Skip to main content

Mijn Klik&Klaar abonnement stopt per 21/4. Ik wil mijn modem graag al nu retour sturen. Maar waarheen?

Dag!

Ik heb mijn Klik&klaar abonnement opgezegd per 21 april, omdat ik naar het buitenland ga. 

Ik moet echter vervroegd vertrekken, namelijk al deze week 10 april. Dus moet ik nu versneld mijn modem retour zenden. 

Maar een brief met instructies heb ik nog niet gehad. Waar moet ik het ding heen sturen? Naar Schiphol-Rijk?

Telefonisch kom ik er bij jullie niet door. Het is dringend, dus graag snel antwoord!

Alvast bedankt,

Jan

Uitgelichte reactie

8 april 2025

Heb je al een opzegmail gekregen. Daar zou een adres in moeten staan.

Heb je Klik&Klaar via 1 van onze service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen het antwoordnummer van PostNL. Dit adres kun je terugvinden in de bevestigingsmail die je ontvangt na het opzeggen.

Zie ook

https://community.odido.nl/algemeen%2D490/klik%2Den%2Dklaar%2D1%2Ddag%2Dsnel%2Den%2Dfatsoenlijk%2Dnu%2Ddikke%2Dkak%2Duur%2Din%2Dde%2Dwacht%2Daan%2Dtelefoon%2D369627?postid=1825618#post1825618#post1825618

Het modem (en de wifipunten indien je die hebt) kun je retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL:

• Odido Internet + TV
  • Antwoordnummer 15021
  • 1117 ZZ Schiphol-Rijk

Vergeet er niet een duidelijk briefje in te doen met je naam en klantnummer e.d.

19 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1161 reacties
  • 8 april 2025

Heb je al een opzegmail gekregen. Daar zou een adres in moeten staan.

Heb je Klik&Klaar via 1 van onze service kanalen opgezegd? Dan kun je het modem en wifipunten (als je die hebt) retour sturen het antwoordnummer van PostNL. Dit adres kun je terugvinden in de bevestigingsmail die je ontvangt na het opzeggen.

Zie ook

https://community.odido.nl/algemeen%2D490/klik%2Den%2Dklaar%2D1%2Ddag%2Dsnel%2Den%2Dfatsoenlijk%2Dnu%2Ddikke%2Dkak%2Duur%2Din%2Dde%2Dwacht%2Daan%2Dtelefoon%2D369627?postid=1825618#post1825618#post1825618

Het modem (en de wifipunten indien je die hebt) kun je retour sturen via dit antwoordnummer van PostNL:

• Odido Internet + TV
  • Antwoordnummer 15021
  • 1117 ZZ Schiphol-Rijk

Vergeet er niet een duidelijk briefje in te doen met je naam en klantnummer e.d.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 8 april 2025

Dank voor de snelle reactie!

Ik zag dit retouradres, maar het is 5 maand geleden op dit forum geplaatst. Waarom vermelden ze dit adres niet meteen bij de opzegging? in de formele stukken is het niet te vinden. Misschien verandert dit adres per periode en sturen ze het daarom alleen in een directe mail. Ik durf de modem dus niet zo maar naar Schiphol-Rijk te versturen.

Jan

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 8 april 2025

(En opzegmail nooit ontvangen; wel in app bevestigd.)

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1161 reacties
  • 8 april 2025

Dan is het even wachten op iemand die het adres kan bevestigen.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7974 reacties
  • 8 april 2025

@JanNklaar  Doe het NIET wacht op de mail.

Ik kreeg ook geen mail. Dus ook bovenstaande adres gebruikt. Sinds 4 maart heb ik al troubles.

K&K is zoek! Niet afgemeld en dan weer foute postcode enz. Tot op de dag van vandaag niet opgelost.

Brieven gehad. Mails gehad. Modem is ontvangen en dan weer niet ontvangen. Het is zenuwslopend. Bel ze dat je de code niet hebt ontvangen misschien sturen ze dan de code en anders wachten op hulp van de moderators. Vraag iemand anders om het pakje op te sturen. En doe wat ​@rvk01  adviseert. Zet op de doos en in de doos zoveel mogelijk gegevens. O.a je klantnummer van K en K . Vul ondertussen al je gegevens in je account in (zie mijn onderschrift) zodat de moderators niet hoeven te zoeken wie je bent.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 8 april 2025

Dank voor de waarschuwing Cristien! Helaas kan ik na donderdag niets meer versturen.

Ik ga maar weer eens bellen...

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1161 reacties
  • 8 april 2025
Cristien schreef:

Heb jij later dan nog een brief of e-mail gehad met adres? Heb je ook geen T&T van de retour?

Er gaat inderdaad wel veel mis bij Odido. Retour wordt ook heel erg traag verwerkt (als het al goed verwerkt wordt). Dat is zelfs als je wel een adres of QR hebt. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 8 april 2025
rvk01 schreef:
Cristien schreef:

Heb jij later dan nog een brief of e-mail gehad met adres? Heb je ook geen T&T van de retour?

Er gaat inderdaad wel veel mis bij Odido. Retour wordt ook heel erg traag verwerkt (als het al goed verwerkt wordt). Dat is zelfs als je wel een adres of QR hebt. 

Nee, niets ontvangen. Alleen de app meldt netjes dat ik heb opgezegd. Zonder retouradres.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7974 reacties
  • 8 april 2025
rvk01 schreef:
Cristien schreef:

Mails van ontvangen tot niet ontvangen en ja de QR code toen het te laat was. Die code is gekoppeld aan het modem -nummer.

Als je terugstuurt zonder dat Nummer is het voor Odido een behoorlijk zoekwerk en daar ging het bij mij fout

zelfs gisteren nog een brief in de strekking Stuur het modem terug. En vorige week vrijdag weer een mail. ¾ x gebeld maar he ik weet nu nog steeds niets. 
Retour MET code gaat gewoon goed!

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7974 reacties
  • 8 april 2025

@JanNklaar  ik ga proberen of de moderators je versneld kunnen helpen morgen. Geen garantie maar doe mijn best. Daarom vul je profiel helemaal in aub.

Ik vermoed dat de mail pas komt rond 21 April. Is er niet iemand die het pakje tegen die tijd bij DHL kan brengen met de juiste code?

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1161 reacties
  • 8 april 2025
Cristien schreef:

Ik vermoed dat de mail pas komt rond 21 April. Is er niet iemand die het pakje tegen die tijd bij DHL kan brengen met de juiste code?

DHL? Ik dacht dat K&K via PostNL terug moest? (een antwoordnummer dus?)

Maar goed… misschien weet een moderator dat beter.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 8 april 2025
Cristien schreef:

@JanNklaar  ik ga proberen of de moderators je versneld kunnen helpen morgen. Geen garantie maar doe mijn best. Daarom vul je profiel helemaal in aub.

Profiel is nu ingevuld. Dank. Wat een gedoe om van iets af te komen!

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7974 reacties
  • 8 april 2025
rvk01 schreef:
Cristien schreef:

DHL? Ik dacht dat K&K via PostNL terug moest? (een antwoordnummer dus?)

Maar goed… misschien weet een moderator dat beter.

In de mail en brief van vrijdag en gisteren  staat ‘scan de code en breng het modem bij een DHL punt

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 8 april 2025

DRINGEND

Beste Moderator,

Op 14 maart heb ik mijn Klik&Klaar opgezegd en is dat in de app bevestigd. De opzegging geldt per 21 april, dus ik was ruim op tijd. Een brief met instructies (en QR) heb ik echter nog steeds niet ontvangen, dus weet ik niet waar ik de modem naar toe moet sturen. Over 2 dagen vertrek ik naar het buitenland, dan kan ik niets meer opsturen.

Via andere kanalen is ODIDO onbereikbaar, daarom maar via dit forum:

Kunt u mij alstublieft de instructies per ommegaande laten toesturen?

Alvast dank!

Jan

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 10 april 2025

Mijn tijd is op. Ik heb geen reactie van een moderator of van Odido ontvangen. Daarom heb ik de Klik&Klaar modem via PostNL naar Schiphol-Rijk gezonden. Een kopie van mijn contract is ingesloten. Hopen dat dit goed gaat. 

Een reden om Odido voortaan te mijden. De Klik&Klaar formule is een uitkomst, de prijs is redelijk en de verbinding is goed, maar hapert soms (centrum grote stad). Helaas kan Odudo de Klik&Klaar formule niet aan. Heel jammer!

Groet aan alle lezertjes,

Jan

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 1957 reacties
  • 12 april 2025

Hi ​@JanNklaar, mijn oprechte excuses dat je niks meer gehoord hebt. Het topic is vermoedelijk tussen wal en schip beland. Ik help je in ieder geval graag verder om te zorgen dat het goed wordt afgehandeld. Top dat je al wat gegevens hebt toegevoegd aan je profiel en dat je voor nu je contract bij je retour hebt gedaan. Zou je echter nog je geboortedatum willen toevoegen aan je profiel? De verificatie is dan compleet en kan ik je abonnement erbij pakken. Dank je wel alvast!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 16 april 2025

@Demi van Odido 

Geboortedatum is toegevoegd. 

Beetje vreemd dat ik mijn geboortedatum op dit profiel moet invullen om een modem naar Odido terug te sturen. Maar ik wil hier van af zijn. Waar ik nu zit, is bereikbaarheid soms een probleem.

Graag bevestiging van Odido dat de modem in goede orde is ontvangen en er geen kosten meer zullen zijn. Dit profiel (met geboortedatum) kan dan ook worden gewist.

Groet,

Jan (N-klaar!)

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 21 april 2025

Vandaag loopt mijn contract af. En precies vandaag heb ik de beloofde instructies met de QR code ontvangen. Daarin staat dat ik de router met DHL moet opsturen. Er staat geen adres bij, dat staat waarschijnlijk in de QR code, die alleen DHL kan lezen. 

Ik heb de modem al 10 dagen geleden verstuurd. Via PostNL, naar het antwoordnummer van Schiphol-Rijk dat in dit forum wordt genoemd, en mijn contract bijgesloten. Een ontvangstbevestiging heb ik echter niet gekregen. De zojuist ontvangen instructies om de modem terug te sturen beloven niet veel goeds. Ga ik dezelfde ellende met Odido krijgen die Cristien (zie boven) ook heeft? 

Op verzoek van Demi van Odido heb ik mijn profiel volledig ingevuld (zie boven). Ook dat heeft tot op heden nog niet geholpen. Ik wacht maar af.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 21 april 2025

(Indien nodig heb ik een foto van het pakket en van het verzendbewijs.)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen