Skip to main content

Klik&Klaar zeer lage upload in buitengebied

• 24 december 2024
  • 7 reacties
  • 221 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Sinds gisteren heb ik Klik&Klaar Internet (m.n. voor gebruik in een vakantiewoning in buitengebied). De uploadsnelheid is hier zo laag dat het eigenlijk niet werkbaar is. De downloadsnelheid ligt zo rond de 50/60Mbps. Dit terwijl op de dekkingskaart wordt aangegeven dat de verbinding hier snel is. De modem/router op verschillende locaties geprobeerd, maar deze maakt enkel verbinding met de B3, B32, B7 en B1 band.

Uitgelichte reactie

25 december 2024

Hoi ​@San81, ik wil je graag verder helpen! Zou je willen delen hoe de onderstaande lampjes branden?

Alvast bedankt! Groetjes, Ishana

7 reacties

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2211 reacties
  • 25 december 2024

Hoi ​@San81, ik wil je graag verder helpen! Zou je willen delen hoe de onderstaande lampjes branden?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 25 december 2024
Ishana van Odido schreef:

@Ishana van Odido 

Power = groen

Internet = blauw

Cellular signal strength = rood

WiFi/WPS = groen

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1596 reacties
  • 26 december 2024

Hi ​@San81, ik wil in dit geval graag de dekking voor je controleren aangezien je geen goed signaal ontvangt. Zou je in de profiel bij het vakje “Info voor moderator” de postcode en huisnummer neer willen zetten van het adres waar je dit modem op gebruikt? Dan kan ik dit voor je nakijken! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 26 december 2024
Nora van Odido schreef:

Hi ​@San81, ik wil in dit geval graag de dekking voor je controleren aangezien je geen goed signaal ontvangt. Zou je in de profiel bij het vakje “Info voor moderator” de postcode en huisnummer neer willen zetten van het adres waar je dit modem op gebruikt? Dan kan ik dit voor je nakijken! 

Hi ​@Nora van Odido,

De postcodes had ik daar al opgenomen. Ik heb deze nu aangevuld met huisnummer(s). Het gaat in dit geval om de eerstgenoemde postcode en huisnummer. Het gaat hier zoals vermeld om een vakantiepark, dus het huisnummer betreft een wat groter gebied.

• is een King Poster
  • 28 reacties
  • 26 december 2024

Dan heb je meer dan ik. 

Ik kom op 20,1 mbit/s download en 0,01 mbit/s upload.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1596 reacties
  • 27 december 2024

Hi ​@San81, ik ben met je mee gaan kijken en ik zie wel wat gaten in het bereik vallen. Afhankelijk van waar je je precies bevind, zou dit de oorzaak kunnen zijn van de lagere snelheid. Heb je ook al het kompas gebruikt in de app voor de juiste plaatsing en staat het modem voor een raam? Ook kan je bekijken waar de mast staat geplaatst en het modem aan deze kant van het huis plaatsen, zodat hij hopelijk het signaal beter op kan vangen. Je kan de plaatsing van de masten hier bekijken.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 30 december 2024

Hi ​@Nora van Odido, inderdaad de router op meerdere posities geprobeerd en geplaatst door gebruik te maken van het kompas. De router staat voor een raam. Wanneer ik de router tevens dichter naar de dichtstbijzijnde mast verplaats maakt deze alsnog (later weer) verbinding met een mast veel verderop. De uploadsnelheid blijft extreem laag.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen