Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet
Toon eerste reactie

210 reacties

• is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 17 oktober 2024
feplas schreef:

Welke versie is uitgerold? Ik heb Firmware-versie V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

Geen problemen tot nu toe en ben ik zeer tevreden over het product en Odido

Die versie ja. Ondertussen twee keer de modem gereboot na een tip die ik op Tweakers.net zag, en inmiddels weer goede snelheden.

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 17 oktober 2024
GrannySmith schreef:

Ja. Er is gisteren kort na middernacht nieuwe firmware uitgerold naar de Zyxel modems.

Gevolg is bij mij dat er geen 5G ontvangst meer is, alleen nog 4G. Bovendien is de upload rampzalig, lager dan 1 Mbps. En packet loss.

Aaah ik vond het al bijzonder dat ik vanochtend 0,0 5G meer had en gisteren voor ik ging slapen net voor 12 uur nog volle bak 

Lekker getest Odido .. houdt niet echt over he zo met je klantenservice.
Leest @Odido  eigenlijk mee hier ? Want if so .. doe dan s.v.p. eens heel snel regelen dat ik de Mobile IP passtrough  (AKA bridge functie) gewoon kan aanzetten.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 17 oktober 2024

Hier vannacht en vanochtend een drama.

Ping (getest op speedtest.net) van soms meer dan 1 seconde. Download minder dan 5mbit/s. Uiteindelijk direct aangesloten op PC ipv eigen router, lijkt het weer beter te doen. Mogen we aub de bridge mode die uit de firmware gehaald is?

Ook hier volgens de web UI geen enkel streepje 5G te krijgen.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 17 oktober 2024

Hier nog iemand die de bridge mode in de router wil. Sterker nog, ik bestel het product pas als deze functionaliteit mogelijk is!

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7975 reacties
  • 17 oktober 2024
BaSsDruM schreef:

Hier nog iemand die de bridge mode in de router wil. Sterker nog, ik bestel het product pas als deze functionaliteit mogelijk is!

Dat is er dus niet. Dus helaas geen K&K voor jou.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7975 reacties
  • 17 oktober 2024
WinterEFG schreef:

Wat is de signaalsterkte van jou. Dat zie je in de webGUI staan bij:

• 2 reacties
  • 17 oktober 2024
eric schreef:
BaSsDruM schreef:

Dat is er dus niet. Dus geen bestelling voor jou.

Klopt, daarom vraag of ik het er in kan. Niets meer, niets minder.

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 17 oktober 2024
rdf-70 schreef:

feplas schreef:

Die versie ja. Ondertussen twee keer de modem gereboot na een tip die ik op Tweakers.net zag, en inmiddels weer goede snelheden.

Zie je nu ook weer 5G bereik dan ? Ik heb nu paar keer gereboot maar helaas pindakaas lost helemaal niets op.

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 17 oktober 2024
eric schreef:
BaSsDruM schreef:

Dat is er dus niet. Dus helaas geen K&K voor jou.

Eric doe eens niet zo kort door de bocht .. check even mijn eerdere post en de screenshots.
Deze hardware kan dit gewoon dus dit is er NOG niet en ik zie op Tweakers meer lui die dit willen en het ook al doorgegeven is aan Odido.

Ik zie ook geen enkele technische reden om dit niet te doen.

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 oktober 2024

Lijkt erop dat je een Zyxel NR5307 krijgt? Iemand ervaring met deze router i.c.m. presence detection/device tracker in Home Assistant? Ik zie geen integratie hiervoor met deze router helaas, iets wat bij de Ziggo Connectbox wel beschikbaar is waardoor je makkelijk devices kan tracken.

Dat is eigenlijk het enige wat mij nog weerhoudt voor het bestellen, verder een topproduct!

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 17 oktober 2024

@willie013 nee hoor het lijkt daar niet op, dat is zo, was al netjes bekend in het tweakers artikel van begin deze week.
De router is voorzien van een custom / Odido beperkte en gemanagde firmware en vrij nieuw kortom zou niet te veel verwachtingen hebben van de HA intergratie op korte termijn.

Op dit moment is deze er botweg niet (althans mijn HA herkent het device niet eens).

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 oktober 2024
0ptimus schreef:

@willie013 nee hoor het lijkt daar niet op, dat is zo, was al netjes bekend in het tweakers artikel van begin deze week.
De router is voorzien van een custom / Odido beperkte en gemanagde firmware en vrij nieuw kortom zou niet te veel verwachtingen hebben van de HA intergratie op korte termijn.

Op dit moment is deze er botweg niet (althans mijn HA herkent het device niet eens).

Jammer! Dan moet ik even gaan kijken hoe ik mijn devices ga tracken, met de connectbox werkte dit namelijk erg goed...

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 17 oktober 2024
willie013 schreef:
0ptimus schreef:

Jammer! Dan moet ik even gaan kijken hoe ik mijn devices ga tracken, met de connectbox werkte dit namelijk erg goed...

Kan je van harte losse access points aanbevelen van Unifi / Ubiquiti die hebben ook een dijk van een HA intergratie.
Sowieso zou ik iedereen willen adviseren vooral niet de all in 1 apparaten te gebruiken, het is een modem / switch / access point en een router in 1.
En dan ook nog eens volledig beheert door iemand anders / 3de partij en daarmee dus de mogelijkheid heeft om alle informatie die jij over jouw netwerk heen gooit (dus ALLES en niet alleen hetgeen je op Internet doet) in te kunnen zien.

Vraag me af of je je daar van bewust bent, en of je dat een goed idee vindt :-)
Of heb jij niets te verbergen en laat jij ook altijd de toilet deur open als je bezig bent (want je hebt immers toch niets te verbergen :-) )

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 17 oktober 2024
0ptimus schreef:
willie013 schreef:
0ptimus schreef:

Kan je van harte losse access points aanbevelen van Unifi / Ubiquiti die hebben ook een dijk van een HA intergratie.
Sowieso zou ik iedereen willen adviseren vooral niet de all in 1 apparaten te gebruiken, het is een modem / switch / access point en een router in 1.
En dan ook nog eens volledig beheert door iemand anders / 3de partij en daarmee dus de mogelijkheid heeft om alle informatie die jij over jouw netwerk heen gooit (dus ALLES en niet alleen hetgeen je op Internet doet) in te kunnen zien.

Vraag me af of je je daar van bewust bent, en of je dat een goed idee vindt :-)
Of heb jij niets te verbergen en laat jij ook altijd de toilet deur open als je bezig bent (want je hebt immers toch niets te verbergen :-) )

Ben het volledig met je eens, maar dat is op dit moment niet echt een optie gezien de ruimte. Maar ik ga kijken naar alternatieven!

• is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 17 oktober 2024
0ptimus schreef:
rdf-70 schreef:

feplas schreef:

Zie je nu ook weer 5G bereik dan ? Ik heb nu paar keer gereboot maar helaas pindakaas lost helemaal niets op.

Ja, ook weer 5G.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 17 oktober 2024
eric schreef:
WinterEFG schreef:

Wat is de signaalsterkte van jou. Dat zie je in de webGUI staan bij:

Screenshot laat zich op Android even niet zo makkelijk kopiëren, maar -83.

stefanheij
  • Doet lekker mee
  • 10 reacties
  • 17 oktober 2024

Voor mijn dochter een maand geleden internet afgesloten nu is dit er. Had leuk geweest als ze me geïnformeerd hadden. Is dit nog om te sluiten?

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 17 oktober 2024

Wat is de ideale signaalsterkte?

Op mijn Zyxel staat :

Toegangstechnologie LTE-A

Signaalsterkte -75

Download rond de 850, upload rond de 120 met een ping van 14

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7975 reacties
  • 17 oktober 2024

Hoe lager het - dbm getal hoe sterker het signaal!  Dus -81 of -75 is een stuk beter dan mijn -108. 

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 17 oktober 2024
eric schreef:

Hoe lager het - dbm getal hoe sterker het signaal!  Dus -81 of -75 is een stuk beter dan mijn -108. 

Maar begrijp ik hier uit dat 0 dan het meest ideale is? (vast niet :))

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7975 reacties
  • 17 oktober 2024

Nee, 0 kan niet.. -75 is al best hard. Je zit vast in de buurt van een mast.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 17 oktober 2024
eric schreef:

Nee, 0 kan niet.. -75 is al best hard. Je zit vast in de buurt van een mast.

Ja, dat klopt. Zo’n 300 meter.

Het gekke is wel dat de Odido klik&klaar app een heel andere richting aangeeft waaheen ik de Zyxel moet richten. 

Moet de achterkant van de Zyxel naar de raamkant staan? Ik begreep namelijk dat daar de antennes zitten.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 17 oktober 2024

Modem iets verplaatst, inmiddels nog wat betere verbindingssterkte maar blijf zeer grote problemen hebben met ping/latency.

Dit geprobeerd met modem+eigen router (dubbel NAT), modem+router in access point mode en modem direct aan PC. Het maakt allemaal niks uit.

De snelheid is er nog maar de latency is zo erg dat sommige diensten helemaal niet laden of je er meteen af gegooid wordt.

Ten laatste, ook na meerdere reboots van het modem nog geen 5G in de web UI. Zag via antennekaart.nl dat ik hier dicht bij een mast zit met alleen N28 indien dat nog verschil maakt.

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 136 reacties
  • 17 oktober 2024
WinterEFG schreef:

Modem iets verplaatst, inmiddels nog wat betere verbindingssterkte maar blijf zeer grote problemen hebben met ping/latency.

Dit geprobeerd met modem+eigen router (dubbel NAT), modem+router in access point mode en modem direct aan PC. Het maakt allemaal niks uit.

De snelheid is er nog maar de latency is zo erg dat sommige diensten helemaal niet laden of je er meteen af gegooid wordt.

Ten laatste, ook na meerdere reboots van het modem nog geen 5G in de web UI. Zag via antennekaart.nl dat ik hier dicht bij een mast zit met alleen N28 indien dat nog verschil maakt.

Sinds de firmware update kort na middernacht vandaag heb ik hetzelfde. Ik was razend enthousiast over Klik&Klaar gisteren. Hoge snelheid en zelfs op 5G 4 van de 5 streepjes. Ik keek heel tevreden een YouTube film, opeens was vannacht rond 01:00 uur de verbinding weg, dat bleek een reset te zijn na een firmware update.

Na deze firmware update heb ik geen 5G meer en nu wel hoge latency, packet loss, afgebroken speedtests en en upload van minder dan 1 Mbps (!). 
Het is nu een heel slecht 4G modem geworden!

Ik heb de SIM in een Huawei 5G router geplaatst (H122-373) en heb direct weer 4G en 5G en goede snelheid, latency en geen packet loss.

Zyxel zit weer in de doos. Waardeloos.

Ik heb begrepen dat (door de firmware update?) alleen n78 (3500 MHz) voor 5G gebruikt wordt. Zit je wat verder van de mast, en dat zit de doelgroep in buitengebied vaak, ben je aangewezen op 4G zonder carrier aggregatie, alleen B3 zie ik.

Nou lekker dan. Als dit komt door die firmware update dan heeft Odido in 1 klap dit product een genadeklap gegeven.

En de grap is dat de Klik@Klaar app nu ook een bug heeft want die zegt dat er vol 5G signaal is terwijl in de GUI er geen signaal is en ook geen 5G band gegevens getoond worden, 5G is gewoon weg.

• 1 reactie
  • 18 oktober 2024

Eergisteren besteld, gisteren ontvangen. 

Volgens de dekkingskaart zou ik 300mbit moeten halen.

103db signaalsterkte geeft mij tussen de 300 en 600mbit, en latency vaak rond de 20ms en tot maximaal 40ms.

Firmware V.100(ACJG.0) NR53_b9D0806

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen