Skip to main content

Mijn mobiel kan geen WIFI-verbinding maken met Klik&klaar box.

• 13 februari 2025
  • 9 reacties
  • 298 Bekeken

Rivellino

Sinds gisteren heb ik de Klik&Klaar box in huis.

Bij het installeren lukt het niet mijn mobiele Android  telefoon (Pixel7a) via WIFI te verbinden met de box. Zie bijgevoegde foto.

Het vreemde is dat op mijn mobiel-instellingen wel staat dat hij verbonden is met de box.

Verdere opmerkingen:

• Bij het installeren kon de QR-code op de box niet gelezen worden. Ik moest alle gegevens handmatig invoeren.
  • Als ik de box met een ethernetkabel aan mijn PC koppel ziet alles er redelijk uit. Mijn uploadsnelheid is goed (> 600), mijn downloadsnelheid is matig (40). Verdere fine-tuning is nog nodig.
  • Ter info: mijn Cell-ID is  909158 (in Zutphen). Volgens de dekkingskaart zou het razendsnel moeten zijn.

&Klaar

Uitgelichte reactie

14 februari 2025

Hey ​@Rivellino, leuk om te zien dat je gebruikt maakt van ons nieuwe Klik&Klaar.

De snelheid ziet er ook goed uit, de upload is inderdaad een stuk lager dan de download. Dit komt doordat je verbonden bent met het mobiele netwerk, op glasvezel is dit ongeveer gelijk aan elkaar. Als ik het goed begrijp kun je dus wel verbinding maken met de wifi op je telefoon maar kun je het modem niet vinden in de Klik&Klaar app? Wat gebeurt er als je de app opnieuw installeerd? Wellicht is het nodig om het modem te voorzien van een factory reset. Dit kun je gemakkelijk doen door het knopje achterop het modem 30 seconden in te drukken met een tandenstoker. Daarnaast ben ik benieuwd of je het modem wel kunt bereiken via http://192.168.1.1/. Zou je daar ook kunnen controleren welke firmware op het modem staat? Alvast bedankt! 

9 reacties

• is een King Poster
  • 57 reacties
  • 13 februari 2025

Knap dat jouw upload veel hoger is dan je download, bij de meeste mensen is dat andersom: bij mij ruim 900 Mbps down en zo’n 100 up 😇

volgens de definitie van K&K is >300 razendsnel…

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 13 februari 2025
JakoVerstraate schreef:

Knap dat jouw upload veel hoger is dan je download, bij de meeste mensen is dat andersom: bij mij ruim 900 Mbps down en zo’n 100 up 😇

volgens de definitie van K&K is >300 razendsnel…

Je hebt gelijk, het is precies andersom. 600 down en 40 up. Ik zag een beetje dubbel door het stoeien met het modem.

• is een King Poster
  • 57 reacties
  • 13 februari 2025

wel vervelend dat de QR-code het niet deed op je Android. Op mijn iPhone ging het perfect (bij mijn modem dan, de jouwe weet ik natuurlijk niet)

Hopelijk werkt het intussen wel op je telefoon!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 14 februari 2025

Hey ​@Rivellino, leuk om te zien dat je gebruikt maakt van ons nieuwe Klik&Klaar.

De snelheid ziet er ook goed uit, de upload is inderdaad een stuk lager dan de download. Dit komt doordat je verbonden bent met het mobiele netwerk, op glasvezel is dit ongeveer gelijk aan elkaar. Als ik het goed begrijp kun je dus wel verbinding maken met de wifi op je telefoon maar kun je het modem niet vinden in de Klik&Klaar app? Wat gebeurt er als je de app opnieuw installeerd? Wellicht is het nodig om het modem te voorzien van een factory reset. Dit kun je gemakkelijk doen door het knopje achterop het modem 30 seconden in te drukken met een tandenstoker. Daarnaast ben ik benieuwd of je het modem wel kunt bereiken via http://192.168.1.1/. Zou je daar ook kunnen controleren welke firmware op het modem staat? Alvast bedankt! 

Rivellino
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 16 februari 2025
Tommie van Odido schreef:

Mijn mobiele telefoon heeft kuren. Ik heb nog geen idee waar dat aan ligt.  Met de Iphone van mijn vrouw kan ik probleemloos verbinding maken met het modem.

Ik heb de factory-reset uitgevoerd.

Na het nodige spelen met de plaatsing van het modem is mijn internetsnelheid nu rond de 625 (down) en 49 (up). Ik ga de komende tijd eens uitproberen of dit bevalt.

Ik woon in een modern appartement, op de eerste etage. De ramen zijn HR++.

Ik kan het modem bereiken via via http://192.168.1.1/.  De firmware op het modem is:  V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 17 februari 2025

Ah okey, dat geeft wat meer duidelijkheid ​@Rivellino.

HR++ glazen zijn goed voor je woning maar een drama voor 4/5G internet. Maar je krijgt aanzienlijk hoge snelheden met het modem, dat ziet er voor nu goed uit! Dat is ook de laatste firmware, dus dat zit ook goed. 

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 24 februari 2025

Wij hebben sinds een aantal dagen hetzelfde probleem. De telefoon van mijn vriendin (Samsung,  Android 14), met de nieuwste beveiligingsupdates kan geen verbinding meer maken met de WiFi van klik en klaar. Opnieuw opstarten telefoon, netwerk vergeten en opnieuw inloggen heeft geen effect.

• is een gewaardeerde antwoordgever
  • 159 reacties
  • 24 februari 2025

Rubz0r schreef:

Wij hebben sinds een aantal dagen hetzelfde probleem. De telefoon van mijn vriendin (Samsung,  Android 14), met de nieuwste beveiligingsupdates kan geen verbinding meer maken met de WiFi van klik en klaar. Opnieuw opstarten telefoon, netwerk vergeten en opnieuw inloggen heeft geen effect.

Wellicht de Klik&Klaar router een keer opnieuw opstarten.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 24 februari 2025
walter.v.l schreef:

Rubz0r schreef:

Wij hebben sinds een aantal dagen hetzelfde probleem. 

Wellicht de Klik&Klaar router een keer opnieuw opstarten.

Dit heeft het probleem verholpen! Dank voor de tip.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen