar.

Op zich ben ik tevreden, ik kom van 50mbit ADSL. Daar kom ik ruim boven maar de verschillen in snelheid zijn echt groot gedurende de dag.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 oktober 2024

Vanmiddag een Klik&Klaar setje afgehaald in een Odido shop. Helaas is er iets mis gegaan met de activatie, het modem komt niet online ondanks dat de sim gewoon herkend wordt. In een mobiele telefoon heeft de sim wel signaal, maar ook geen dataverbinding (met het juiste APN). Het abonnement is niet zichtbaar in de administratie voor telefonische klantenservice of de winkelmedewerker. Beetje jammer van deze opstart en de tijd die ik er nu al heb ingestopt. De technische dienst heeft ook geen achterwacht in het weekend.

Voorlopig dus Klik&Wachten 🫠

• is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 20 oktober 2024
Sonne schreef:

Vanmiddag een Klik&Klaar setje afgehaald in een Odido shop. Helaas is er iets mis gegaan met de activatie, het modem komt niet online ondanks dat de sim gewoon herkend wordt. In een mobiele telefoon heeft de sim wel signaal, maar ook geen dataverbinding (met het juiste APN). Het abonnement is niet zichtbaar in de administratie voor telefonische klantenservice of de winkelmedewerker. Beetje jammer van deze opstart en de tijd die ik er nu al heb ingestopt. De technische dienst heeft ook geen achterwacht in het weekend.

Voorlopig dus Klik&Wachten 🫠

Je abonnement wordt pas zichtbaar nadat je de bevestiging in je e-mail hebt ontvangen. Dit duurde bij mij 1 werkdag. Daarna kun je hem ook toevoegen aan je Odido account. Bij mij was het probleem met de sim dat ik het probeerde zonder het plastic houdertje wat in het modem zat. Nadat ik het daar in had gestopt werkte het bij mij wel binnen een paar minuten. Maar ik neem aan dat jij hem wel in dat houdertje in de modem hebt gestopt? Helaas is de kennis van de helpdesk heel beperkt. Heb je trouwens gekozen voor de mobiele service afdeling voor het probleem met Klik en Klaar? Dat is in ieder geval het advies wat ik kreeg toen ik de internet thuis afdeling had gekozen.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 20 oktober 2024

De sim kaart wordt herkend door het modem (sim is beschikbaar en geeft netjes het ICC weer in de monitoringpagina). Het is echt iets aan de kant van Odido, ook bevestigt door twee medewerkers. Ik heb een samenvatting en contractbevestiging ontvangen per email met overeenkomstige sim-gegevens. Ik verwacht dat dit alles is of komt er nog meer?

• is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 20 oktober 2024

Volgens mij is dat alles, wat je krijgt.

dRichardK
  • 343 reacties
  • 21 oktober 2024

Ik heb dit abonnement voor 1 maand genomen. Maar waar vind ik een optie om het abonnement te beëindigen. Aanmelden is altijd erg simpel, maar afmelden, daarvoor moet je altijd goed zoeken.

julianborghuis
  • is een King Poster
  • 28 reacties
  • 21 oktober 2024
dRichardK schreef:

Ik heb dit abonnement voor 1 maand genomen. Maar waar vind ik een optie om het abonnement te beëindigen. Aanmelden is altijd erg simpel, maar afmelden, daarvoor moet je altijd goed zoeken.

Klik&Klaar kan je nog niet opzeggen. Je kan doormiddel van een klacht het product opzeggen of je kan het proberen via de klantenservice. Dit systeem komt normaliter pas de 28ste mogelijk zover ik heb gehoord.

• is een Master Poster
  • 14 reacties
  • 21 oktober 2024

Kan ik met dit mijn server ook hosten ?

(Prive Gameserver)

• Debutant
  • 14 reacties
  • 21 oktober 2024
Nicketje02 schreef:

(Prive Gameserver)

Ja dit kan, je kunt gewoon port forwarding doen. Je moet alleen op bepaalde zaken letten:  

• Elke 24 uur krijg je een nieuw IP-adres dus je moet elke keer aan je maten het IP-nummer doorgeven. Of de game moet een goede server browser hebben waar je game server in een lijst voorkomt.  
  • Latency, afhankelijk van de kwaliteit van je verbinding naar de mast toe kunnen je spelers op je server een hogere latency ervaren dan via een vaste verbinding (glas/koper). 

Maar met deze zaken in je achterhoofd, kun je elke game server of server hosten wat je wilt. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8734 reacties
  • 21 oktober 2024
Nicketje02 schreef:

(Prive Gameserver)

De latency is bij klik & klar eigenlijk niet voor snelle games geschikt. Het draaien van een server via een mobiele verbinding, ook gezien de NAT en veranderende IP adressen is niet echt aan te bevelen c.q. geen optie.

renetje6
  • is een King Poster
  • 42 reacties
  • 21 oktober 2024

Hier een review van mijn kant. 
Ik ben sinds zaterdag in het bezit van de k&k. 
Vanaf het eerste moment goede snelheid en verbinding. Gemiddeld onderstaande resultaten. 

Download: 430Mbps
Upload: 117Mbps
Afstand mast: 300 meter
Continu 5G N78
Plaats: Enkhuizen. 

Ik kijk tv via NLZIET, Videoland, F1 en tot op heden geen haperingen gehad. De tv is wel verbonden middels Utp kabel voor het beste resultaat. 

Zonet Odido DSL thuis met maar 48Mbps opgezegd. Scheelt mij toch weer €10 in de maand in vergelijking met k&k. 

Ik ben wel van mening voordat je besteld goed moet kijken of je dicht bij een mast zit met n78. Anders zullen de resultaten waarschijnlijk slechter uitvallen. 
Check dit dus eerst via antennekaart.nl

Conclusie ik geef het op dit moment een dikke 9!

• Debutant
  • 14 reacties
  • 21 oktober 2024
eric schreef:
Nicketje02 schreef:

(Prive Gameserver)

De latency is bij klik & klar eigenlijk niet voor snelle games geschikt. Het draaien van een server via een mobiele verbinding, ook gezien de NAT en veranderende IP adressen is niet echt aan te bevelen c.q. geen optie.

ter kleine correctie. Er wordt geen gebruik gemaakt van GCNAT maar normale NAT zoals je ook thuis met een glasvezel of coax verbinding zou hebben. Je krijgt dus werkelijk een public V4 adres. 

Des niet ter min blijft de latency wel een groot punt, of je moet toevalling binnen de 400m van een N78 cell zitten dan moet dat opzich prima te doen zijn met een ping van ongeveer 20 ms. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen