Skip to main content
Beantwoord

Latency opeens onwerkbaar

• July 24, 2025
  • 23 reacties
  • 518 Bekeken

Hi! Hebben mensen dit eerder meegemaakt? Download en upload snelheid zijn top (700/70), maar de latency is dusdanig hoog (70 maar 150 jitter of timeout) dat er totaal niet meer mee te werken valt. Ik heb het al ruim een maand in gebruik en zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Reboot doet niets. Dit probleem heb ik niet in mijn Ben en Odido telefoons, dus de mast lijkt me ook niet het probleem. 

Het leuke is ook dat het bij een speedtest lijkt alsof er niks aan de hand is. Het duurt alleen een hele tijd voor hij verbinding maakt en gaat meten.

Beste antwoord door Joriannn91

Hier is alles weer snel. Hopelijk bij jou ook Edwin!

23 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • July 24, 2025

Hallo ​@Joriannn91 

Branden de middelste 2 lampjes constant blauw op het modem? Drukte op het mobiele netwerk kan impact hebben op de verbinding.

• Auteur
  • is een King Poster
  • July 24, 2025

Groen en blauw, maar ja zijn constant. Is in de maand ook niet anders geweest. In de technische gegevens ziet alles er ook prima uit. Mijn internet werkt ook gewoon, en ik krijg dus een hoge speedtest, maar het gaat puur om de latency (ping). Alles werkt, maar het duurt vaak lang voordat iets daadwerkelijk aan de gang gaat. Gamen bijvoorbeeld is nu onmogelijk.

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • July 24, 2025

Je kan proberen de DNS server te wijzigen naar google 8.8.8.8 of Cloudflare 1.1.1.1

Dit kan je instellen via de admin website op 192.168.1.1  menu Netwerkinstelling/Thuisnetwerken/DNS Waarden. Selecteer optie statisch DNS  en geef 2  DNS servers op met de primaire en secondaire IP addressen (bijv 8.8.8.8 en 1.1.1.1)

Dat heeft bij sommigen geholpen.

• Auteur
  • is een King Poster
  • July 24, 2025

Helaas, ook dat heeft niet geholpen. Ook met de firewall gespeeld, wifi kanalen vast gezet, maar niks helpt. Het initiële opstarten is steeds het probleem, en daarna loopt het prima. Heel vreemd!

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • July 24, 2025

Zorg er in ieder geval voor dat je abonnements gegevens ingevuld zijn in je forum profiel, dan kan een odido medewerker even kijken wat er aan de hand is.

• is Prince of Content
  • July 24, 2025

Ik ervaar vandaag dezelfde problemen die Joriannn91 beschrijft. Laden van websites, nieuwsberichten, enz. duurt initieel allemaal erg lang. Als de verbinding er dan eenmaal is, gaat het wel weer prima.

• Auteur
  • is een King Poster
  • Antwoord
  • July 24, 2025

• is Prince of Content
  • July 24, 2025

Hier is het inmiddels ook weer een stuk beter.

En duimen dat het de komende tijd zo blijft (en dat ze bij Odido de oorzaak weten zodat ze dit kunnen voorkomen voor de toekomst).

• Auteur
  • is een King Poster
  • July 25, 2025

En helaas, sinds exact 12 uur weer exact hetzelfde probleem. Zijn er moderators die hier meer weten? Want dit werkt voor geen meter zo.

• heeft eerste post geplaatst
  • July 25, 2025

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/83007800

Het regent klachten daar, kan iemand dit escaleren?

• is Prince of Content
  • July 25, 2025

Ik wilde inderdaad ook net een berichtje posten. Bij mij is de K&K verbinding inmiddels ook weer erg slecht! 

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • July 25, 2025

Misschien beter via de Odido klik en klaar dekkingskaart een probleem melden vanwege onverwacht hoge latency. Er is blijkbaar iets mis met de mast of het netwerk erachter.

• Auteur
  • is een King Poster
  • July 25, 2025

Nou, het probleem is VPN gerelateerd.. als ik op mijn devices het internet via een VPN laat lopen is het gewoon snel. Dus het ligt niet aan de mast. Ergens zit Odido iets geks te doen :-). Zit 'm ook in het hele land. Maar blijkbaar niet iedereen.

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • July 25, 2025

Ik zie dit gedrag van hoge ping bij benaderen nieuwe url nu ook

Edit: probleem gemeld via https://www.odido.nl/netwerk/dekking/klik-en-klaar

• is een Master Poster
  • July 25, 2025

Jeps hier ook een enorme degradatie van de 5G kwaliteit. Is Odido zich al bewust van deze storing bij meerdere abonnees?

Je kunt geen medewerkers meer taggen?😅

• is Prince of Content
  • July 25, 2025

Je kunt geen medewerkers meer taggen?😅

Waarom zou dat niet meer kunnen? Bij mij kan dat nog wel gewoon.

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • July 25, 2025

Je kan denk ik, naast het hier in dit forum melden, ook even een probleem melden op de Klik en klaar dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking/klik-en-klaar

postcode invullen, pin nog even goed zetten en dan probleem melden.

• is Prince of Content
  • July 25, 2025

Wordt op dit probleem vanuit Odido zelf niet gereageerd? 

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • July 26, 2025

Hi allen, sorry voor de late reactie en dat er niet eerder reactie vanuit ons is gekomen. Onze technische dienst heeft geconstateerd dat er inderdaad problemen aanwezig waren met het mobiele netwerk, wat vooral invloed had op Klik & Klaar. Dit is inmiddels opgepakt en helemaal opgelost! Ik zou graag willen weten of jullie dit ook merken of dat er nog problemen aanwezig zijn. Dan zet ik dit graag door!

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • July 26, 2025

​@Nora van Odido Bij mij lijkt het opgelost.

Maar het zou wel fijn zijn als er een probleem geconstateerd wordt door de technische dienst dit even gemeld wordt op het forum of ergens anders zodat iedereen weet dat er wat aan de hand is. Nu loopt iedereen zich te ergeren omdat er geen reactie van Odido komt.

• is een Master Poster
  • July 27, 2025

​@Nora van Odido Bij mij lijkt het opgelost.

Maar het zou wel fijn zijn als er een probleem geconstateerd wordt door de technische dienst dit even gemeld wordt op het forum of ergens anders zodat iedereen weet dat er wat aan de hand is. Nu loopt iedereen zich te ergeren omdat er geen reactie van Odido komt.

Die mening deel ik, een bevestiging had fijn geweest dat jullie er aan werken. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Dank voor het meedenken allen! Ik snap de wens en zal dit zeker intern bespreken. Normaal plaatsen we de melding hier, ik ga er werk van maken dat dit in het weekend zorgvuldig wordt geregeld. Excuus!

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • July 28, 2025

​@Cheyenne van Odido de eerste gebruikers melding over deze storing was al van donderdag...