Skip to main content

Klik & Klaarermee: Tijdens piekuren 0.48 Mbps download, 1555 ping

• August 8, 2026
  • 52 reacties
  • 553 Bekeken

Toon eerste reactie

52 reacties

Xavier1991
  • Auteur
  • is een King Poster
  • August 9, 2026

Forum|alt.badge.img+2
  • August 9, 2026

transmissie microwave

hoeft niet slecht te zijn

Transmissie MW hoeft niet slecht te zijn, en transmissie glas hoeft ook niet goed te zijn als beide masten met elkaar via straalverbinding verbonden zijn. Dan zijn de bandbreedte van beiden masten minder dan masten zonder straalverbinding. Zie het voorbeeld van mijn screenshot, de bandbreedte van de maast zonder glas is 4Gbs en de met glas is uiteraard 6Gbs. De derde mast aan de rechte kant heeft de volle bandbreedte van 10Gbs.

Xavier1991
  • Auteur
  • is een King Poster
  • August 9, 2026

Thread is al een maand oud en nog geen zinnig woord, er zijn toch duidelijk meer die hier last van hebben bij mij ook ik en mijn vader en we wonen hier in hetzelfde dorp.

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • is een legendarische user
  • August 10, 2026

​@Xavier1991 Die thread heeft er minder mee te maken aangezien daar alleen gesproken wordt over packetloss en hoge latency waardoor gamen lastig wordt. Up en download zijn gewoon altijd goed daar.

Dus niet helemaal te vergelijken.

Xavier1991
  • Auteur
  • is een King Poster
  • August 10, 2026

​@Xavier1991 Die thread heeft er minder mee te maken aangezien daar alleen gesproken wordt over packetloss en hoge latency waardoor gamen lastig wordt. Up en download zijn gewoon altijd goed daar.

Volgens mij gaat het beide hoge latency en internetsnelheid (weet niet zeker voor WJD) ik heb van beide last namelijk en thomasveen ook, we wonen allemaal in dezelfde regio in een straal van 30km geloof ik, de topic poster ook WJD.

• is een Top Poster
  • August 10, 2026

Volgens mij gaat het beide hoge latency en internetsnelheid (weet niet zeker voor WJD) ik heb van beide last namelijk en thomasveen ook, we wonen allemaal in dezelfde regio in een straal van 30km geloof ik, de topic poster ook WJD.

De ene keer heb ik goede upload/downloadsnelheden maar alsnog zeer hoge latency en pakketverlies (1500-3000ms en 30% verlies). Andere keer hele lage snelheden met de hoge latency en pakketverlies. Dus beide smaken, lijkt mij dat het vanuit dezelfde bron dan ook komt allemaal. En inderdaad allemaal binnen dezelfde regio (straal van 8km)

Xavier1991
  • Auteur
  • is een King Poster
  • August 10, 2026

9 uur lang pingplotter gedaan en het ziet er niet goed uit. Ik heb ook ervaring met hoge ping in games en dat ik niet eens met de gameserver kan verbinden. 

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • August 11, 2026

Bij jou zit het probleem bij de mast of eerder, niet bij de glasoperator.nl hub.

En die game server kan je nooit pingen, dat doen ze om overlast te voorkomen.

Xavier1991
  • Auteur
  • is een King Poster
  • August 11, 2026

Klopt denk dat je gelijk hebt en mijn probleem anders is en met overbelading van de mast heeft te maken ofzo de hoge ping gaat samen met lage snelheid, de gameserver misschien dat het met TCP wel zou kunnen maar dat krijg ik niet werkend met pingplotter.

vandaag een 9 urige test gedaan om google te pingen want die endpoint werkt natuurlijk wel. Het lijkt nergens op ​@Odido… Als de moderators dit lezen, ik zou het erg waarderen als er een melding wordt gemaakt van mijn rapportage hier neem alsjeblieft contact op met mij.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • August 13, 2026

Hi ​@Xavier1991, Ik wil graag verder met je meekijken. Ik heb je een verificatiecode per e-mail gestuurd. Wil je de code hier met mij delen in het topic? Zo kan ik of een van de andere moderators je verder helpen!

Xavier1991
  • Auteur
  • is een King Poster
  • August 14, 2026

Hi ​@Xavier1991, Ik wil graag verder met je meekijken. Ik heb je een verificatiecode per e-mail gestuurd. Wil je de code hier met mij delen in het topic? Zo kan ik of een van de andere moderators je verder helpen!

8076842

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Internet + TV
  • August 17, 2026

Bedankt ​@Xavier1991! Ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie dat er op dit moment problemen zijn in de mast bij jou in buurt. Ik vermoed dat dit de oorzaak is van de problemen die je ervaart. Ik zie verder ook dat aan het eind van deze maand werkzaamheden worden uitgevoerd op deze mast. Ik wil je vragen om dit af te wachten. In het andere topic heb je aangegeven dat jouw vader dezelfde problemen ervaart. Woont hij in dezelfde omgeving? Dan heeft dit dezelfde oorzaak. Woont hij echt op een totaal andere plek? Dan kan hij het beste zelf hier een topic voor opstarten. Dan kunnen wij ook voor hem aan de slag gaan! 

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • August 17, 2026

​@Nora van Odido Staat deze storing op de mast ook in de storingsmelding op de 5G dekkingskaart? Dat had heel wat discussie kunnen voorkomen. 

• is een Top Poster
  • August 17, 2026

​@Nora van Odido Staat deze storing op de mast ook in de storingsmelding op de 5G dekkingskaart? Dat had heel wat discussie kunnen voorkomen. 

Ook de dekkingskaart heeft last van overbelasting 🤡

Xavier1991
  • Auteur
  • is een King Poster
  • August 17, 2026

Bedankt ​@Xavier1991! Ik ben direct met je mee gaan kijken en ik zie dat er op dit moment problemen zijn in de mast bij jou in buurt. Ik vermoed dat dit de oorzaak is van de problemen die je ervaart. Ik zie verder ook dat aan het eind van deze maand werkzaamheden worden uitgevoerd op deze mast. Ik wil je vragen om dit af te wachten. In het andere topic heb je aangegeven dat jouw vader dezelfde problemen ervaart. Woont hij in dezelfde omgeving? Dan heeft dit dezelfde oorzaak. Woont hij echt op een totaal andere plek? Dan kan hij het beste zelf hier een topic voor opstarten. Dan kunnen wij ook voor hem aan de slag gaan! 

Mijn vader woont 150 meter bij mij vandaan naast mij dus ongetwijfeld dezelfde oorzaak. Fijn om te horen dat jullie er mee bezig zijn dat geeft mij hoop. Ik heb de hele avond al geen internet bekabeld op mijn computer alle lampjes branden wel groen.

Xavier1991
  • Auteur
  • is een King Poster
  • August 17, 2026

Ook de dekkingskaart heeft last van overbelasting 🤡

Ik krijg een andere foutmelding lol 

Inmiddels werkt het weer maar volgens de storingskaart is er niks aan de hand op mijn adres met klik & klaar dus lijkt mij ook een verbeterpunt.

Cem van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hi ​@Xavier1991, hartstikke bedankt voor het scherp signaleren!

Je hebt helemaal gelijk: bij onze mobiele dekkingskaart zie je wél of er storingen of toekomstige werkzaamheden gepland staan, maar bij de Klik & Klaar dekkingskaart ontbreekt dat nog. Dat zorgt inderdaad voor onnodige verwarring, zoals ook in dit topic te zien was.

Ik heb dit doorgezet naar het juiste team, met het concrete voorstel om dezelfde storing- en werkzaamheden banner die al op de mobiele kaart staat, ook toe te voegen aan de Klik & Klaar kaart!

Nogmaals bedankt voor het meedenken, dit soort feedback helpt ons echt om het beter te maken!

walter.v.l
Forum|alt.badge.img
  • August 19, 2026

​@Cem van Odido Dat zou inderdaad helemaal top zijn. Maar als op de telefonie storings kaart bij de 5G problemen ook de klik en klaar problemen worden meegenomen dan zou dat ook al helpen.

Xavier1991
  • Auteur
  • is een King Poster
  • September 3, 2026

Hi ​@Xavier1991, hartstikke bedankt voor het scherp signaleren!

Je hebt helemaal gelijk: bij onze mobiele dekkingskaart zie je wél of er storingen of toekomstige werkzaamheden gepland staan, maar bij de Klik & Klaar dekkingskaart ontbreekt dat nog. Dat zorgt inderdaad voor onnodige verwarring, zoals ook in dit topic te zien was.

Ik heb dit doorgezet naar het juiste team, met het concrete voorstel om dezelfde storing- en werkzaamheden banner die al op de mobiele kaart staat, ook toe te voegen aan de Klik & Klaar kaart!

Nogmaals bedankt voor het meedenken, dit soort feedback helpt ons echt om het beter te maken!

Beste Nora, is er nog een update betreft de werkzaamheden van eind vorige maand? Het is nog steeds behoorlijk traag overdag pagina’s (foto’s en filmpjes) willen niet laden.

Mvg, Xavier

Manouk van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4

Hi ​@Xavier1991, ik ben direct met je mee gaan kijken om te zien of het helemaal verholpen is. Ik zie dan ook terug dat dit wel het geval is, en dat alles weer optimaal zou moeten werken. Zou je nog eens van mij jouw Modem een reset willen geven? Vaak is dit al de oplossing nadat wij werkzaamheden hebben gehad, zo meld je je namelijk weer opnieuw aan op ons netwerk. Kan je mij laten weten of dit het juiste effect heeft gehad? 

Xavier1991
  • Auteur
  • is een King Poster
  • September 12, 2026

Hi ​@Xavier1991, ik ben direct met je mee gaan kijken om te zien of het helemaal verholpen is. Ik zie dan ook terug dat dit wel het geval is, en dat alles weer optimaal zou moeten werken. Zou je nog eens van mij jouw Modem een reset willen geven? Vaak is dit al de oplossing nadat wij werkzaamheden hebben gehad, zo meld je je namelijk weer opnieuw aan op ons netwerk. Kan je mij laten weten of dit het juiste effect heeft gehad? 

Beste Manouk,

Ik heb de router gerest, doordeweeks leek het goed te zijn het is zeker beter geworden. Maar nu op drukke momenten zoals in het weekend en dezelfde tijden eind van de middag en ‘s avonds ervaring ik nog steeds lage downloadsnelheid en absurd hoge ping. https://www.speedtest.net/result/19664774219

Het is dus nog niet helemaal opgelost.

de latency piekt vaak met 951 ping zo kan ik niet normaal gamen.

Xavier1991
  • Auteur
  • is een King Poster
  • September 14, 2026

Het is maandag en de hele dag laad mijn browser traag, met het gamen kan ik niks doen door de latency, in wardogs geen buggy rijden, kan niet eens snipen en al helemaal geen helicopter gebruiken. Dus dat verhaal gaat ook niet op dat het alleen ‘s weekends en ‘s avonds is het is ook weer doordeweeks traag. Alleen vorige week had ik even dat het goed werkte. Dus er is niks veranderd? ​@Manouk van Odido 

Xavier1991
  • Auteur
  • is een King Poster
  • September 15, 2026

Dit is 5 uur ‘s ochtends kijk dan is het gewoon goed maarja dan slaap ik dus heb ik er niks aan. Dit duid aan dat er nog steeds een bandbreedte probleem is met de mast waardoor als er teveel mensen tegelijk internet gebruiken het tergend traag wordt. 

Cem van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 16, 2026

Hi ​@Xavier1991, zo te horen kan je zelfs geen buggy meer rijden of de helikopter in de lucht krijgen in Wardogs door die vertraging, en dat is wel het laatste waar je op zit te wachten na al dat uitzoekwerk dat je hebt gedaan!

Bedankt voor alle details en screenshots die je de afgelopen tijd hebt gedeeld. Ik heb je updates, inclusief de speedtest met de piek van 951 ping, doorgezet naar onze technische dienst. Mijn oprechte excuses voor het ongemak dat dit met zich meebrengt, vooral omdat het probleem terugkomt na een periode dat het beter leek te gaan. Zij gaan dit zo snel mogelijk onderzoeken. We streven ernaar om binnen 3 kalenderdagen contact met je op te nemen, zodat we dit verder met je kunnen bespreken.

Nadat dit is opgelost, kijk ik ook graag met je mee naar een passende vergoeding voor de periode dat je hiervan last hebt gehad. Merk je in de tussentijd nog iets nieuws op? Deel dit gerust hier, dan neem ik dat direct mee in een update naar de technische dienst!

Xavier1991
  • Auteur
  • is een King Poster
  • September 19, 2026

Hi ​@Xavier1991, zo te horen kan je zelfs geen buggy meer rijden of de helikopter in de lucht krijgen in Wardogs door die vertraging, en dat is wel het laatste waar je op zit te wachten na al dat uitzoekwerk dat je hebt gedaan!

Bedankt voor alle details en screenshots die je de afgelopen tijd hebt gedeeld. Ik heb je updates, inclusief de speedtest met de piek van 951 ping, doorgezet naar onze technische dienst. Mijn oprechte excuses voor het ongemak dat dit met zich meebrengt, vooral omdat het probleem terugkomt na een periode dat het beter leek te gaan. Zij gaan dit zo snel mogelijk onderzoeken. We streven ernaar om binnen 3 kalenderdagen contact met je op te nemen, zodat we dit verder met je kunnen bespreken.

Nadat dit is opgelost, kijk ik ook graag met je mee naar een passende vergoeding voor de periode dat je hiervan last hebt gehad. Merk je in de tussentijd nog iets nieuws op? Deel dit gerust hier, dan neem ik dat direct mee in een update naar de technische dienst!

Zelfs een bericht sturen gaat vaak niet. Zo traag is het. 

Soms valt de verbinding gewoon helemaal weg.

Ik hoor graag als er nieuws is.