Skip to main content
Sticky

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet

Nieuw bij Odido: Klik&Klaar Internet
Toon eerste reactie

240 reacties

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 14 oktober 2024
DanielDeni schreef:

De Zyxel heeft een USB-C poort voor power, in de topic start staat ook aangegeven dat je hem met een zwaardere powerbank zou kunnen voeden. Vraag is dan of hij USB-C PD op bijvoorbeeld 12V zou ondersteunen.

Woow, geen idee waarom ik dit compleet gemist heb. Met een degelijke PD lader op 12v kan je 'm wel voeden inderdaad.

Blijft mijn vraag nog steeds wel overeind though, in het kader van de niet-verplichte vrije modemkeuze zou het vet zijn als ie zonder beperkingen in andere apparatuur gebruikt kan worden. Al kan ik mij ook voorstellen dat hier limitaties aan zitten in verband met het voorkomen dat men 'm in zijn telefoon stopt en op die manier een lekker goedkoop unlimited abonnementje heeft.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 14 oktober 2024

Schaf het aan en test het zelf. Het zyxel modem wat meegeleverd wordt is van hoge kwaliteit,  met name door de mimo antennes en wifi 6.

Sixiepoo
  • is een Master Poster
  • 17 reacties
  • 14 oktober 2024

kan deze modem Bridge Mode of IP Passthrough doen?

faried92
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 14 oktober 2024

/

julianborghuis
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 15 oktober 2024

Is het ook mogelijk om de simkaart in een eigen router te stoppen? Zoals een fritzbox 5G router?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 15 oktober 2024

Het kan wel, maar zal dus tot een ander product en andere resultaten leiden.

Op de Zyxel router is een managementlaag toegevoegd zodat Odido ook op afstand beheer kan uitvoeren. De specifieke 5G 3.5 Ghz ondersteuning en 4x4 MIMO antennes zorgen voor de snelst mogelijke verbinding. Dit is best een dure router, het bij elkaar houden van de sim en de Zyxel is dus aanbevolen.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 15 oktober 2024

Ik heb sinds gisteren klik&klaar draaien. Helaas is het voor mij bij lange na niet stabiel genoeg.

De basis staat goed, modem bij het raam, geen apparaten in de buurt, PC bedraad aangesloten. De rest via een Deco mesh systeem door het huis.

Ik pak qua snelheid tussen de 200 en 550 mbit/s download en tussen de 0,5 en 6 mbit/'s upload. Wel lage upload wmb.

De stabiliteit is echter het grootste probleem. Veel onderbrekingen de eerste dag. Zelfs zo lang dat gebufferde video’s stoppen.

Heb een ping logger op mijn bedrade PC gedraaid. Veel time outs en 1000-50000 ms vertragingen. Zie hier de export uit de ping logger. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1d5TYLtz0v3eCSuy7BJWvyi5egfzJIYKLDr8aVX18uwA/edit

Is hier nog iets aan te doen vanuit Odido of andere hoek? Anders wordt het maar herroepen...

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 15 oktober 2024

Gistermiddag besteld en gekozen dat het vandaag bezorgd zou worden. Een SMS met een DHL track&trace ontvangen. Gisteravond een e-mail dat het verzonden was met nogmaals de track&trace. Maar helaas, er is geen zending bekend bij DHL zag ik zojuist.

Meer mensen met dezelfde ervaring?

• 1 reactie
  • 15 oktober 2024
cor buis schreef:

Klik en klaar sim kaart doet niets ook niet in mijn telefoon, ben nu de hele dag bezig met wachten en bellen, ik heb het idee dat het kaartje geactiveerd moet worden maar de medewerker kan hier niets mee omdat het te nieuw is, dus binnen een kwartier online is mij niet gelukt en denk vandaag ook niet meer. Kaartje geeft wel aan op mijn telefoon dat er 5g is maar geen data en geen nummer wat met 0900 begint.

Hier hetzelfde. Telefonische ondersteuning is er niet. Al 3 keer gebeld, en niemand kan helpen lijkt het.

Krijg geen verbinding met de simkaart.

Nog niet heel erg blij…

Hartelijke groeten,

Bert

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 15 oktober 2024

Maandag 14 oktober klik&klaar bestelt echter zie ik het niet in mijn Odido…

Hebben hier meer mensen datzelfde probleem?? Weet nu niet 100% zeker of het allemaal goed loopt nu. Ik kan het nergens checken.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8708 reacties
  • 15 oktober 2024

Het klopt dat het niet in My-odido zit. Wel in de mobiele APP zie ik het naar voren komen.

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 15 oktober 2024
Donkersloot schreef:

Hebben hier meer mensen datzelfde probleem?? Weet nu niet 100% zeker of het allemaal goed loopt nu. Ik kan het nergens checken.

Hier hetzelfde probleem, nergens te zien. Je kan dus nergens op terugvallen, en juist nu mijn pakket niet geleverd is vandaag.

• 2 reacties
  • 15 oktober 2024

24 uur later en nog niets 4 uur in de wacht en geen resultaat. 

• is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 15 oktober 2024
Fast Josh schreef:

Ik heb sinds gisteren klik&klaar draaien. Helaas is het voor mij bij lange na niet stabiel genoeg.

De basis staat goed, modem bij het raam, geen apparaten in de buurt, PC bedraad aangesloten. De rest via een Deco mesh systeem door het huis.

Ik pak qua snelheid tussen de 200 en 550 mbit/s download en tussen de 0,5 en 6 mbit/'s upload. Wel lage upload wmb.

De stabiliteit is echter het grootste probleem. Veel onderbrekingen de eerste dag. Zelfs zo lang dat gebufferde video’s stoppen.

Heb een ping logger op mijn bedrade PC gedraaid. Veel time outs en 1000-50000 ms vertragingen. Zie hier de export uit de ping logger. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1d5TYLtz0v3eCSuy7BJWvyi5egfzJIYKLDr8aVX18uwA/edit

Is hier nog iets aan te doen vanuit Odido of andere hoek? Anders wordt het maar herroepen...

Lage upload en hoge ping laten zien dat het signaal zwak is of het netwerk overbelast is of een combinatie van beide. Heb je al andere locaties in huis geprobeerd om te zien of je een betere upload kan krijgen? En eventueel gekeken met het modem tijdelijk buiten?

Je kan helaas niet zelf de banden kiezen in dit type modem, anders kon je het nog wat tunen. Geen idee of dat iets is wat vanuit Odido wel kan.

Heb je al via https://antennekaart.nl/kaart/5g?lat=52.39935533&lng=4.92685317&zoom=14&providers=odido gekeken hoe ver de dichtstbijzijnde mast van je locatie is? Kijk ook welke getallen de mast weergeeft, waarschijnlijk 28 en 78 op 5G, anders haal je niet die hoge download, maar ook benieuwd welke 4G banden, want daar zit veel upload in.

• 1 reactie
  • 15 oktober 2024
bromo schreef:

Ik kan het abo maandelijks opzeggen, maar kan ik het ook weer snel ‘aanzetten’? Het zou mooi zijn als je per maand aan of uit kan zetten (opschorten?), zonder (teveel) administratieve toestanden, of zonder het bruikleen modem meteen terug te moeten sturen.

Die vraag had ik ook. Er wordt namelijk geadverteerd dat het iets kan zijn voor een vakantiehuis. Ik heb odido gebeld. Maar helaas kan het tijdelijk stopzetten niet (bijvoorbeeld voor de winter). Je moet dan je abbo opzeggen en het modem terugzenden. 

Het zou mooi zijn als je het abonnement kan deactiveren en activeren. Om het financieel te compenseren zou je dan een kleiner bedrag per maand kunnen betalen. OF zelfs het modem zelf aanschaffen.

stefan.1997 schreef:

Ik lees op internet dat er toch een maximum zit aan de onbeperkte bundel. Zo onbeperkt is het dus niet. Het maximum is 2TB per maand. Daarna wordt de snelheid verminderd. Wat is dan de maximale snelheid? Odido communiceert daar zelf niet open over. Het staat wel in de voorwaarden, maar niet op de communicatie, bestelpagina en tevens ook niet in deze FAQ. 

Ook zijn de voorwaarden niet heel duidelijk over wat je dan mag verwachten. Er wordt alleen iets gezegd over congestie en een lagere prioriteit:

‘Als je in een maand 2 Terabyte (2000 GB) of meer aan data hebt verbruikt, krijg je tijdens congestie een
lagere prioriteit dan dan andere gebruikers van Odido met Klik&Klaar Internet die nog niet zoveel data hebben
verbruikt. Dit kan je merken als er sprake is van congestie’

Lees hier de voorwaarden van klik&klaar:

https://assets.odido.nl/x/bc3ede05b5/aanvullende-voorwaarden-klik-en-klaar-internet.pdf

Dat is op HD niveau blijkbaar rond de 666 uur film… (3Gb voor 1 uur Netflix in HD volgens hun site). Ik vind het wel redelijk. Is ook heel wat Game Updates denk ik (speel ik niet ;-)

• 143 reacties
  • 15 oktober 2024
Marc Klik en Klaar schreef:

Dat is op HD niveau blijkbaar rond de 666 uur film… (3Gb voor 1 uur Netflix in HD volgens hun site). Ik vind het wel redelijk. Is ook heel wat Game Updates denk ik (speel ik niet ;-)

Dat is 24u spelen MS Flight Simulator 2024, dat vind ik wel iets minder 🤣

Microsoft Flight Simulator 2024 sucks up to 180 Mb/s of internet bandwidth

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 16 oktober 2024

Donkersloot schreef:

Precies dit. Maandag 14e besteld zou geleverd worden op de 15e. Niet gebeurd. De 2 DHL tracking codes die ik heb gekregen zijn niet accuraat gezien er geen leveringen gevonden kunnen worden. 

Zojuist heeft DHL geprobeerd het pakket bij mij af te leveren alleen was ik niet thuis. Ik heb geen kaart in de bus en moet het pakket nu ophalen zonder dat ik informatie heb gezien ik de juiste tracking code niet heb. Dus ik kan nu niets. 

Support is er niet. 

Edit; Ik heb besloten een officiële klacht via het contactformulier in te sturen. Hopelijk krijg ik dan Wel antwoord. 

Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • 140 reacties
  • 16 oktober 2024
hafkhasdfkj schreef:

De dekkingskaart waarnaar gelinkt wordt vanaf https://www.odido.nl/netwerk/dekking/klik-en-klaar werkt niet bij mij (https://dwngisapp01.tm.nl.ad.tmo/coverageportal?profile=speedMap)

Server not found

In je browser privé (incognito) mode gebruiken, dan werkt het wel.

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 16 oktober 2024

Zojuist aan de slag gegaan met de Klik&Klaar, helaas dikke management beperkingen van het modem waardoor de bridgeoptie (IP Passtrough Inschakelen) niet beschikbaar (wel zichtbaar in de settings overview)

Volgens diverse documentatie zou dit bij netwerkinstelingen → BreedBand → Mobiele IP Passtrough te vinden zijn maar die optie is dus door Odido niet beschikbaar gesteld.

​​​​
Uitermate jammer want ik wilde de klik & klaar als backup verbinding in mijn Unifi Gateway prikken als WAN 2, en dan zou hij dus met behulp van de Mobiele IP passtrough het externe IP adres bridgen zodat ik het externe IP adres op de WAN interface van mijn Unifi gateway krijg.

Nu heb je altijd een dubbele NAT, hetgeen je botweg niet wil gezien de latency toch al aan de hoge kant ligt met 35 a 45 ms bij een onbelaste lijn.

Jammer Odido gemiste kans (de functionaliteit zit nota bene gewoon in de router en de software), deze router / abbo gaat binnen de 15 dagen retour want op dit soort fratsen zit ik niet te wachten.
Zou u sieren om dit soort functionaliteit gewoon beschikbaar te stellen voor de gevorderde gebruiker.

0ptimus
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 16 oktober 2024
Just_Pierre schreef:

Gistermiddag besteld en gekozen dat het vandaag bezorgd zou worden. Een SMS met een DHL track&trace ontvangen. Gisteravond een e-mail dat het verzonden was met nogmaals de track&trace. Maar helaas, er is geen zending bekend bij DHL zag ik zojuist.

Meer mensen met dezelfde ervaring?

Jazeker, ook hier hetzelfde gedoe, wel een track and trace link van DHL via E mail & SMS maar deze werkt botweg niet.
Ik heb het pakket (zoals u boven kunt lezen) wel ontvangen vanochtend en ook de barcode kwam nota bene overeen met de link die ik ontvangen had.
Gisteren gepoogd met de service desk te bellen maar potdomme wat een topkwaliteit hebben ze daar aan de telefoon zitten. Ik mocht het 4 keer uitleggen, en toen werd ik WEER meer dan 10 minuten in de wacht gezet, toen heb ik het maar opgegeven.

Kortom DHL tracking die werkt niet (zelf nu niet nu het afgeleverd is) dus ik kan nota bene doodleuk ontkennen dat er ooit iets is geleverd gezien Odido kan nooit bewijzen dat deze zending ook daadwerkelijk überhaupt verstuurd is.

En de dames en heren van de service desk .. ach ze waren nog enigszins beleefd maar echt te dom om te poepen. Ik hoor nu al het smoesje .. tja lastig om goed personeel te krijgen.
Tja als je betaald met pinda's krijg je ook aapjes.

• Doet lekker mee
  • 1 reactie
  • 17 oktober 2024

Kan iemand mij verder helpen? 

maandag avond besteld,bestelling zou woensdag plaats vinden.

Dinsdagmiddag tracking sms en mail gehad van Odio,maar de tracking link doet het nog steeds niet en ik heb ook geen pakketje ontvangen 

• is een Top Poster
  • 27 reacties
  • 17 oktober 2024

Prima product, althans de eerste dagen. Ik woon denk ik 100 meter van een mast, maar de snelheid is dramatisch ingestort sinds gisteren. Van meer dan 1 Gbps up naar zo'n 10 Mbps up. Is er iets aan de hand Odido?

Forum|alt.badge.img
  • 140 reacties
  • 17 oktober 2024
rdf-70 schreef:

Prima product, althans de eerste dagen. Ik woon denk ik 100 meter van een mast, maar de snelheid is dramatisch ingestort sinds gisteren. Van meer dan 1 Gbps up naar zo'n 10 Mbps up. Is er iets aan de hand Odido?

Ja. Er is gisteren kort na middernacht nieuwe firmware uitgerold naar de Zyxel modems.

Gevolg is bij mij dat er geen 5G ontvangst meer is, alleen nog 4G. Bovendien is de upload rampzalig, lager dan 1 Mbps. En packet loss.

En er is nu een bug dat de K&K app vol signaal 5G geeft terwijl er in de GUI staat dat er helemaal geen 5G is.

Zie Tweakers: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/80421070#80421070 ook een paar posts in die thread terug bladeren.

Al meerdere meldingen.

Als dit bij veel mensen zo is dan heeft Odido een probleem!

Forum|alt.badge.img
  • 233 reacties
  • 17 oktober 2024

Welke versie is uitgerold? Ik heb Firmware-versie V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806

Geen problemen tot nu toe en ben ik zeer tevreden over het product en Odido

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen