Skip to main content

Mijn Ervaring met Klik en Klaar Odido 5G – Supersnel en Probleemloos!

• 11 januari 2025
  • 4 reacties
  • 4933 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Mijn Ervaring met Klik en Klaar Odido 5G – Supersnel en Probleemloos!

Ik gebruik nu al meer dan drie maanden Klik en Klaar van Odido 5G, en ik ben ontzettend tevreden. De installatie was simpel en snel: gewoon aansluiten en klaar. Het systeem werkt perfect in mijn appartement.

Snelheid en Betrouwbaarheid

De downloadsnelheid is indrukwekkend, ruim boven de 1.4

Gbps, en de uploadsnelheid haalt 120 Mbps. Het netwerk is stabiel; ik heb nog nooit een storing ervaren. Zelfs als ik meerdere apparaten gebruik of zware bestanden download, blijft alles soepel draaien.

Modem en Installatie

Het modem is compact en past prima in mijn interieur. Ik heb het naast mijn tv-kast op een krukje geplaatst, en dat werkt uitstekend. De twee blauwe ledlampjes geven duidelijk aan dat er een sterke 5G-verbinding is.

Woonomgeving

Ik woon in een appartement, en de verbinding is overal in huis sterk. Zelfs in de hoekjes blijft de snelheid hoog.

Conclusie

Odido Klik en Klaar 5G is een aanrader voor iedereen die een betrouwbare en supersnelle internetverbinding zoekt. Geen gedoe met kabels of monteurs, en het doet precies wat je ervan verwacht. Perfect voor streamen, werken en downloaden!

⭐⭐⭐⭐⭐

Uitgelichte reactie

11 januari 2025

De App adviseerde mij het modem voor een raam aan de linkerkant te zetten, maar links heb ik geen raam en voor de muur was de ontvangst niet echt goed.

Dus staat het modem bovenop een houten kast aan de rechter muur vlakbij het raam aan de voorkant. Hierdoor krijg ik prima signaal. Ook ik ervaar geen enkel probleem behalve een paar seconden geen internet-radio als het IP-adres wisselt. Zie ook mijn eigen positieve post (goed zoeken tussen alle opzeggingen 😇)

Wel iets minder snel dan Windows 12, maar ik gebruik dan ook macOS 15 😊

4 reacties

• Auteur
  • 2 reacties
  • 11 januari 2025

Hoe Ik Mijn Odido 5G Modem Perfect Heb Afgesteld

Om mijn Klik en Klaar Odido 5G-modem optimaal te laten werken, heb ik wat aanpassingen gedaan, omdat de modem naast mijn tv-kast staat en de 5G-antennes buiten aan de rechterkant van mijn appartement zijn geplaatst. Dit is wat ik heb gedaan:

1. Modem op een Krukje Geplaatst:
    Ik heb de modem op een krukje van 22 cm hoog gezet, zodat deze beter gepositioneerd is en niet te laag staat.

2. Folie voor Reflectie aan de Linkerkant:
    Omdat de modem naast mijn tv-kast staat en de 5G-antennes aan de rechterkant buiten zijn geplaatst, blokkeerde de tv-kast een deel van het signaal. Om dit probleem op te lossen, heb ik de binnenkant van de linkerkant van de tv-kast bedekt met folie. Dit werkt als een soort schotel die het signaal reflecteert en versterkt naar de modem.

3. Resultaat:
    Deze oplossing heeft een groot verschil gemaakt. Mijn 5G-internetverbinding is nu supersnel en stabiel. De downloadsnelheid is boven de 1 Gbps en de uploadsnelheid rond de 120 Mbps. Zelfs met meerdere apparaten tegelijk werkt alles vlekkeloos, en ik heb geen storingen meer.

Als je merkt dat objecten in huis je signaal blokkeren, zoals een kast, kan een simpele reflectie-oplossing zoals folie een groot verschil maken, zeker als je weet waar de 5G-antennes zich bevinden.

• is een King Poster
  • 59 reacties
  • 11 januari 2025

De App adviseerde mij het modem voor een raam aan de linkerkant te zetten, maar links heb ik geen raam en voor de muur was de ontvangst niet echt goed.

Dus staat het modem bovenop een houten kast aan de rechter muur vlakbij het raam aan de voorkant. Hierdoor krijg ik prima signaal. Ook ik ervaar geen enkel probleem behalve een paar seconden geen internet-radio als het IP-adres wisselt. Zie ook mijn eigen positieve post (goed zoeken tussen alle opzeggingen 😇)

• Auteur
  • 2 reacties
  • 11 januari 2025

JakoVerstraate schreef:

Je kunt meer halen, alleen moet je je netwerkkaart vervangen door een 2,5 Gbps-kaart. Die 940 Mbps haal je vanwege je 1 Gbps-netwerkkaart. Je modem kan meer snelheid leveren, maar je pc of laptop kan dat niet aan. Daarom heb je een 2,5 Gbps-netwerkkaart nodig

• is een King Poster
  • 59 reacties
  • 12 januari 2025

Die 940 is de snelheid via 5G.

Mijn Mac is verbonden via Wifi en ik zit vlak naast het modem, de (Tx-)snelheid via Wifi naar het modem is 2400 Mbps, zie plaatje.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen